Τις βασικές κατευθύνσεις του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την ηλεκτροκίνηση παρουσιάζουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης  με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή στο αμφιθέατρο του ΥΠΕΝ.

Ο Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε εκτενώς στα οικονομικά κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στο πλαίσιο αυτό ανήγγειλε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα προστίθενται στα τεκμήρια και επανέλαβε ότι η έκπτωση για την αγορά τους θα φτάνει το 25%.

Ο υπουργός έδωσε και διευκρινίσεις και για τις μονάδες εκείνες που θα παράγουν φορτιστές και μπαταρίες. «Δεν νοιαζόμαστε μόνο για το περιβάλλον, αλλά και για την οικονομία» υπογράμμισε και παρέθεσε τα φορολογικά κίνητρα που θα δίνονται στις μονάδες αυτές που θα κατασκευαστούν στις περιοχές που προχωρά η απολιγνιτοποίηση, στην Δυτική Μακεδονία και την Αρκαδία.

Μεταξύ των κινήτρων αυτών είναι ο μειωμένος συντελεστής για πέντε χρόνια κερδοφόρας χρήσης, η μείωση εργοδοτικών εισφορών, η επιτάχυνση των διαδικασιών για την λειτουργία των μονάδων αυτών κ.α.

Σε ότι αφορά τον υφιστάμενο στόλο αυτοκινήτων, ο υπουργός Περιβάλλοντος ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει αύξηση των τελών κυκλοφορίας.

Διευκρίνισε όμως ότι θα απαγορευθεί η εισαγωγή των αυτοκινήτων με κινητήρες EURO 1, EURO 2, EURO 3, » Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι νεκροταφείο αυτοκινήτων» δήλωσε. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι θα μπει ένα περιβαλλοντικό τέλος για τα αυτοκίνητα με κινητήρες EURO 4 προκειμένου οι πολίτες να πάρουν πιο καινούρια εισαγόμενα ή να στραφούν στην εγχώρια αγορά.

«Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι πάρα πολύ αυξημένη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και έπεσε στα κανονικά όρια με το lockdown, διαφορετικά είμαστε σε διπλάσιο από το κοινοτικό όριο. Δεν μπορούμε να μην πάρουμε μέτρα» υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Τέλος, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση είναι ανοικτή σε αλλαγές και παρατηρήσεις σε ότι αφορά το σχετικό νομοσχέδιο που πρόκειται να μπει σε διαβούλευση άμεσα.

Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι χώρα μας βρίσκεται πολύ κάτω από άλλες ευρωπαικές χώρες σε σχέση με το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους.

Σήμερα το ποσοστό αυτό είναι στην Ελλάδα κάτω από 1% όταν σε άλλες χώρες είναι στο 4% με 5%.

«Ο στόχος μας είναι να ανανεώσουμε τον πολύ γερασμένο στόλο και μέχρι το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά» είπε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός ανέφερε ότι κίνητρα θα υπάρξουν και για τους ιδιοκτήτες ταξί με επιδότηση που μπορεί να φτάσει το 25% και επιβράβευση αντικατάστασης του παλιού αυτοκινήτου με 2.500 ευρώ. Για τα ηλεκτρικά ταξί θα υπάρχουν ξεχωριστές πιάτσες.

Επίσης στον διαγωνισμό που γίνεται για την αντικατάσταση των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ένα μεγάλο μέρος θα είναι ηλεκτρικά

Μοιράσου το άρθρο: