Φάρμακο για την αρθρίτιδα μπορεί να βοηθήσει τους ηλικιωμένους να επιβιώσουν από την COVID-19

Ένα φάρμακο για την ρευματοειδή αρθρίτιδα που ανακαλύφθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου των ηλικιωμένων που έχουν προσβληθεί από την COVID-19, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Science Advances».

Το φάρμακο που ονομάζεται μπαρισιτινίμπη, αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά ως πιθανή θεραπεία για τον κορονοϊό από την BenevolentAI, μια νεοσύστατη εταιρεία που εδρεύει στο Λονδίνο.

Η εταιρεία χρησιμοποίησε το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης για να ψάξει την επιστημονική βιβλιογραφία για φάρμακα που εμποδίζουν τη διαδικασία μόλυνσης. Η πιο υποσχόμενη θεραπεία που ανακάλυψε το σύστημα ήταν η μπαρισιτινίμπη, προβλέποντας ότι θα μπορούσε να σταματήσει την είσοδο της λοίμωξης στα πνευμονικά κύτταρα.

Επιστήμονες από το Imperial College του Λονδίνου και το Karolinska Institutet της Σουηδίας χορήγησαν το συγκεκριμένο φάρμακο σε 83 ασθενείς με COVID-19 με μέση ηλικία 81 ετών που υποβάλλονταν σε θεραπεία σε νοσοκομεία σε όλη την Ιταλία και την Ισπανία. Οι ασθενείς που είχαν λάβει το φάρμακο είχαν 71% μειωμένο κίνδυνο θανάτου σε σύγκριση με τους άλλους που είχαν πάρει το εικονικό.

Οι επιστήμονες πιστεύουν πως το φάρμακο θα μπορούσε να ελαχιστοποιήσει τη βλάβη των οργάνων που προκαλεί η φλεγμονή και να εμποδίσει την είσοδο του ιού στα ανθρώπινα κύτταρα.

«Πρέπει επειγόντως να βρούμε πιο αποτελεσματικές θεραπείες για την COVID-19, ενώ περιμένουμε να γίνει ευρέως διαθέσιμο ένα εμβόλιο», δήλωσε ο καθηγητής του Imperial, Τζάστιν Στέμπινγκ, συν-συγγραφέας της μελέτης. Οι δυο επιστημονικές ομάδες έχουν ήδη ξεκινήσει τις κλινικές δοκιμές μεγάλης κλίμακας.

ΠΗΓΗ: Thenextweb