Οι ημέρες στη Γη μεγαλώνουν καθώς το φεγγάρι απομακρύνεται

Μια μέρα διαρκεί ολοένα και περισσότερο στον πλανήτη μας καθώς το φεγγάρι απομακρύνεται με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται η περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Το φεγγάρι είναι ηλικίας 4,5 δισ. ετών περίπου και βρίσκεται σε απόσταση 385.000 χιλιομέτρων απο την Γη κατά μέσο όρο. Ομως, απομακρύνεται αργά απο τον πλανήτη μας με ρυθμό 3,82 εκατοστά τον χρόνο λόγω των παλιρροϊκών δυνάμεων, επιβραδύνοντας την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.

Οι αστρονόμοι μπόρεσαν να “ανακατασκευάσουν” την ιστορία του πλανήτη μας, αποκαλύπτοντας πως το φεγγάρι ήταν πολύ πιο κοντά στη Γη πριν δισεκατομμύρια με αποτέλεσμα ο πλανήτης μας να περιστρέφεται πιο γρήγορα. Για τους υπολογισμούς χρησιμοποίησαν μια νέα στατιστική μέθοδο ονόματι αστροχρονολογία. Η διάρκεια μιας μέρας ήταν λίγο μεγαλύτερη από 18 ώρες πριν 1,4 δισ. χρόνια σύμφωνα με ανακοίνωση του Πανεπιστημίου του Wisconsin στο Madison.

Η περιστροφή της Γης επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό απο το φεγγάρι και αλλά ουράνια σώματα στο ηλιακό μας σύστημα, δημιουργώντας μεταβολές στη τροχιά και στον άξονα περιστροφής, προκαλώντας αλλαγές του κλίματος γνωστές ως κύκλοι Milankovitch.

ΠΗΓΗ: Journal Proceedings of the National Academy of Sciences, space.com