Η Intel δημιούργησε ένα τσιπ που μιμείται το ανθρώπινο οσφρητικό σύστημα

Η Intel, σε συνεργασία με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Cornell ανέπτυξε έναν αλγόριθμο βασισμένο στη λειτουργία του εγκεφάλου ικανό να αναγνωρίσει δέκα ξεχωριστές οσμές σε πραγματικές συνθήκες.

Το συγκεκριμένο εγχείρημα, αποτελεί ένα παράδειγμα του τι μπορεί να πετύχει ο συνδυασμός της νευροεπιστήμης και της τεχνητής νοημοσύνης. Ο Nabil Imam, ανώτερος ερευνητής στην Intel, δήλωσε ότι η δημιουργία αυτού του chip αποτελεί ένα σημαντικό άλμα, καθώς μπορεί μελλοντικά να βοηθήσει στην ανίχνευση όπλων, εκρηκτικών, ναρκωτικών ουσιών, ακόμα και στην διάγνωση ασθενειών.

H εταιρεία μαζί με ερευνητές του Πανεπιστημίου Cornell, δημιούργησε ένα νέο νευρομορφικό chip, που ονομάζεται Loihi, σχεδιασμένο να μιμηθεί τις ιδιότητες της περίπλοκης βιολογικής αρχιτεκτονικής του νευρικού συστήματος. Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος έχει μάθει να αναγνωρίζει τη μυρωδιά τουλάχιστον 10 διαφορετικών επικίνδυνων χημικών ουσιών όπως ακετόνη, αμμωνία και μεθάνιο. Περιλαμβάνει πάνω από 2 δισεκατομμύρια τρανζίστορ και 130.000 τεχνητούς νευρώνες και είναι 1000 φορές ταχύτερο και 10.000 φορές πιο αποτελεσματικό στην επεξεργασία πληροφοριών από τους συμβατικούς επεξεργαστές.

Ο Loihi εκπαιδεύτηκε με ένα μόνο δείγμα για κάθε οσμή. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, αφού κανονικά η μηχανική εκμάθηση χρειάζεται 3.000 δείγματα για να φτάσει στο ίδιο επίπεδο ακρίβειας.

Το ανθρώπινο οσφρητικό σύστημα παραμένει αρκετά περίπλοκο για τους ερευνητές. «Η γνώση του τρόπου εργασίας των νευρικών κυκλωμάτων θα παράσχει βασικές ενδείξεις για το σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής και ισχυρής τεχνητής νοημοσύνης όσον αφορά τη μυρωδιά» εξηγεί ο Nabil Imam, και υπογραμμίζει τις δυνατότητες αυτών των μελλοντικών τεχνολογιών στην ανίχνευση ορισμένων ασθενειών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Machine Intelligence.

ΠΗΓΗ: UsineDigitale, ZDnet