Η ορμόνη προγεστερόνη ίσως προστατεύει τις γυναίκες από τη γρίπη

Την προστασία από τις επιπλοκές της γρίπης και μια σημαντική βοήθεια για τα κύτταρα των πνευμόνων, ώστε να ανακάμπτουν πιο γρήγορα από μια λοίμωξη, φαίνεται ότι μπορεί να προσφέρει στις γυναίκες η θηλυκή ορμόνη προγεστερόνη. Στην παραπάνω διαπίστωση οδηγήθηκαν επιστήμονες από τις ΗΠΑ, καθώς πραγματοποίησαν σχετική μελέτη σε πειραματόζωα.

Οι επιστήμονες χορήγησαν προγεστερόνη σε θηλυκά ποντίκια, ενώ σε μια άλλη ομάδα τρωκτικών δεν χορήγησαν την ορμόνη. Στη συνέχεια και οι δύο ομάδες πειραματόζωων εκτέθηκαν στον ιό Α της γρίπης. Όλα τα ποντίκια αρρώστησαν, αλλά σε όσα είχαν πάρει την προγεστερόνη, η γρίπη είχε ελαφρύτερη μορφή.

Μικρότερη φλεγμονή, καλύτερη λειτουργία στους πνεύμονες, λιγότερες επιπλοκές από την έκθεση στον ιό, καθώς και ταχύτερη ανάρρωση ήταν τα αποτελέσματα για τα άρρωστα ποντίκια, στα οποία είχε χορηγηθεί η συγκεκριμένη ορμόνη.

Η προγεστερόνη, που παράγεται από τις ωοθήκες στα αρχικά στάδια της εγκυμοσύνης, αξιοποιείται επίσης στις περισσότερες ορμονικές μορφές αντισύλληψης. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πάνω από 100 εκατομμύρια νέες γυναίκες σε όλο τον κόσμο παίρνουν αντισυλληπτικά με βάση την προγεστερόνη. Οι επιστήμονες αισιοδοξούν ότι, στο μέλλον, θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν την προγεστερόνη, ως μέσο αντιγήρανσης για τις γυναίκες.

Όπως είναι γενικά γνωστό, οι γυναίκες έχουν διπλάσια πιθανότητα σε σχέση με τους άνδρες να εμφανίσουν επιπλοκές από τη γρίπη. Το επόμενο βήμα θα είναι να μελετηθεί κατά πόσο, εκτός από τα πειραματόζωα, είναι δυνατό η προγεστερόνη να προστατεύσει και τις γυναίκες από τη γρίπη, καθώς επίσης ποιο ρόλο μπορούν να παίξουν τα ορμονικά αντισυλληπτικά σε αυτό.

Οι επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας Μπλούμπεργκ του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς της Βαλτιμόρης, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Σάμπρα Κλάιν του Τμήματος Μοριακής Μικροβιολογίας και Ανοσολογίας, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό PLoS Pathogen.