Όταν έκλεισαν τα σχολεία σε όλο τον κόσμο εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, η ομάδα του MIT App Inventor, ενός οπτικού περιβάλλοντος προγραμματισμού που επιτρέπει στα παιδιά να αναπτύξουν εφαρμογές για smartphone και ταμπλέτες, άρχισαν να σκέφτονται πώς θα μπορούσαν να τα ενθαρρύνουν να μάθουν, και να τα προτρέψουν να δημιουργήσουν νέα εργαλεία για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Τον Απρίλιο, η ομάδα App Inventor ξεκίνησε μια νέα πρόκληση που ενθαρρύνει τα παιδιά και τους ενήλικες σε όλο τον κόσμο να δημιουργήσουν τεχνολογίες για κινητά τηλέφωνα, που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση της εξάπλωσης του Covid-19, να βοηθήσουν τις τοπικές κοινότητες και να παρέχουν ηθική υποστήριξη σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Από το λανσάρισμα της εφαρμογής Coronavirus App Inventor Challenge, η ομάδα έλαβε συμμετοχές από εφευρέτες ηλικίας από 9 έως 72 ετών και από προγραμματιστές από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Νέας Ζηλανδίας, της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, της Ιταλίας, της Κίνας, της Ινδίας και της Ισπανίας. Αν και η πλατφόρμα App Inventor χρησιμοποιείται στις αίθουσες διδασκαλίας ως εκπαιδευτικό εργαλείο, ο Selim Tezel, προγραμματιστής του MIT App Inventor και ο Hal Abelson, καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στην Επιστήμη των Υπολογιστών, δηλώνουν ότι υπάρχει αυξημένη επισκεψιμότητα στην πλατφόρμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε παγκόσμια κλίμακα.

«Το ωραίο με το App Inventor είναι ότι μαθαίνετε προγραμματισμό, αλλά σας δίνει και κάτι που μπορείτε πραγματικά να κάνετε και μια ευκαιρία να συνεισφέρετε», εξηγεί ο Abelson.

«Οι νικητές ανακοινώνονται σε μηνιαία βάση και επιλέγονται για τη δημιουργικότητα, το σχεδιασμό και την εφευρετικότητά τους. Οι συμμετέχοντες στην πρόσκληση του ΜΙΤ διερεύνησαν μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων που σχετίζονται με την πανδημία, από την υγεία και την υγιεινή έως την ψυχική υγεία και την εκπαίδευση. Για παράδειγμα, οι εφευρέτες Bethany Chow και Ice Chow από το Χονγκ Κονγκ, ανέπτυξαν μια εφαρμογή με στόχο να παρακινήσουν τους χρήστες να παραμείνουν υγιείς. Η εφαρμογή τους διαθέτει ένα παιχνίδι που ενθαρρύνει τους παίκτες να υιοθετήσουν υγιείς συνήθειες, να συλλέξουν πόντους και να «νικήσουν» τους εικονικούς ιούς, καθώς και μια προαιρετική λειτουργία εντοπισμού τοποθεσίας που μπορεί να ειδοποιήσει τους χρήστες εάν έχουν επισκεφτεί ένα μέρος όπου έχουν εντοπιστεί κρούσματα Covid-19.

Ο 11χρονος Akshaj Singhal από την Ινδία, που επιλέχθηκε ως εφευρέτης στην κατηγορία «Young Inventors» (Νεαροί εφευρέτες), η οποία περιλαμβάνει παιδιά 12 ετών και κάτω, για την εφαρμογή του που ονομάζεται Covid-19 Warrior. Η εφαρμογή προσφέρει μια σειρά από δυνατότητες που αποσκοπούν στη διάδοση της ευαισθητοποίησης για το Covid-19, συμπεριλαμβανομένου ενός παιχνιδιού και κουίζ που δοκιμάζει τις γνώσεις ενός χρήστη για τον ιό, καθώς και τοπικές καθημερινές ενημερώσεις ειδήσεων Covid-19 και πληροφορίες για το πώς να φτιάξετε τη δική σας μάσκα.

Το πρότζεκτ του ΜΙΤ έχει ήδη προσελκύσει συμμετέχοντες με διαφορετικά επίπεδα τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης, επιτρέποντας στους επίδοξους προγραμματιστές την ευκαιρία να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους. Η Prayanshi Garg, μια 12χρονη από την Ινδία, ανέπτυξε ένα εκπαιδευτικό κουίζ με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τον Covid-19.

Οι συμμετέχοντες κατάφεραν επίσης να συναντηθούν διαδικτυακά για να αναπτύξουν ομαδικά εφαρμογές καθώς οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και οι ομαδικές δραστηριότητες είναι περιορισμένες.

«Ο απώτερος στόχος είναι να εμπλέξουμε τη δημιουργική μας κοινότητα App Inventor όλων των ηλικιών και να την ενδυναμώσουμε αυτή την περίοδο», λέει ο Tezel. «Έχουμε αυτή τη φορά μια απίστευτη ευκαιρία να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να βελτιώσουν σε μεγάλο βαθμό τις δεξιότητές τους στον προγραμματισμό. Όταν κάποιος αντιμετωπίζει μια απτή πρόκληση, οι δεξιότητες και η ευελιξία του μπορούν να αναπτυχθούν για να ανταποκριθούν σε αυτήν».

Η ομάδα του App Inventor σχεδιάζει να συνεχίσει το πρότζεκτ για όσο διάστημα η πανδημία έχει παγκόσμιο αντίκτυπο. Μέσα στον Ιούλιο, η ομάδα του App Inventor θα φιλοξενήσει ένα εικονικό hackathon, μια εκδήλωση που θα ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν εφαρμογές με στόχο το κοινό καλό.

 

 

 

 

 

 

Μοιράσου το άρθρο: