Αποκωδικοποιήθηκε το γονιδίωμα του χταποδιού

Το πλήρες γονιδίωμα του χταποδιού αποκωδικοποίησαν οι επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία και την Ιαπωνία, με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογίας Ντάνιελ Ρόκσαρ του Πανεπιστημίου -Μπέρκλεϊ της Καλιφόρνια, αποκαλύπτοντας έτσι τα γενετικά μυστικά ενός από τα πιο έξυπνα πλάσματα στον πλανήτη.

Σύμφωνα με την ανάγνωση του DNA του χταποδιού αποκαλύφθηκε πως, το χταπόδι έχει περίπου 10.000 περισσότερα γονίδια από τον άνθρωπο (33.000 έναντι 23.000), ενώ εμφανίζει σημαντικές γενετικές διαφορές με τα κεφαλόποδα και τα άλλα συγγενικά ασπόνδυλα, σε σχέση με τα οποία διαθέτει γονιδίωμα έως έξι φορές μεγαλύτερο.

Μεταξύ άλλων, το χταπόδι έχει τρεις καρδιές, διαθέτει μεγάλα μάτια- και «έξυπνα» πλοκάμια γεμάτα νευρωνικά κύτταρα (σαν μίνι-εγκεφάλους), ενώ είναι ικανό να αναγεννά τα άκρα του. Μπορεί ακόμη να αλλάζει χρώμα και εμφάνιση και να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του, χάρη στην εξυπνάδα του, η οποία οφείλεται προφανώς και στο περίπλοκο DNA του.

Το χταπόδι έχει μια μακρά εξελικτική ιστορία 400 εκατομμυρίων ετών. Οι επιστήμονες, που δημοσίευσαν την έρευνά τους στο περιοδικό «Nature», ανακάλυψαν εκατοντάδες πρωτότυπα γονίδια, τα οποία δεν έχουν αντίστοιχο σε άλλα ζώα.