Η θέα της θάλασσας ωφελεί περισσότερο από τη θέα του πρασίνου

Σύμφωνα με μια νέα αμερικανο-νεοζηλανδική επιστημονική έρευνα, οι άνθρωποι που, από το σπίτι τους ή το γραφείο τους, βλέπουν τη θάλασσα κάθε μέρα, έχουν σημαντικά μικρότερο ψυχολογικό στρες.

Και παρότι το παραπάνω συμπέρασμα μπορεί να μοιάζει «προφανές», δεδομένου του συναισθήματος ηρεμίας που οι άνθρωποι νιώθουν όταν αντικρίζουν τη θάλασσα, το ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι πώς, σύμφωνα με τη μελέτη, η θέα της θάλασσας είναι ανώτερη και από τη θέα του πρασίνου. Όπως αποδείχθηκε και από την έρευνα, όσοι καθημερινά έβλεπαν δάση ή πάρκα από το σπίτι τους, δεν είχαν ανάλογο όφελος στην μείωση του στρες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια γεωγραφίας της υγείας ‘Αμπερ Πίρσον του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, μελέτησαν τοπογραφικά και ιατρικά στοιχεία για τους κατοίκους της πρωτεύουσας Γουέλιγκτον της Ν.Ζηλανδίας, συσχετίζοντας τη θέα που είχε ο καθένας, με το επίπεδο του άγχους του.

Όπως αποδείχθηκε, ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, το επίπεδο εισοδήματος κ.α., η θέα της θάλασσας φάνηκε να συσχετίζεται με μια πιο ήρεμη ψυχική κατάσταση.

Όσον αφορά το πράσινο ή το βουνό, η θέα του οποίου φαίνεται να ωφελεί λιγότερο σε σχέση με τη θέα της θάλασσας, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι αυτό, εν μέρει, μπορεί να οφείλεται στο ότι οι ίδιοι οι άνθρωποι δεν έκαναν διάκριση ανάμεσα σε φυσικούς και τεχνητούς χώρους πρασίνου. Ενώ η θέα της θάλασσας είναι τελείως φυσική, του πρασίνου συνήθως περιλαμβάνει και ανθρώπινες κατασκευές ή δραστηριότητες (παιδικές χαρές, γήπεδα, πάρκα κ.α.).

«Ίσως αν συγκρίναμε τη θάλασσα μόνο με παρθένα δάση, να βρίσκαμε κάτι άλλο», ανέφερε η καθηγήτρια, κα Πίρσον.

Οι ερευνητές έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “Health and Place”.