Μια νεοσύστατη εταιρεία με έδρα το Παρίσι αναπτύσσει καινοτόμες λύσεις λογισμικού που επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις του τομέα των αερομεταφορών στους τομείς της ασφάλειας, της οικονομίας καυσίμου και του περιβάλλοντος.

Πρόκειται για την εταιρεία Safety Line που ίδρυσε ο Πιέρ Ζουνιό, πρώην πιλότος αεροπορικών εταιρειών και μέλος του Γραφείου Ερευνών και Ανάλυσης για την Ασφάλεια Πολιτικής Αεροπορίας (BEA), στο τέλος του 2010.

Το startup χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου στα αεροσκάφη, αναπτύσσοντας λύσεις που στοχεύουν στη διευκόλυνση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων κατά τη διάρκεια πτήσεων. Μέσω της εκτεταμένης χρήσης των δεδομένων που περιέχονται στο «μαύρο κουτί» ενός αεροπλάνου, η εταιρεία αναπτύσσει λογισμικό που βασίζεται σε διάφορους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης, κάτι που δεν κάνουν ακόμη οι αεροπορικές εταιρείες σε παγκόσμια κλίμακα.

Καθιέρωση ιδανικών παραμέτρων πτήσης

Κατά τη διάρκεια της καριέρας του ως ερευνητής στο Γραφείο Ερευνών και Ανάλυσης για την Ασφάλεια Πολιτικής Αεροπορίας, ο Ζουνιό εξέτασε πολλά «μαύρα κουτιά» αεροπλάνων. «Αυτά τα δεδομένα είναι προσβάσιμα σε όλες τις περιστάσεις. Ωστόσο, χρησιμοποιούνται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις», δήλωσε σε συνέντευξή του στον ιστότοπο Maddyness ο πρώην πιλότος.

Τότε προέκυψε η ιδέα να αναπτύξει μια λύση για τη βελτιστοποίηση του σχεδίου πτήσης. «Η ιστορία και η απόδοση του αεροσκάφους καθιστούν δυνατό τον καθορισμό ιδανικών παραμέτρων βάσει προηγούμενων πτήσεων», υπογραμμίζει ο Ζουνιό, ο οποίος δοκίμασε το πρώτο πρωτότυπο το 2015 σε μερικά αεροσκάφη της Transavia, μια αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, θυγατρική της Air France. Οι δοκιμές διήρκησαν δύο χρόνια και στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία, καθώς η λύση αυτή μείωσε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου των αεροπλάνων.

Έκτοτε, η Safety Line συνεργάζεται με 20 αεροπορικές εταιρείες, όπως την AirAsia της Μαλαισίας ή τη Γερμανική Tui Fly. Η Transavia, η οποία ωστόσο παραμένει ο σημαντικότερος πελάτης της, παρουσίασε τα ποσοτικά αποτελέσματα της χρήσης της λύσης το 2019. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πιλότοι της κατάφεραν να μειώσουν τη διάρκεια του ταξιδιού σε 1.895 απευθείας πτήσεις. Σε καθεμία από αυτές τις πτήσεις εξοικονομήθηκαν κατά μέσο όρο 37 κιλά καυσίμου και 55 δευτερόλεπτα χρόνου πτήσης. Μέσα σε ένα χρόνο οι χρόνοι πτήσης μειώθηκαν κατά 35 ώρες και εξοικονομήθηκαν 84 τόνοι καυσίμων, που σημαίνει ότι οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά περίπου 264 τόνους. «Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση καυσίμου κατά 1 με 2%. Αυτό δεν είναι καθόλου αμελητέο», λέει ο Ζουνιό.

ΠΗΓΗ: Maddyness

 

 

Μοιράσου το άρθρο: