Science: Το αντιιικό φάρμακο Aplidin 100 φορές πιο αποτελεσματικό από το Remdesivir

Εδώ και αρκετούς μήνες η ισπανική εταιρία βιοτεχνολογίας PharmaMar επεσήμαινε τις μεγάλες δυνατότητες του αντιικού φαρμάκου Aplidin (plitidepsin) κατά του SARS-CoV-2. Σήμερα το επιστημονικό περιοδικό “Science” επιβεβαιώνει την πεποίθηση αυτή των Ισπανών ερευνητών και τονίζει ότι “το Aplidin είναι έως και εκατό φορές πιο αποτελεσματικό από το γνωστό Remdesivir, το πρώτο φάρμακο που εγκρίθηκε για τη θεραπεία ασθενών με Covid-19″.

Το ερευνητικό άρθρο, με τίτλο “Plitidepsin has potent preclinical efficacy against SARS-CoV-2 by targeting the host protein eEF1A” (Το Plitidepsin έχει ισχυρή προκλινική αποτελεσματικότητα έναντι του SARS-CoV-2 στοχεύοντας στην πρωτεΐνη eEF1A), τονίζει ότι “οι δόσεις τοξικότητας (ένας παράγοντας που πάντα ανησυχεί όταν μελετάται οποιοδήποτε αντιικό) είναι καλά ανεκτές στις κλινικές δοκιμές με Aplidin και σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που χρησιμοποιούνται σε άλλα πειράματα”.

Σε δύο διαφορετικά πειραματόζωα που είχαν μολυνθεί από SARS-CoV-2, το τεστ έδειξε μείωση της αντιγραφής του ιού, η οποία είχε ως αποτέλεσμα μείωση κατά 99% στα ιικά φορτία στους πνεύμονες των ζώων που υποβλήθηκαν σε αγωγή με πλιτιδεψίνη.

Η δημοσίευση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η πλατιδεψίνη δρα μπλοκάροντας την πρωτεΐνη eEF1A, που υπάρχει στα ανθρώπινα κύτταρα, και χρησιμοποιείται από τον SARS-CoV-2 για την αναπαραγωγή και την μόλυνση άλλων κυττάρων. Αυτός ο μηχανισμός καταλήγει στην αντιική αποτελεσματικότητα in vivo. “Πιστεύουμε ότι τα δεδομένα μας και τα αρχικά θετικά αποτελέσματα από την κλινική δοκιμή της PharmaMar υποδηλώνουν ότι η πλιτιδεψίνη πρέπει να εξεταστεί σοβαρά για την επέκταση των κλινικών δοκιμών για τη θεραπεία του COVID-19”. Επισημαίνουν οι επιστήμονες.

Αυτή η έκδοση ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της ισπανικής εταιρίας βιοτεχνολογίας PharmaMar και των εργαστηρίων των Kris White, Adolfo García-Sastre και Thomas Zwaka, στα Τμήματα Μικροβιολογίας και Κυτταρικής, Αναγεννητικής και Αναπτυξιακής Βιολογίας, στην Ιατρική Σχολή Icahn, από τους Kevan Shokat και Nevan Krogan, στο Ινστιτούτο Ποσοτικών Βιοεπιστημών στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο και από τον Marco Vignuzzi στο Ινστιτούτο Pasteur στο Παρίσι.

Οι επιστήμονες ένωσαν τις δυνάμεις τους για να συνεισφέρουν τις γνώσεις τους στην αναζήτηση θεραπείας για την αυξανόμενη πανδημία. Η ισπανική PharmaMar διαπραγματεύεται επί του παρόντος με διαφορετικούς φορείς για να ξεκινήσει τις προγραμματισμένες κλινικές δοκιμές της φάσης III. Πάντως αμέσως μετά την δημοσίευση οι μετοχές της ισπανικής εταιρίας βιοτεχνολογίας στο χρηματιστήριο εκτοξεύτηκαν κατά 26%.

Πηγή: ΕΡΤ / Ανταπόκριση από τη Μαδρίτη: Δώρα Μακρή