Ανακαλύφθηκε το απολίθωμα της αρχαιότερης θαλάσσια χελώνας

Το απολίθωμα της αρχαιότερης θαλάσσιας χελώνας ανακάλυψαν στην Κολομβία Αμερικάνοι και Γερμανοί επιστήμονες. Η χελώνα ζούσε πριν από τουλάχιστον 120 εκατ. χρόνια, ενώ η μέχρι πρότινος πιο παλιά γνωστή θαλάσσια χελώνα ήταν περίπου 25 εκατ. χρόνια νεότερη.

Από την εξέταση του καλοδιατηρημένου σκελετού του ζώου (με την επιστημονική ονομασία Desmatochelys padillai), υπολογίστηκε ότι αυτό είχε μήκους σχεδόν δύο μέτρα και συγκέντρωνε όλα τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων θαλάσσιων χελωνών.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ερευνών Σένκενμπεργκ και του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Φρανκφούρτης, με επικεφαλής τον δρα Έντουιν Καντένα, έκαναν τη σχετική δημοσίευση της έρευνας τους στο περιοδικό παλαιοβιολογίας “PaleoBios”.

Οι θαλάσσιες χελώνες κατάγονται από τις χελώνες της ξηράς και του γλυκού νερού, οι οποίες εκτιμάται ότι εμφανίστηκαν πριν από περίπου 230 εκατ. χρόνια. Κάποια στιγμή, στη διάρκεια της Κρητιδικής περιόδου, διαχωρίστηκαν εξελικτικά και μέρος αυτών κατέφυγε στις θάλασσες.

Φωτογραφία: http://www.sci-news.com/