Γ. Ζαριφόπουλος: Ψηφιακός μετασχηματισμός – Οι σαρωτικές αλλαγές που φέρνει στη ζωή μας

Για τη βίβλο του ψηφιακού μετασχηματισμού, το κείμενο της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής που παρουσιάστηκε χθες στο υπουργικό συμβούλιο και συγκεκριμενοποιεί πάνω από 400 έργα ψηφιακού μετασχηματισμού σε όλους τους τομείς της οικονομίας και της δημόσιας διοίκησης, μίλησε στην ΕΡΤ ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γρηγόρης Ζαριφόπουλος.

Τα ραντεβού για τον εμβολιασμό για τον κορονοϊό  – όταν ξεκινήσει – θα κλείνονται και ψηφιακά μέσω ειδικής πλατφόρμας στο gov.gr, αλλά και με αυτόματο τρόπο μέσω της άυλης συνταγογράφησης, ενημέρωσε.

Επιπλέον εξήγησε διεξοδικά για το τι φέρνει η εφαρμογή know your customer για εξ΄αποστάσεως επικαιροποίηση των στοιχείων μας με τις τράπεζες και το πως προστατεύει καλύτερα τα προσωπικά μας δεδομένα.

Αναφέρθηκε και στο πως θα υλοποιηθεί το “μόνον άπαξ” με τον προσωπικό αριθμό (Π.Α) που θα έχει ο κάθε πολίτης, ώστε να δίνει “άπαξ” μία πληροφορία στο κράτος και αυτή να διαχέεται στα υπόλοιπα πληροφοριακά συστήματα, για να πάψει να είναι ο “κούριερ” της δημόσιας διοίκησης.

Ο κ. Ζαριφόπουλος αναφέρθηκε και στην εφαρμογή για κινητά gov.gr και τις αλλαγές που θα φέρει στη ζωή μας αλλά και για την υπηρεσία myKEPlive, που “λύνει τα χέρια” για έκδοση πιστοποιητικών σε συμπολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες, η οποία ήδη λειτουργεί σε 100 δήμους

Τηλεφωνικά και ψηφιακά τα ραντεβού για τον εμβολιασμό

“Δουλεύουμε πάνω στην εφαρμογή και τους εναλλακτικούς τρόπους που θα χρησιμοποιήσει ο πολίτης, προκειμένου να κλείσει ραντεβού για να εμβολιαστεί όταν παραληφθούν οι παρτίδες εμβολίων” επισήμανε ο κ. Ζαριφόπουλος και εξήγησε:
“Θα υπάρχουν τρεις τρόποι. Ο απλός τρόπος του τηλεφωνικού κέντρου. Θα υπάρχει ειδική πλατφόρμα μέσα από το gov.gr, όπου θα μπορεί ο πολίτης ηλεκτρονικά να επιλέξει την ημέρα και την ώρα και να κλείσει ένα ραντεβού αλλά θα υπάρξει και ένας αυτόματος τρόπος μέσα από την άυλη συνταγογράφηση, για όσους την έχουν ενεργοποιήσει και είναι ήδη πάνω από 800 χιλιάδες. Εκεί θα έρχεται αυτόματα ένα μήνυμα και ο πολίτης θα δέχεται ή θα απορρίπτει το ραντεβού το οποίο προτείνεται από το μήνυμα αυτό”.
Πιο συγκεκριμένα και μιλώντας με παραδείγματα επεσήμανε πως “θα μπορούμε να στέλνουμε αυτόματα σε συμπολίτες μας τρίτης ηλικίας, με την μέρα την ώρα, τον τόπο που θα γίνει ο εμβολιασμός και ο πολίτης θα δέχεται ή θα απορρίπτει το ραντεβού, χωρίς να έχει συνταγογραφηθεί από γιατρό.

“Ο εμβολιασμός είναι δωρεάν” διευκρίνισε . “Η πρόθεση και η στόχευση είναι να εμβολιαστεί μαζικά ο πληθυσμός. Θα είμαστε έτοιμοι και στο τεχνικό σκέλος”.

Τι φέρνει η εφαρμογή know your customer για εξ΄αποστάσεως επικαιροποίηση των στοιχείων μας με τις τράπεζες

Σχετικά με την εφαρμογή know your customer ο κ. Ζαριφόπουλος εξήγησε πως η τεχνολογία μας επιτρέπει να προστατεύουμε καλύτερα τα προσωπικά μας δεδομένα:

” Η υπηρεσία που θα βγει στον αέρα τις επόμενες ημέρες είναι η επικαιροποίηση των στοιχείων μας με τις τράπεζες.  Σήμερα για την επικαιροποίηση των στοιχείων μας με τις τράπεζες, έγχαρτα καταθέτουμε στις τράπεζες το εκκαθαριστικό μας σημείωμα, που περιέχει πολλά προσωπικά μας δεδομένα, στοιχεία του συζύγου ή της συζύγου, αν ένας πολίτης παίρνει επίδομα αναπηρίας, κ.λ.π.

Με τη νέα υπηρεσία know your customer , την οποία θεωρώ ότι θα βγάλουμε στον αέρα πριν τα Χριστούγεννα, η τράπεζα θα αντλεί αυτόματα μόνο το σύνολο των αποδοχών του πολίτη και δεν θα έχει τις λεπτομέρειες που έχει σήμερα, όταν εγχάρτως καταθέτει ο πολίτης το εκκαθαριστικό του σημείωμα.

Προσωπικός ψηφιακός αριθμός 

Ο προσωπικός ψηφιακός αριθμός θα έρθει στα χέρια μας μαζί με τις νέες ταυτότητες στις αρχές του 2022, είπε ο κ. Ζαριφόπουλος και ενημέρωσε ότι ο σχετικός διαγωνισμός τρέχει ήδη.
“Σήμερα είμαστε ταυτοποιημένοι στα διαφορετικά μητρώα του δημοσίου με διαφορετικούς τρόπους” εξήγησε. “Σε κάποια με τον ΑΜΚΑ, σε άλλα με τον ΑΦΜ σε κάποια άλλα με τον Αριθμό δελτίου ταυτότητας. Αυτό κάνει δύσκολη την ταυτοποίηση του πολίτη”.
Με τον προσωπικό αριθμό θα ισχύσει το “μόνον άπαξ”. Μία φορά θα δίνει ο πολίτης μία πληροφορία στο κράτος και μετά, αυτή η πληροφορία θα συνδέεται και θα διαχέεται στα υπόλοιπα πληροφοριακά συστήματα, ώστε να μην χρειάζεται ο πολίτης να είναι ο κούριερ της δημόσιας διοίκησης και να μεταφέρει την ίδια πληροφορία από την μία υπηρεσία στην άλλη”.
“Στόχος είναι”, διευκρίνισε “να μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, όσον αφορά στις συναλλαγές μας με το κράτος, εξ΄αποστάσεως”.

myKEPlive

Για τους πολίτες που δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες, ο κ.Ζαριφόπουλος ενημέρωσε ότι “θα μπορούν να κλείσουν ραντεβού και να συνομιλήσουν με εξειδικευμένο υπάλληλο σε ΚΕΠ, μέσω τηλεδιάσκεψης και το όποιο πιστοποιητικό εκδοθεί να τους αποσταλεί είτε με e-mail είτε δωρεάν μέσω ταχυδρομείου.

“Η υπηρεσία myKEPliveτρέχει” δωρεάν σε πάνω από 100 δήμους” , ενημέρωσε ο κ. Ζαριφόπουλος “και θα την επεκτείνουμε στο σύνολο της επικράτειας πολύ σύντομα”. Όπως εξήγησε είναι “Σημαντική για τους συμπολίτες με αναπηρία ακοής, γιατί και αυτοί μπορούν να κλείσουν ένα ραντεβού και να ζητήσουν διερμηνέα στη νοηματική γλώσσα.

Η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας επεσήμανε αλλά διευκρίνισε πως “δεν θα μπορούσαμε να είχαμε αντιδράσει εάν δεν είχαμε προετοιμαστεί από πέρυσι”.

Η εφαρμογή για κινητά gov.gr και τι αλλάζει στη ζωή μας

“Θα υπάρξει μια εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα μέχρι το τέλος του έτους, ώστε ο πολίτης να μπορεί από το κινητό του να κάνει αρχικά εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις και με λινκ να συνδέεται και με άλλες υπηρεσίες” ενημέρωσε ο κ. Ζαριφόπουλος.

Πηγή: ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος