Σφοδρή αντιπαράθεση έχει προκαλέσει η λίστα με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που έλαβαν χρήματα για τη διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», μετά τη δημοσιοποίησή της. Πρόκειται για 1.230 μέσα ενημέρωσης που έλαβαν από 620 ευρώ έως και ένα εκατ. ευρώ για την εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την πανδημία. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφέρθηκε σε διαφάνεια και σεβασμό των χρημάτων των φορολογουμένων, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει πως η λίστα «μαγειρεύτηκε».

«Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορονοϊού, η Κυβέρνηση κινήθηκε γρήγορα, προκειμένου να αποτρέψει την επέλασή του, να στηρίξει το Σύστημα Υγείας και να σωθούν ζωές. Οι έκτακτες και επείγουσες καταστάσεις επέβαλαν την άμεση ενεργοποίηση κάθε δυνατότητας ενημέρωσης των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτών των εξαιρετικά επειγουσών και έκτακτων καταστάσεων, η Πολιτεία προχώρησε στην εφαρμογή σχεδίου ενημέρωσης, την εκπόνηση του οποίου ανέθεσε σε ανάδοχο που διέθετε τις ειδικές γνώσεις, την εμπειρία και το εξειδικευμένο προσωπικό για να το υλοποιήσει έγκαιρα και αποτελεσματικά.

Επιπλέον, με γνώμονα τη διαφάνεια και τον σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων, προβλέφθηκε ρητά ότι οι πληρωμές των Μέσων που θα συμμετείχαν στην εκστρατεία θα γίνονταν από το Υπουργείο Οικονομικών, με βάση τα τιμολόγια που θα εκδίδονταν και χωρίς, φυσικά, επιστροφές. Διευκρινίστηκε, μάλιστα, από τις 10 Απριλίου 2020 στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ότι στο τέλος θα δοθεί πλήρης εικόνα για τα Μέσα που συμμετείχαν και τα ποσά που πήραν.

Για να γίνει ωστόσο αυτό χρειαζόταν να πραγματοποιηθεί ο ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος, ώστε να διακριβωθεί ότι έγιναν από κάθε μέσο ξεχωριστά, οι καταχωρίσεις, οι αναρτήσεις και η μετάδοση των μηνυμάτων της εκστρατείας ενημέρωσης. Εν συνεχεία εστάλη ο σχετικός κατάλογος για τις πληρωμές στο Υπουργείο Οικονομικών. Στο πλαίσιο αυτό, ο κατάλογος των Μέσων και των ποσών δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα» είπε ο Στέλιος Πέτσας.

Η λίστα

Ποσά που ξεκινούν από τα 620 ευρώ και φτάνουν να ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ περιλαμβάνει η λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα σχετικά με τα χρήματα που έλαβαν τα μέσα ενημέρωσης για την εκστρατεία ενημέρωσης για τον κορωνοϊό. Στην κορυφή του καταλόγου βρίσκονται οι τηλεοπτικοί σταθμοί πανελλήνιας εμβέλειας, ακολουθούμενοι από διάφορους ιστοτόπους, κυρίως ενημερωτικούς.

Δείτε τη λίστα ΕΔΩ 

Αντιδράσεις

Δριμεία κριτική ασκεί η αξιωματική αντιπολίτευση. Τονίζει ότι η λίστα επιβεβαιώνει πως στόχος της κυβέρνησης ήταν ο οικονομικός στραγγαλισμός όσων της ασκούν κριτική/ Επισημαίνει πώς είναι ολοφάνερο ότι τα χρήματα δόθηκαν χωρίς κανένα ουσιαστικό κριτήριο.

«Mαγείρεμα» της λίστας των ποσών που έλαβαν τα μέσα ενημέρωσης μέσω της καμπάνιας για τον κορονοϊό καταλογίζει στην κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, με ανάρτησή του στο Twitter.

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα», τονίζει ο Αλέξης Τσίπρας και προσθέτει: «Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο Master Chef».

Νωρίτερα, ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε να δημοσιοποιηθούν «σήμερα κιόλας» οι αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης καθώς και οι αρχικές τιμολογήσεις. Τόνισε ότι σε διαφορετική περίπτωση, θα επιβεβαιωθεί πως «τόσες εβδομάδες η λίστα «μαγειρευόταν»ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα».

«Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα», σημείωσε, καταλήγοντας: «Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις».

«Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα», σχολίασε το Κίνημα Αλλαγής για τη λίστα των ΜΜΕ που έδωσε στη δημοσιότητα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

«Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της «καταιγίδα»» επισήμανε το ΚΙΝΑΛ, τονίζοντας:
«Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ».

«Η δημοσιοποίηση -με καθυστέρηση μηνών- της «λίστας Πέτσα», αλλά και η χρηματοδότηση μεγάλων ΜΜΕ με πακτωλό χρημάτων, αποδεικνύει πόσο επίκαιρη ήταν η τροπολογία του ΚΚΕ, που απέρριψαν όλα τα άλλα κόμματα και προέβλεπε, πρώτον τα μηνύματα για τη δημόσια υγεία να μεταδίδονται απολύτως δωρεάν, δεύτερον, η δημοσιοποίηση των στοιχείων της όποιας κρατικής διαφήμισης να γίνεται άμεσα και τρίτον, να υπάρχει αναδρομικός έλεγχος δεκαετίας για να δει το ο ελληνικός λαός που πήγαν τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης» σχολίασε το ΚΚΕ.

«Οι γνωστοί προπαγανδιστές του αντικρατισμού δεν δίστασαν να λάβουν κι αυτοί δημόσιο χρήμα για τη συγκεκριμένη καμπάνια, και μάλιστα πακτωλούς αυτού» σχολίασε το ΜέΡΑ25.

Μοιράσου το άρθρο: