LabGenius: Kαινοτόμα φάρμακα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης

Το LabGenius, ένα βρετανικό startup με έδρα το Λονδίνο που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική, αυτοματισμό και συνθετική βιολογία για την ανακάλυψη νέων θεραπευτικών πρωτεϊνών, κατάφερε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 11,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η νεοσύστατη εταιρεία έχει αναπτύξει την EVA, ένα ρομπότ επιστήμονα ικανό να σχεδιάζει, να διεξάγει και να μαθαίνει από τα δικά του πειράματα. Πρόκειται για μια ρομποτική πλατφόρμα ικανή να εξελίξει νέες πρωτεΐνες, καθώς μπορεί να αποτυπώσει τους κανόνες γενετικού σχεδιασμού του ανθρώπινου σώματος.

To LabGenius θα χρησιμοποιήσει την χρηματοδότηση για να επεκτείνει το εύρος της πλατφόρμας και να ξεκινήσει ένα εσωτερικό πρόγραμμα ανάπτυξης δεδομένων. Μέσω αυτού του προγράμματος, η εταιρεία θα αναπτύξει νέα θραύσματα αντισωμάτων ικανά να αντιμετωπίσουν καταστάσεις που δεν μπορούν να καταπολεμηθούν με συμβατικά σχήματα αντισωμάτων.

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του LabGenius, Dr. James Field, δήλωσε: «Για δεκαετίες, επιστήμονες, μηχανικοί και τεχνολόγοι ονειρεύονται τη δημιουργία ρομπότ επιστημόνων που θα είναι σε θέση να ανακαλύψουν αυτόνομα νέες γνώσεις, τεχνολογίες και εξελιγμένα», εξηγεί ο Field. «Για τους πρωτεϊνικούς μηχανικούς, αυτό το όνειρο έχει εισέλθει τώρα στη σφαίρα της πιθανότητας. Ο ταχύς ρυθμός της τεχνολογικής ανάπτυξης στους τομείς της συνθετικής βιολογίας, του ρομποτικού αυτοματισμού και της μηχανικής μάθησης (machine learning),  μας εξασφαλίζει την πρόσβαση σε όλα τα βασικά συστατικά που απαιτούνται για τη δημιουργία μιας έξυπνης ρομποτικής πλατφόρμας ικανής να ανακαλύψει νέες θεραπευτικές πρωτεΐνες».

«Οι θεραπευτικές πρωτεΐνες έχουν απίστευτες δυνατότητες τόσο για τη θεραπεία ασθενειών όσο και για την ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου. Μεταβάλλοντας τον τρόπο με τον οποίο ανακαλύπτονται αυτά τα φάρμακα, έχουμε τη δυνατότητα να βελτιώσουμε τη ζωή πολλών ανθρώπων. Η ικανότητά του ρομπότ να αναπτύξει καινοτόμες θεραπευτικές πρωτεΐνες θα έχει τεράστια εμπορική και κοινωνική αξία. Η ανακάλυψη των πρωτεϊνικών θεραπευτικών βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους ανθρώπους τόσο για πειραματικό σχεδιασμό όσο και για την εκτέλεση. Αυτή η εξάρτηση έχει αποδειχτεί περιοριστική επειδή, ως είδος, είμαστε διανοητικά ανίκανοι να κατανοήσουμε πλήρως την πολυπλοκότητα των βιολογικών συστημάτων», δηλώνει ο ιδρυτής του LabGenius.

Απώτερος στόχος του LabGenius είναι να δημιουργήσει μια πλήρως ολοκληρωμένη βιοφαρμακευτική εταιρεία που να τροφοδοτείται από την πιο προηγμένη πλατφόρμα μηχανικής πρωτεϊνών στον κόσμο.

ΠΗΓΗ : Techcrunch