Πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοήθησε τον πρώην αστροναύτη Μαρκ Κέλι να εκλεγεί στη Γερουσία

Η συνομιλητική τεχνητή νοημοσύνη (AI) εξελίχθηκε γρήγορα και κλιμακώθηκε με τα chatbot (ψηφιακοί συνομιλητές) τα οποία εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης το 2016.

Αρχικά τα chatbot του Facebook Messenger έκαναν κρατήσεις σε εστιατόρια, παραδόσεις λουλουδιών κλπ. Σήμερα, όμως, η συνομιλία έχει εξελιχθεί σε μια πιο διαισθητική εμπειρία, ανάμεσα στους χρήστες και τα chatbot. Οι τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν πλέον να διαχειριστούν την πολυπλοκότητα, να προσαρμόσουν τη γλώσσα πιο εύκολα και να προσομοιώσουν καλύτερα την ανθρώπινη πραγματικότητα.

Πολλές προεκλογικές εκστρατείες για τη Γερουσία στις φετινές αμερικανικές προεδρικές εκλογές στράφηκαν στην πλατφόρμα Amplify.ai σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τη συμμετοχικότητα των εκλογέων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί εργαλεία επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (NLP) και μηχανική εκμάθηση, ακολουθεί υπάρχουσες σελίδες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, αναλύει το κοινό συναίσθημα και την πρόθεση ψήφου και θέτει ερωτήσεις μέσω των chatbot.

Πολλοί υποψήφιοι των Δημοκρατικών ενσωμάτωσαν την πλατφόρμα στην υπάρχουσα ψηφιακή στρατηγική τους, όπως ο Μαρκ Κέλι, ένας διαφορετικός υποψήφιος. Ο Κέλι είναι απόστρατος του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών κι επικεφαλής σε τέσσερις αποστολές διαστημικών λεωφορείων της NASA. Τον Ιανουάριο του 2011, ο Κέλι παραιτήθηκε από το πόστο του για να φροντίσει τη σύζυγό του, πρώην βουλευτίνα Γκάμπριελ Γκίφορντς, η οποία είχε τραυματιστεί σοβαρά στο κεφάλι, όταν ένας ένοπλος άνοιξε πυρ σε πολιτική συγκέντρωση στην Αριζόνα σκοτώνοντας έξι ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους 26. Έκτοτε έγινε φανατικός πολέμιος της οπλοκατοχής και εντάχθηκε στο Δημοκρατικό κόμμα, προκειμένου να πολεμήσει για την κατάργησή της.

Στην παρούσα χρονική συγκυρία, η καμπάνια του Κέλι έπρεπε να λάβει υπόψη παράγοντες όπως τα περιοριστικά μέτρα λόγω της πανδημίας και το ιστορικό της Αριζόνα ως κρίσιμη για το εκλογικό αποτέλεσμα, πολιτεία.

«Όταν χτύπησε η πανδημία, η καμπάνια άρχισε γρήγορα να αναζητά νέους και δημιουργικούς τρόπους για να συνομιλήσει με τους ψηφοφόρους. Επιλέξαμε να δοκιμάσουμε την πλατφόρμα της Amplify λόγω της ικανότητάς της να κλιμακώσει και να προσαρμόσει την εμπειρία του χρήστη βάσει του ιστορικού του με την καμπάνια», δήλωσε ο Τζάστιν Τζένκινς, ψηφιακός διευθυντής της καμπάνιας του Κέλι στον ιστότοπο VentureBeat.

Αρχικά τα chatbot είχαν περιορισμένες δυνατότητες. Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης πληκτρολογούσε «ποια είναι η πρωτεύουσα της Αριζόνα» στο Facebook Messenger, το bot απαντούσε «Φοίνιξ». Το συνομιλητικό AI που χρησιμοποιήθηκε στις πρόσφατες εκλογές προχωρά ένα βήμα παραπάνω, προσπαθώντας να ερμηνεύσει την πρόθεση του χρήστη ή τις διαφορετικές φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να αναζητήσουν πληροφορίες σχετικά με ένα θέμα. Στη συνέχεια, προσπαθεί να δώσει μια χρήσιμη, φιλική και σχετική απάντηση στο ερώτημα κάποιου χρήστη, σε μια προσπάθεια να αναπαράγει μια ανθρώπινη συνομιλία.

Τα εξατομικευμένα μηνύματα ενός chatbot μπορούν να συνδέσουν τους χρήστες πιο εύκολα με την πλατφόρμα ενός υποψηφίου και να προσελκύσουν εθελοντές, ψηφοφόρους και χρηματοδότες. Οι συντονιστές της προεκλογικής εκστρατείας του Κέλι επικοινώνησαν με περισσότερους από 180.000 ψηφοφόρους μέσω Facebook Messenger τον πρώτο μήνα της εφαρμογής του προγράμματος ΑΙ.

Όπως τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Amplify.ai, Μάι ντε Σίλβα, τα chatbot είναι διαφορετικά από τους εικονικούς βοηθούς (Siri, Alexa), οι οποίοι παρέχουν ακριβείς πληροφορίες που έχουν συλλέξει από μια βάση δεδομένων. «Η ανταλλαγή μηνυμάτων AI διευκολύνει μια συνομιλία ανάμεσα σε καταναλωτές ή πολίτες, με μια μάρκα ή μια οργάνωση, οπότε είναι πολύ δυναμική σχέση. Αυτές οι δυναμικές ενισχύονται με τη μηχανική εκμάθηση που παρακολουθεί τη συμπεριφορά των χρηστών», εξηγεί ο de Silva στον ιστότοπο Venture Beat.

Για παράδειγμα, η πλατφόρμα μπορεί να εντοπίσει ένα θετικό σχόλιο για τον Μαρκ Κέλι στη σελίδα της καμπάνιας στο Facebook και να επικοινωνήσει με τον χρήστη που το ανάρτησε, μέσω Messenger. Το chatbot στη συνέχεια θα ευχαριστήσει τον χρήστη για την εμπλοκή του με την καμπάνια και θα τον ρωτήσει αν επιθυμεί να συνομιλήσει.

Το Amplify.ai καταγράφει επίσης σχόλια και αντιδράσεις που δημοσιεύονται στον λογαριασμό μιας καμπάνιας στο Facebook. Στη συνέχεια αναλύει συναισθήματα και προθέσεις σε κάθε σημείο δεδομένων και τα οπτικοποιεί σε έναν πίνακα, ώστε να μπορούν οι συντονιστές της προεκλογικής εκστρατείας να παρακολουθούν στενά τις αλληλεπιδράσεις του κοινού κατά τη διάρκεια της καμπάνιας.

Επιπλέον, αυτού του είδους η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλληλοεπιδράσει με τους χρήστες με ταχύτητα και κλίμακα που δεν μπορεί να επιτευχθεί από άνθρωπο. Αν, για παράδειγμα, μια καμπάνια λάβει πάνω από 100.000 γραπτές δεσμεύσεις μέσα σε ένα μήνα, αυτό μεταφράζεται σε πάνω από 3.000 εξατομικευμένα μηνύματα ή σχόλια την ημέρα, κάτι που θα απαιτούσε τουλάχιστον έξι εθελοντές πλήρους απασχόλησης.

Θεωρητικά, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αναλάβει αυτή την εργασία εμπνέοντάς τους εκλογείς να γίνουν εθελοντές, να ψηφίσουν και να χρηματοδοτήσουν μια προεκλογική καμπάνια. Σύμφωνα με τον ντε Σίλβα, η Amplify.ai έχει επιτύχει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δεσμεύσεις ψήφου, ενώ έχει πάνω από 500 εκατομμύρια χρήστες.

ΠΗΓΗ: VentureBeat

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος