Η NASA βρήκε πλανήτη που μοιάζει με τη Γη (vid)

Η αποστολή Kepler της NASA επιβεβαίωσε την ανακάλυψη του πρώτου πλανήτη με μέγεθος όμοιο με αυτό της Γης, ο οποίος κινείται γύρω από ένα αστέρι σαν τον ήλιο και βρίσκεται εντός της «κατοικήσιμης ζώνης». Αυτή η ανακάλυψη, που προστίθεται σε αυτήν άλλων 11 νέων μικρών, υποψήφιων για την κατοικήσιμη ζώνη, πλανητών, αποτελεί άλλο ένα ορόσημο στο ταξίδι αναζήτησης μιας άλλης «Γης».

Η NASA βρήκε πλανήτη που μοιάζει με τη Γη (vid)Ο άρτι ανακαλυφθείς Kepler-452b, είναι ο μικρότερος πλανήτης που έχει ανακαλυφθεί μέχρι στιγμής εντός της κατοικήσιμης ζώνης – της περιοχής γύρω από ένα άστρο όπου νερό σε υγρή μορφή μπορεί να λιμνάσει στην επιφάνεια ενός πλανήτη σε τροχιά – και περιστρέφεται γύρω από ένα αστέρι τύπου G2, όπως ο δικός μας ήλιος. Με τον Kepler-452b ο συνολικός αριθμός πλανητών που έχουν επιβεβαιωθεί φτάνει τους 1.030.

«Στην 20η επέτειο της ανακάλυψης που απέδειξε ότι άλλοι ήλιοι μπορούν να φιλοξενούν πλανήτες, ο εξερευνητής εξωπλανητών Kepler ανακάλυψε έναν πλανήτη και ένα άστρο που μοιάζουν έντονα με την δική μας Γη και τον δικό μας Ήλιο», είπε ο Τζον Γκράνσφελντ, ένας εκ των διευθυντών αποστολών της NASA, στα κεντρικά της Ουάσινγκτον. «Το συναρπαστικό αυτό αποτέλεσμα μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στην εύρεση μιας Γης 2.0»

Η NASA βρήκε πλανήτη που μοιάζει με τη Γη (vid)Παρά το γεγονός ότι ο Kepler-452b είναι κατά 60% μεγαλύτερος σε διάμετρο από τη Γη, η ετήσια περιστροφή του των 385 ημερών, είναι μόλις κατά 5% μεγαλύτερη. Ο πλανήτης είναι επίσης 5% πιο μακριά από το μητρικό του άστρο Kepler-452, απ’ότι είναι η Γη απ’τον Ήλιο. O Kepler-452 έχει ηλικία 6 δισ. ετών, είναι δηλαδή 1,5 δισ. χρόνια γηραιότερος από τον δικό μας Ήλιο, έχει περίπου την ίδια θερμοκρασία, είναι 20 φορές πιο φωτεινός και έχει 10% μεγαλύτερη διάμετρο.

«Μπορούμε να φανταστούμε τον Kepler-452b ως ένα γηραιότερο, μεγαλύτερο ξάδερφο της Γης, ο οποίος μας δίνει τη δυνατότητα να καταλάβουμε το εξελικτικό περιβάλλον της Γης», είπε ο Τζον Τζένκινς, υπεύθυνος ανάλυσης δεδομένων του Kepler στο Κέντρο Έρευνας της NASA στο Μόφετ Φιλντ, στην Καλιφόρνια, και αρχηγός της ομάδας που ανακάλυψε τον Kepler-452b.

Το σύστημα Kepler-452 βρίσκεται 1.400 έτη φωτός μακριά, στον αστερισμό του Κύκνου. Τα ευρήματα της έρευνας έχουν γίνει δεκτά και πρόκειται να δημοσιευτούν στο Astronomical Journal.

Πηγή: NASA