Ανακαλύφθηκε νέος γιγαντιαίος δεινόσαυρος, ίσως το μεγαλύτερο πλάσμα που έζησε στη Γη

Μια ομάδα αρχαιολόγων ανακάλυψε στην Αργεντινή, τα υπολείμματα ενός τεράστιου δεινόσαυρου που περπάτησε στη Γη πριν από 98 εκατομμύρια χρόνια. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ίσως πρόκειται για το μεγαλύτερο ζώο που έχει ζήσει ποτέ στη Γη.

Τα υπολείμματα του ανώνυμου δεινοσαύρου ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά το 2012 στην επαρχία Neuquén της βορειοδυτικής Παταγονίας, αλλά η ανασκαφή δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Ωστόσο, τα οστά που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι στιγμής υποδηλώνουν ότι αυτό το αρχαίο μεγαθήριο ήταν πιθανώς ένας τιτανόσαυρος, ο μεγαλύτερος που είχε καταγραφεί. Οι τιτανόσαυροι είχαν μεγάλο λαιμό, ήταν χορτοφάγοι και έζησαν από την ύστερη Ιουράσια περίοδο (πριν από 163,5 εκατομμύρια έως 145 εκατομμύρια χρόνια) έως το τέλος της Κρητιδικής περιόδου (πριν από 145 εκατομμύρια έως 66 εκατομμύρια χρόνια).

(Image credit: Alejandro Otero and José Luis Carballido)

«Λαμβάνοντας υπόψη τις μετρήσεις του νέου σκελετού, φαίνεται να είναι ένα από τα μεγαλύτερα σαυρόποδα που έχουν βρεθεί ποτέ», δήλωσε στο Live Science, ο Paul Barrett, παλαιοβιολόγος στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Λονδίνο, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη.

Οι ερευνητές εκτιμούν πως μόλις ολοκληρωθεί η ανασκαφή, θα μπορέσουν να τον ταξινομήσουν ως εντελώς νέο είδος. Τα νέα ευρήματα χρονολογούνται πριν από περίπου 98 εκατομμύρια χρόνια, που σημαίνει ότι ο δεινόσαυρος αυτός έζησε κατά την Κρητιδική περίοδο.

(Image credit: Alejandro Otero and José Luis Carballido)

Το 1993, ένας άλλος τιτανόσαυρος, ο Argentinosaurus huinculensis είχε διεκδικήσει τον τίτλο του μεγαλύτερου δεινόσαυρου, τον οποίο έχασε το 2014 από τον ακόμη μεγαλύτερο Patagotitan mayorum. Ωστόσο, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί ποιο είδος ζύγιζε περισσότερο.

Προς το παρόν, οι ερευνητές δεν μπορούν να υπολογίσουν το μήκος του νέου τιτανόσαυρου, δεδομένου ότι τα μακρά οστά των άκρων που χρησιμοποιούν για να κάνουν τέτοιες εκτιμήσεις, δεν έχουν ανασκαφεί ακόμη. Ωστόσο, οι αναλύσεις των οστών που έχουν βρεθεί – συμπεριλαμβανομένων 24 σπονδύλων της ουράς και τμημάτων της πυελικής και θωρακικής ζώνης – δείχνουν ότι είναι πιθανότατα ο μεγαλύτερος τιτανόσαυρος που έχει ανακαλυφθεί.

«Το δείγμα αυτό, θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα σαουρόποδα που έχουν βρεθεί ποτέ και πιθανώς υπερβαίνει το μέγεθος του Παταγοτιτάν», έγραψαν οι ερευνητές. Ο Παταγοτιτάν είχε ύψος περίπου 15 μέτρα και ζύγιζε 62 μετρικούς τόνους, που ισοδυναμεί με το βάρος περίπου δώδεκα ασιατικών ελεφάντων.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Cretaceous Research».

ΠΗΓΗ: Livescience