Ποιές είναι οι τάσεις για TV και multimedia

Η εποχή όπου ο καταναλωτής ενημερώνεται και ψυχαγωγείται επιλέγοντας κανάλι ή web based Μέσο, αφήνει πίσω της διάσπαρτο Περιεχόμενο που κινείται είτε συντεταγμένα σε συναθροιστές, είτε άναρχα λόγω social media και λογοκλοπής.

Στην εποχή που ακολουθεί, το προϊόν (πληροφορία ή πρόγραμμα) έχει πλέον αποκτήσει ιδιαίτερη αξία λόγω της επιμελημένης επεξεργασίας του, εντάσεως εικόνας. Σήμερα, παρά ποτέ, οι δημιουργοί είναι πολύ περισσότεροι, αφού στους επαγγελματίες και τα Μέσα προστέθηκαν και οι χρήστες (UGC) και σίγουρα παράγεται υψηλής αξίας πρωτογενές περιεχόμενο, στοχευμένο ως προς τα κοινά. Η παραδοσιακή τηλεόραση με το γραμμικό περιεχόμενο, επιχειρώντας να παρακολουθήσει την εξέλιξη, προβάλει τόσο ενημερωτικό πρόγραμμα για όλους, όσο και στοχευμένο για ειδικά κοινά ενδιαφέροντος, για να προσελκύσει και τη δυσεύρετη διαφήμιση.

Ποιές είναι οι τάσεις για TV και multimedia

Μια λειτουργία προβληματική, ωστόσο, η οποία υποχρεώνει τους εκδότες να κατευθυνθούν στο web. Αυτό οδηγεί, πέρα από την αναδιανομή, σε πολλαπλασιασμό του ενημερωτικού και ψυχαγωγικού προγράμματος για να δοθεί στον χρήστη η δυνατότητα πολλαπλής επιλογής. Για παράδειγμα, στην ιστοσελίδα ενός παραδοσιακού Μέσου, συναντά κανείς τόσο το 24ωρο αναδιανεμόμενο (γραμμικό περιεχόμενο) όσο και πρόσθετες παραγωγές, που μπορούν να δεσμεύσουν και να κάνουν αφοσιωμένο τον χρήστη. Ακόμη και στις ειδήσεις μπαίνουν νέες φόρμες δραματοποίησης, με σημαντικότερη την «εικονική πραγματικότητα» (VR) η οποία εξασφαλίζει απεικόνιση ρεπορτάζ ακόμα και όταν αυτό δεν έχει πλάνα, ή τα βίντεο και οι φωτογραφίες απεικονίζουν πολύ σκληρό υλικό. Αυτό δείχνει να φέρνει αποτελέσματα, πιέζοντας τη γραμμή παραγωγής να προσφέρει καθημερινώς όλο και περισσότερο Περιεχόμενο στο διαδίκτυο.

Ασυνείδητα, σπρώχνουν τους τηλεθεατές τους στο web, γιατί έτσι κι αλλιώς εκεί θα τους συναντήσουν πιο εύκολα, λόγω συσκευών και συμπεριφοράς. Δεν λείπουν και τα τραγελαφικά, με πρωταγωνιστές μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα που πανικοβάλλονται από την πτώση του δείκτη τηλεθέασης για να ανακαλύψουν έκπληκτοι ότι το κοινό τους δεν έφυγε, αλλά προτίμησε να κάνει το ίδιο την επιλογή του προγράμματος μέσα από το internet αυξάνοντας τα views. Επρόκειτο κυρίως για νεανικό κοινό.

Εάν είναι αυτή, μέσες-άκρες, η σημερινή κατάσταση, οι τάσεις είναι να ενοποιούνται οι φόρμες παραγωγής και να παντρεύονται οι τεχνολογίες διανομής του προγράμματος. Εσχάτως το BBC γίνεται περισσότερο ψηφιακό με πλήθος προϊόντων στοχευμένων καταναλωτικών ομάδων, οι ιστοσελίδες μεγάλων παραδοσιακών Μέσων του Τύπου αποδεικνύονται πιο επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα (FT – NYT) σε μια λογική να δώσουν προνομιακά στο κοινό τους πιο πλούσιο online περιεχόμενο και κυρίως οπτικοποιημένο.

Το προϊόν μεταβάλει το επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο προσαρμόζεται σε υψηλής αξίας περιεχόμενο, και τη συμπεριφορά των στοχευμένων κοινών. Η συσκευή της τηλεόρασης γίνεται εξυπνότερη και παίρνει το χαρακτήρα της οθόνης υπολογιστή. Σε πραγματικό χρόνο, μεταδίδει γραμμικό περιεχόμενο, παραγωγές on demand και ταυτόχρονη χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (social media). Ο χρήστης απελευθερώνεται να επιλέξει τι θα δει μέσα σε ορισμένο χρόνο και κυρίως του δίνεται η δυνατότητα να διαδράσει και να επηρεάσει τη στρατηγική των Μέσων με τη συμπεριφορά του. Η κατεύθυνση των Μέσων ως προς την μέθοδο δέσμευσης του χρήστη – τηλεθεατή είναι σαφώς πάνω στο πρόσωπο (personalized). Το ίδιο και η διαφήμιση, η οποία επηρεάζει πλέον πολύ περισσότερο τη θεματική, το είδος του περιεχομένου, του τρόπου και του χρόνου διανομής του (time sensitive).

Προς επίρρωση, οι κολοσσοί της δορυφορικής διανομής αναζητούν τις κατάλληλες τεχνολογίες για παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών σε ομογενοποιημένο περιβάλλον τηλεόρασης και διαδικτύου, σχεδιάζοντας να σερβίρουν το ίδιο περιεχόμενο και τις ίδιες υπηρεσίες επιλογής στους χρήστες συνδρομητές τους. Να παραμείνει, δηλαδή, πρωταγωνιστής η μεγάλη οθόνη, αλλά κάθε συσκευή του συνδρομητή να έχει το ίδιο πακέτο υπηρεσιών, όπου και αν αυτός βρίσκεται. Οι πάροχοι ασχολούνται πλέον με το δορυφορικό internet.

Οι κατασκευαστές συσκευών συντονίζουν τις τεχνολογίες τους, αλλά ο καθένας επιχειρεί να κλείνει συμφωνίες με παρόχους και διανομείς, πλασάροντας στα προϊόντα υψηλής ποιότητας περιεχομένου και τους δέκτες τους. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι για αυτές τις εξελίξεις δεν υπάρχουν σύνορα. Ετσι, οι κατασκευαστές Smart TV κλείνουν συμφωνίες παροχής συνδρομητικού περιεχομένου για δεκάδες χώρες.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος