COVID-19: Το εμβόλιο της AstraZeneca ακολουθεί με ακρίβεια τις γενετικές οδηγίες, σύμφωνα με μελέτη ανεξάρτητης επιστημονικής επιτροπής

Το εμβόλιο για την Covid-19 του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της AstraZeneca ακολουθεί με ακρίβεια τις γενετικές οδηγίες που προγραμμάτισαν οι σχεδιαστές του για να προκαλεί ισχυρή ανοσολογική απόκριση, σύμφωνα με λεπτομερή ανάλυση ανεξάρτητης επιστημονικής επιτροπής.

«Το εμβόλιο κάνει όλα όσα περιμέναμε και αυτό δεν αποτελεί παρά καλά νέα στον αγώνα μας κατά της νόσου», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Ντέιβιντ Μάθιους, ειδικός στην Ιολογία από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ.

@AP Photo/Alastair Grant, file

H AstraZeneca, η οποία αναπτύσσει το εμβόλιο σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, θεωρείται ως πρωτοπόρος στον αγώνα για την παραγωγή εμβολίου για προστασία από τον COVID-19.

Τα πρώτα δεδομένα από κλινικές δοκιμές μεγάλης κλίμακας τελευταίου σταδίου που
διεξάγονται σε πολλές χώρες σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων της Βραζιλίας, των ΗΠΑ και της Βρετανίας, αναμένεται να ανακοινωθούν πριν από το τέλος του έτους.

Το εμβόλιο – γνωστό είτε ως ChAdOx1 είτε ως AZD1222 – παρασκευάζεται λαμβάνοντας έναν κοινό ιό κρυολογήματος που ονομάζεται αδενοϊός από χιμπατζήδες και διαγράφοντας περίπου το 20% των οδηγιών του ιού.

@AP Photo/Kirsty Wigglesworth, File

Στόχος των ερευνητών του Πανεπιστημίου Μπρίστολ ήταν να εκτιμήσουν πόσο συχνά και
με πόση ακρίβεια το εμβόλιο αντιγράφει και χρησιμοποιεί τις γενετικές οδηγίες
προγραμματισμένες σε αυτό από τους σχεδιαστές του. Αυτές οι οδηγίες περιγράφουν πώς να δημιουργηθεί η αγκαθωτή πρωτεΐνη (spike protein) του κορονοϊού, SARS-CoV-2 που προκαλεί COVID-19.

Μόλις δημιουργηθεί αυτή η πρωτεΐνη, το ανοσοποιητικό σύστημα αντιδρά, και έτσι εκπαιδεύεται στον εντοπισμό μιας πραγματικής λοίμωξης COVID-19.

“Αυτή είναι μια σημαντική μελέτη καθώς μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι οι γενετικές οδηγίες στις οποίες στηρίζεται αυτό το εμβόλιο ακολουθούνται σωστά όταν εισέρχονται σε ένα ανθρώπινο κύτταρο”, δήλωσε ο Μάθιους.

Η έρευνα της ομάδας του δεν έχει αξιολογηθεί ακόμα από άλλους επιστήμονες, αλλά δημοσιεύθηκε ως προεκτύπωση πριν από την αναθεώρηση.

Πηγή: Reuters