Επιστήμονες ανακάλυψαν πρωτεΐνη που προστατεύει από τη νόσο του Lyme

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Γέιλ ανακάλυψαν μια πρωτεΐνη που προστατεύει τους ανθρώπους από τη νόσο του Lyme (Βορρελίωση).

Αυτή η ανακάλυψη μπορεί να βοηθήσει στη διάγνωση και τη θεραπεία αυτής της λοίμωξης η οποία μεταδίδεται από τα τσιμπήματα των τσιμπουριών. Η νόσος του Lyme είναι μια μολυσματική ασθένεια που προκαλείται από ένα μικρόβιο γνωστό ως σπειροχαίτη, το οποίο βρίσκεται κυρίως στα ελαφοειδή ή μαύρα τσιμπούρια στις βορειοανατολικές και κεντροδυτικές πολιτείες της Βόρειας Αμερικής.

Η πορεία της νόσου ποικίλλει ανάλογα με το άτομο, με την πλειονότητα να έχει ήπια συμπτώματα που αντιμετωπίζονται εύκολα με αντιβιοτικά. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις η μόλυνση μπορεί να εξαπλωθεί στην καρδιά, στις αρθρώσεις, στο νευρικό σύστημα και σε άλλα όργανα.

Η ομάδα του Γέιλ εξέτασε περισσότερα από 1.000 ανθρώπινα γονίδια και ανέλυσε τις αλληλεπιδράσεις τους με 36 δείγματα του βακτηρίου Borrelia burgdorferi. Τότε διαπίστωσαν ότι η πρωτεΐνη Peptidoglycan Recognition Protein 1 (PGLYRP1), στέλνει ένα προειδοποιητικό σήμα στο ανοσοποιητικό σύστημα όταν εκτίθεται στα βακτήρια. Όταν τα ποντίκια που δεν είχαν αυτή την πρωτεΐνη εκτέθηκαν στο μικρόβιο σπειροχαίτη, είχαν πολύ υψηλότερα επίπεδα του βακτηρίου B. burgdorferi από εκείνα με την πρωτεΐνη, και έδειξαν σημάδια δυσλειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό PLOS Pathogens.

ΠΗΓΗ: Sciencedaily