Ιαπωνία: Ένα ρομπότ μαθαίνει να γεμίζει τα ράφια του σούπερ μάρκετ

Εταιρεία διανομής εκπαιδεύει ρομπότ να γεμίζει τα ράφια των σούπερ μάρκετ, με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας.

Η ιαπωνική εταιρεία διανομής FamilyMart εκπαιδεύει ένα νέο ρομπότ για ένα από τα καταστήματά της. Ένας χειριστής ελέγχει το ρομπότ από απόσταση χρησιμοποιώντας ένα ακουστικό εικονικής πραγματικότητας, το οποίο επιτρέπει στο ρομπότ να μάθει γρήγορα τις σωστές κινήσεις. Στόχος είναι η αυτοματοποίηση της ανατροφοδότηση ραφιών ελαφρών προϊόντων και πρόκειται να αναπτυχθεί σε 20 καταστήματα.

Αν και σήμερα υπάρχει πληθώρα ρομποτικών λύσεων στον τομέα της λιανικής, οι περισσότερες αφορούν στην παράδοση, την εφοδιαστική αποθήκης και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση των ραφιών και την ανίχνευση πιθανών προβλημάτων.

Η ιαπωνική εταιρεία θέλει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα τον αυτοματισμό του καταστήματος εκπαιδεύοντας ένα ρομπότ που θα είναι υπεύθυνο για την προμήθεια των ραφιών. Το πρότζεκτ αυτό πραγματοποιείται σε συνεργασία με το ιαπωνικό startup  Telexistence.

Το ρομπότ διαθέτει δύο χέρια και μοιάζει με καγκουρό, εξηγεί ο σχεδιαστής του. Ονομάζεται «T» και συνδέεται σε μια πλατφόρμα εργατικού δυναμικού, την AWP, η οποία φιλοξενείται στο Microsoft Azure.

Σύμφωνα με την Telexistence, η μάθηση της επαυξημένης πραγματικότητας μειώνει το κόστος ανάπτυξης σύνθετης τεχνολογίας, ενώ βελτιώνει την ταχύτητα αναπλήρωσης και την ακρίβεια του ρομπότ.

Από την πλευρά της, η FamilyMart, θεωρεί ότι το πρώτο όφελος θα είναι η αυτοματοποίηση μιας επίπονης, χρονοβόρας εργασίας χωρίς πραγματική προστιθέμενη αξία. Το άλλο πλεονέκτημα είναι το τηλεχειριστήριο. Η δοκιμή, η οποία έλαβε χώρα στην περιοχή Tshima, πραγματοποιήθηκε από έναν υπάλληλο που βρισκόταν στα οκτώ χιλιόμετρα από το κατάστημα.

Επιπλέον, καθώς η Ιαπωνία έχει έναν γηράσκοντα πληθυσμό, αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να αποτελέσει λύση στο πρόβλημα της μείωσης του εργατικού δυναμικού στα καταστήματα, δημιουργώντας ταυτόχρονα πιο εξειδικευμένες θέσεις εργασίας και απαιτώντας λιγότερη σωματική δύναμη, σύμφωνα με τις δύο εταιρείες.

Το 2019, το FamilyMart είχε αναπτύξει μια ιδέα για ένα σούπερ μάρκετ που θα μπορεί να αυτοματοποιεί τα ψώνια των πελατών, από το στάδιο στάθμευσης έως την πληρωμή. Η Telexistence συνεργάζεται και με την ανταγωνιστική εταιρεία Lawson, η οποία υποστηρίζεται από την SoftBank, την ιαπωνική εταιρεία τηλεπικοινωνιών KDDI, αλλά και από ξένους επενδυτές, όπως την Airbus Ventures, για την κατασκευή ενός πρώτου ρομπότ τον Σεπτέμβριο.

Η εταιρεία σκοπεύει να αναπτύξει αυτή τη λύση σε 20 καταστήματα που βρίσκονται στα προάστια του Τόκιο, έως το 2022.

ΠΗΓΗ: UsineDigitale

 

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος