Κ Μητσοτάκης: Το myConsulLive βασική υπηρεσία εξυπηρέτησης των Ελλήνων του εξωτερικού

Τη νέα ψηφιακή υπηρεσία εξυπηρέτησης των πολιτών από τις Προξενικές Αρχές της Ελλάδας στο εξωτερικό myConsulLive, παρουσίασαν στον Κυριάκο Μητσοτάκη, οι υπουργοί Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας και ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό και τις προξενικές αρχές Κώστας Βλάσσης, σε συνεργασία με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για τα Ευρωπαϊκά Θέματα Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον Υφυπουργό, αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη.

Η νέα υπηρεσία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του Κράτους, κατόπιν συνεργασίας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής με το Υπουργείο Εξωτερικών.

Το όλο έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021 και στο μεσοδιάστημα θα λειτουργεί τμηματικά, με σταδιακή ένταξη υπηρεσιών και δυνατοτήτων. Με τη βαθμιαία ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Πρεσβείες και τα Προξενεία της χώρας στους Έλληνες του εξωτερικού θα εξαλειφθεί η ανάγκη για πολυέξοδες και συχνά μεγάλες μετακινήσεις, ενώ θα απλουστευθεί και θα επιταχυνθεί η διεκπεραίωση χρονοβόρων υποθέσεων.

«Χαίρομαι πραγματικά διότι το αντικείμενο της σημερινής μας επικοινωνίας είναι ακριβώς η ίδια η επικοινωνία. Γιατί γίνεται μέσω βιντεοκλήσης και της νέας πλατφόρμας «myConsulLive». Είναι μια εφαρμογή που θα συνδέει, πλέον, όλους τους Έλληνες του εξωτερικού, σε όποια πόλη κι αν βρίσκονται, με τις ελληνικές αρχές της χώρας στην οποία ζουν. Και από εκεί, βέβαια, να εξυπηρετούνται σε ό,τι χρειάζονται από τις δημόσιες υπηρεσίες στην πατρίδα», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην εισαγωγική τοποθέτησή του κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχε με το Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.

«Η σημερινή πρωτοβουλία αν και με τεχνική μορφή, είναι μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή: Είναι αυτή, που σηματοδότησε και η εμβληματική απόφαση της Κυβέρνησής μας να διευκολύνει την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού από τον τόπο διαμονής τους. Κάτι που σημαίνει ότι συνέχεια θα πρέπει να χτίζουμε γέφυρες  μαζί τους ώστε  να έχουν λόγο στο τι συμβαίνει στην μητέρα-πατρίδα. Να μπορεί και η Ελλάδα να ακούει καθαρά και τον δικό τους λόγο.Και βέβαια να μην ταλαιπωρούνται αφόρητα κάθε φορά που έρχονται σε επικοινωνία με τις προξενικές μας αρχές ή με τις πρεσβείες μας», επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Νίκος Δένδιας ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η συνεργασία στο συγκεκριμένο αντικείμενο -μεταξύ των Υπουργείων Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης- ήταν καθοριστικής σημασίας. Όπως και εσείς πολύ σωστά είπατε αυτό ήταν το οικοδόμημα που χτίζεται πάνω στην βασική κυβερνητική απόφαση, τη βασική κυβερνητική πολιτική: Οι απόδημοι Έλληνες να διασυνδεθούν με την Ελλάδα. Για να γίνει αυτό, πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα να απολαμβάνουν εύκολα τις υπηρεσίες του ελληνικού δημοσίου, μέσω των προξενικών αρχών», είπε ο κ. Δένδιας, ενώ ο Υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό, Κωνσταντίνος Βλάσης, χαρακτήρισε την νέα υπηρεσία «πραγματική επανάσταση στη μέχρι σήμερα ακολουθούμενη προξενική πρακτική».

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σημείωσε ότι έχει σχεδιαστεί και αρχίζει να υλοποιείται ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πρεσβειών, των προξενικών αρχών και ευρύτερα του Υπουργείου Εξωτερικών. Στη συνέχεια προχώρησε στην παρουσίαση του σχεδίου.

Οι άξονες της νέας υπηρεσίας myConsulLive

Πρώτος άξονας είναι η υπηρεσία myConsulLive, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να συνομιλήσουν με προξενικό υπάλληλο μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης για πράξεις όπου δεν απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία στο Προξενείο. Σε πρώτη φάση θα είναι δυνατή η διαχείριση αιτήσεων για έκδοση βασικών εγγράφων, όπως πιστοποιητικά Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού, ή αντίγραφα και αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων.
Δεύτερος άξονας είναι η ολοήμερη υπηρεσία «Εικονικός Βοηθός», η οποία, μεταξύ άλλων, θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι, θα προσφέρει οδηγίες για τη διεκπεραίωση των αιτημάτων τους, θα επιτρέπει την ψηφιακή υποβολή εγγράφων και θα προγραμματίζει ραντεβού με υπαλλήλους της εκάστοτε αρχής εάν απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία. Θα είναι επίσης δυνατή η ηλεκτρονική πληρωμή των προξενικών τελών.
Τρίτον, σε βάθος χρόνου ο «Εικονικός Βοηθός» θα λειτουργήσει και ως πύλη πρόσβασης σε σειρά υπηρεσιών, καθώς διασυνδεθεί με υφιστάμενες ή σχεδιαζόμενες πλατφόρμες, όπως το Μητρώο Απόδημου Ελληνισμού, το Σύστημα Επείγουσας Ενημέρωσης Ελλήνων Πολιτών στο Εξωτερικό και με την εφαρμογή myConsulLive.
Όταν ολοκληρωθεί η μετατροπή του «Εικονικού Βοηθού» σε κόμβο εξυπηρέτησης θα είναι επίσης δυνατή η διασύνδεση με το Μητρώο Πολιτών για ληξιαρχικές και δημοτολογικές πράξεις, τη Στρατολογία, τη Διεύθυνση Διαβατηρίων, άλλες αστυνομικές υπηρεσίες, τον e-ΕΦΚΑ και τον Ειδικό Εκλογικό Κατάλογο Εξωτερικού, όπου οι πολίτες που κατοικούν εκτός ελληνικής επικράτειας μπορούν να εγγραφούν και να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά ώστε να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα κοντά στον τόπο μόνιμης διαμονής τους.
Η υπηρεσία «myConsulLive» θα αρχίσει να διατίθεται τις επόμενες ημέρες, πιλοτικά, από τρεις διπλωματικές αποστολές της χώρας: Την Πρεσβεία στο Λονδίνο και τα Γενικά Προξενεία Νέας Υόρκης και Τορόντο.
Θα ακολουθήσουν σύντομα τα Γενικά Προξενεία της Βοστώνης, της Κωνσταντινούπολης και του Ντύσσελντορφ, συν το Προξενείο στο Περθ.
Στόχος είναι η σταδιακή επέκταση της υπηρεσίας σε όλες τις προξενικές αρχές.
Ο βασικός Εικονικός Βοηθός λειτουργεί πολιτικά, από τα τέλη Οκτωβρίου, στην Πρεσβεία Λονδίνου και στο Γενικό Προξενείο Νέας Υόρκης.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος