Έλληνας επιστήμονας μετείχε στην ανακάλυψη του εξωπλανήτη Proxima Β (video)

Ένας Έλληνας, ο αστρονόμος Γιάννης Τσάπρας, συμμετέχει στην ομάδα των ερευνητών, που ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι εντόπισαν πλανήτη, τον Proxima B, με χαρακτηριστικά που μοιάζουν στη Γη.

Η ομάδα των 31 επιστημόνων, μεταξύ των οποίων και ένας Έλληνας, χρησιμοποιώντας τα ρομποτικά τηλεσκόπια του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου, ένωσαν τις δυνάμεις τους.

Αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής, η ανακάλυψη ενός νέου μικρού πλανήτη, μόλις τέσσερα έτη φωτός μακριά.

Πρόκειται για τον βραχώδη εξωπλανήτη Proxima B, ο οποίος βρίσκεται στον αστερισμό του Κενταύρου, σε τροχιά γύρω από το πιο κοντινό αστέρι στο ηλιακό μας σύστημα.

Από 10 έως 20 χρόνια μπορεί να χρειαστεί να περάσουν έως ότου μελετηθεί η χημική σύσταση της ατμόσφαιρας των εξωπλανητών για να διαπιστωθεί εάν μπορεί να υπάρξει νερό και ζωή σε αυτούς.

Η προσπάθεια από την πλευρά των ειδικών επιστημόνων είναι αδιάκοπη και μάλιστα η Ελλάδα έχει το προνόμιο να διαθέτει ένα από τα πιο εξελιγμένης τεχνολογίας τηλεσκόπια στην Ευρώπη. Πρόκειται για τον Αρίσταρχο στα Καλάβρυτα.

Μάλιστα, στην ανακάλυψη και στον χαρακτηρισμό δύο νέων εξωπλανητών συμμετείχαν επιστήμονες του Ινστιτούτου Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεσκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Πηγή ΕΡΤ1, Ρεπορτάζ Νεφέλη Τζανετάκου