ΝΔ:Το σχέδιο για υποδομές, οδικούς άξονες, σιδηρόδρομο-Οι αντιδράσεις Σπίρτζη,Δούρου (video)

Ένας οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, η σύνδεση αποκομμένων μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, αποτελούν μερικές από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσιάζοντας το κυβερνητικό σχέδιο της ΝΔ για τις νέες υποδομές.

“Οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δισ ευρώ μέχρι το 2023, γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα
δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας”, είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Το πρόγραμμα της ΝΔ για τις Υποδομές μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

– Την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα, παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα, ώστε να αποφορτισθεί η κίνηση του Κηφισού

– Την σύνδεση αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο

– Την επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου

– Την ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη

– Την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα

“H προπαγάνδα της κυβέρνησης για τα μεγάλα έργα απεικονίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στους ζωγραφισμένους μουσαμάδες του μετρό της Θεσσαλονίκης”, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Η αντίδραση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

«Ακούσαμε το πρόγραμμα της ΝΔ για τις Υποδομές και πραγματικά μείναμε έκπληκτοι» αναφέρει σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κι αυτό γιατί όπως τονίζει:

Πρώτον, εξήγγειλαν έργα που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν δημοπρατηθεί.Χαρακτηριστικά παραδείγματα: Ο Ε65, η υποθαλάσσια της Σαλαμίνας, η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.

Δεύτερον, μείωσαν τα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί, είτε δημοπρατηθεί, είτε είναι προς δημοπράτηση και έχουν εξασφάλιση πόρων όπως το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη, η παράκαμψη της Χαλκίδας και οδικά έργα σε Λέσβο και Ρόδο, ο κάθετος άξονας της Εγνατίας στη Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, ο κάθετος άξονας Δράμα – Αμφιπόλη, που δεν τόλμησαν να τα πουν.

Τρίτον, το πρόγραμμα παρουσίασαν οι κύριοι υπεύθυνοι της απαξίωσης των Υποδομών, των Μεταφορών, των Αστικών Συγκοινωνιών και του Σιδηρόδρομου, δηλαδή οι κ.κ. Χατζηδάκης, Παπαθανασίου, Μητσοτάκης.

Ο πρώτος, ο κ. Χατζηδάκης, που ως υπουργός Μεταφορών και υπουργός Ανάπτυξης και Οικονομίας επαναδιαπραγματεύτηκε τις συμβάσεις παραχώρησης μειώνοντας το φυσικό αντικείμενο κρατώντας ψηλά το τίμημα και τα διόδια, διέλυσε τον ελληνικό Σιδηρόδρομο (και όχι μόνο) και σε αγαστή συνεργασία με τον κ. Παπαθανασίου, ως ΓΓ Μεταφορών, άφησαν εκατοντάδες εκατομμύρια απλήρωτα για τις Αστικές Συγκοινωνίες, κυκλώματα πλαστών εισιτηρίων και πάνω από 16 δισεκατομμύρια σε ανοιχτές υποθέσεις κρατικών ενισχύσεων για τον ελληνικό Σιδηρόδρομο. Επέκτειναν τη σύμβαση του ΟΑΣΘ συνεχίζοντας τη σπατάλη εκατοντάδων εκατομμυρίων στη γνωστή κρατικοδίαιτη ιδιωτική πρωτοβουλία της ΝΔ.

Ο τρίτος, ο κ. Μητσοτάκης, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με μετατάξεις και απολύσεις από κρίσιμες ειδικότητες του Σιδηροδρόμου, των Αστικών Συγκοινωνιών, των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Τέταρτον, ανακοίνωσαν ότι δεν θα καταργήσουν τον νόμο 4412/16 για τον οποίο μέχρι χθες μας κατήγγειλαν.»

Όπως υπογραμμίζει ο κ Σπίρτζης, «Η «αποτελεσματικότητα» της ΝΔ στα Δημόσια έργα και τις Υποδομές είναι συστατικό της στοιχείο. Κανείς δεν θα ξεχάσει τις λαμαρίνες του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα «κολωνάκια» στην Κορίνθου – Πατρών. Κανείς δεν θα ξεχάσει τα κωλύματα της Ιόνιας, των Τεμπών, του ενός τρίτου του Ε65 και του Μορέα. Κανείς δεν θα ξεχάσει τις δεκαετίες του σιδηροδρομικού δικτύου, της σήραγγας του Καλλιδρόμου, του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, της σύνδεσης της Πάτρας.

Ευτυχώς για τις Δημόσιες Υποδομές, τις Μεταφορές, τις Αστικές Συγκοινωνίες, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της χώρας, δεν θα τους δοθεί η ευκαιρία.»

Η αντίδραση της Ρένας Δούρου

Με σκωπτικό τρόπο σχολίασε η Ρένα Δούρου τις εξαγγελίες του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη για το έργο Ελευσίνα-Υλίκη, αναφέροντας ότι «θα πρέπει κάποιος να ενημερώσει τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι υλοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής». «Είναι μάλλον σαν το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, το οποίο επίσης εξήγγειλε ότι θα υλοποιήσει άμα τη ανάληψη των καθηκόντων του…», πρόσθεσε η περιφερειάρχης Αττικής.

Ειδικότερα, σε δήλωση που έκανε στο περιθώριο της συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, η κ. Δούρου ανέφερε: «η αλήθεια είναι ότι με έκπληξη, για να μην πω για άλλα συναισθήματα, άκουσα σήμερα τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εξαγγέλλει ένα έργο, αυτό της Ελευσίνας-Υλίκης, για το οποίο τον καλώ μαζί με τους συνεργάτες του που τον συμβούλεψαν, να το επισκεφτούμε από κοινού μια και πρέπει να σας πω ότι τα πρώτα 17 χιλιόμετρα εξ’ ολοκλήρου από την Περιφέρεια Αττικής υλοποιούνται, κόστος έργου 75 εκατ. ευρώ και η Περιφέρεια διατίθεται να αναλάβει και το υπόλοιπο του έργου, δηλαδή από το 17ο χιλιόμετρο ως το 43ο». Πρόσθεσε ότι «η Περιφέρεια Αττικής υλοποιεί αυτό το πολύ δύσκολο έργο για τους οδηγούς, γνωρίζουν όλοι πόσο κακό οδικό δίκτυο ήταν, με ίδιους πόρους, δεν προβλέπονται διόδια και βέβαια δεν προσφεύγουμε στο ιδιωτικό κεφάλαιο, στον ιδιωτικό δανεισμό». «Ήταν ένα όραμα του Δοξιάδη», συνέχισε, «που θα πρέπει κάποιος να ενημερώσει τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι υλοποιείται από την Περιφέρεια Αττικής. Είναι μάλλον σαν το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, το οποίο επίσης εξήγγειλε ότι θα υλοποιήσει άμα τη ανάληψη των καθηκόντων του…».

Πηγή: ΕΡΤ1, ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ρεπορτάζ video: Γιάννης Τρουπής

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος