Νέα έρευνα: Πιθανότατα υπάρχουν πολλοί κατοικήσιμοι πλανήτες στον Γαλαξία μας

Περισσότερα από τα μισά παρόμοια με τον ήλιο αστέρια στον Γαλαξία, είναι πιθανό να έχουν κάποιον κατοικήσιμο πλανήτη, γεγονός που καταδεικνύει ότι είναι πολλοί οι δυνητικά όμοιοι με τη Γη πλανήτες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Κατά μέσο όρο κάθε παρόμοιο με τον ήλιο άστρο στον Γαλαξία μας πιθανότατα φιλοξενεί 0,4 έως 0,9 βραχώδεις πλανήτες στην «κατοικήσιμη ζώνη» του, το ακριβώς σωστό εύρος– δηλαδή- αποστάσεων τροχιάς, όπου το υγρό νερό θα μπορούσε να είναι σταθερό πάνω στην επιφάνεια του πλανήτη.

Περίπου το 7% από τα 200 και πλέον δισεκατομμύρια αστέρια του Γαλαξία είναι “G dwarfs” όπως και ο ήλιος, άρα αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να υπάρχουν και άλλοι πλανήτες παρόμοιοι με τη Γη.

«Είναι η πρώτη φορά που όλα τα κομμάτια έχουν ενωθεί, ώστε να παρέχουν μια αξιόπιστη μέτρηση του αριθμού των δυνητικά κατοικήσιμων πλανητών στον γαλαξία», δήλωσε ο Jeff Coughlin ένας εκ των επιστημόνων της νέας μελέτης και  ερευνητής εξωπλανητών στο SETI (Αναζήτηση εξωγήινης νοημοσύνης) Το Ινστιτούτο στο Mountain View της Καλιφόρνια.

«Είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στο μακρύ δρόμο του να μάθουμε αν είμαστε μόνοι μας στον κόσμο», ανέφερε ο Coughlin. Σε αυτή τη νέα μελέτη, μια μεγάλη ομάδα επιστημόνων υπό τη διεύθυνση του Steve Bryson από το Κέντρο Έρευνας Ames της NASA στην Καλιφόρνια εξέτασε τις παρατηρήσεις του Kepler (διαστημικό τηλεσκόπιο) , οι οποίες λειτουργούσαν από το 2009 έως το 2018. Το διαστημικό σκάφος ήταν απίστευτα παραγωγικό, ανακαλύπτοντας περισσότερους από 2.800 εξωπλανήτες μέχρι σήμερα, σχεδόν τα δύο τρίτα όλων των γνωστών εξωγήινων κόσμων.

Νέα έρευνα: Πιθανότατα υπάρχουν πολλοί κατοικήσιμοι πλανήτες στον Γαλαξία μας
photo: NASA

Ο Bryson και οι συνεργάτες του εξέτασαν επίσης δεδομένα σχετικά με αστρικές ιδιότητες από το διαστημικό σκάφος Gaia της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας, το οποίο χαρτογραφεί με ακρίβεια ένα δισεκατομμύριο αστέρια του Γαλαξία. Η ομάδα χρησιμοποίησε αυτές τις πληροφορίες για να εκτιμήσει τα ποσοστά εμφάνισης βραχωδών πλανητών στις «κατοικήσιμες ζώνες» αστεριών παρόμοιων με τον ήλιο. Οι επιστήμονες όρισαν τους «βραχώδεις πλανήτες» ως κόσμους με διαμέτρους 0,5 έως 1,5 φορές της Γης και ως παρόμοια με τον ήλιο αστέρια ως εκείνους με επιφανειακές θερμοκρασίες μεταξύ 8,180 και 10,880 βαθμούς Φαρενάιτ (4.527 έως 6.027 βαθμούς Κελσίου). Τα περισσότερα από τα αστέρια που πληρούν αυτό το κριτήριο είναι «G dwarfs» και «Κ dwarfs»,  οι οποίοι είναι ελαφρώς μικρότεροι από τους «G dwarfs» και περίπου διπλάσιοι σε αριθμό.

Το εάν ένας πλανήτης είναι κατοικήσιμος εξαρτάται μεταξύ άλλων παραγόντων, από το πάχος και τη σύνθεση της ατμόσφαιράς του και το επίπεδο δραστηριότητας του ξενιστή του.

“Εκτιμούμε με 95% σιγουριά ότι, κατά μέσο όρο, ο κοντινότερος πλανήτης με κατοικήσιμη ζώνη γύρω από τα «G dwarfs» και «Κ dwarfs» αστέρια είναι περίπου 6 pc [parsecs] μακριά και υπάρχουν περίπου 4 βραχώδεις πλανήτες γύρω από τα  «G dwarfs» και «Κ dwarfs» αστέρια σε απόσταση 10 pc από τον ήλιο, (Ένα parsec είναι περίπου 3,26 έτη φωτός.)

ΠΗΓΗ: NASA, Space.com