Το “τέστ Παπ” χρήσιμο και για προγεννητικό έλεγχο

Το γνωστό σε όλους τεστ Παπανικολάου, που έχει σώσει εκατοντάδες χιλιάδες γυναίκες από τον καρκίνο, έχει και άλλη μια χρήση πολύ σημαντική για τον έλεγχο πιθανών γενετικών προβλημάτων του εμβρύου και μάλιστα στο πρώτο στάδιο της κύησης.

Αμερικανοί και Ολλανδοί επιστήμονες ανέπτυξαν μια νέα μέθοδο προγεννητικού ελέγχου, η οποία αξιοποιεί το γνωστό τεστ Παπανικολάου, όμως αυτή τη φορά όχι για την ανίχνευση καρκινικών κυττάρων, αλλά για  να εξάγουν μητρικά κύτταρα του πλακούντα, γνωστά ως τροφοβλάστες, που περιέχουν αρκετό εμβρυικό DNA για να κάνουν στη συνέχεια ο προγεννητικός γενετικός έλεγχος.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Τσάντνι Τζέιν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Wayne State του Ντιτρόιτ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό “Science Translational Medicine“, δοκίμασαν το τεστ Παπ σε 20 υγιείς εγκύους πέντε έως 19 εβδομάδων.

Οι επιστήμονες κατάφεραν να διακρίνουν με αξιοπιστία ανάμεσα στο μητρικό και στο εμβρυικό DNA και, στη συνέχεια, να αναλύσουν με ακρίβεια το γενετικό υλικό του εμβρύου για τυχόν ασθένειες γενετικής αιτιολογίας.

Μια νέα μέθοδος προγεννητικού ελέγχου, με βάση το τεστ Παπ, θα μπορούσε να βοηθήσει στην έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία διαφόρων γενετικών παθήσεων στα μωρά, όπως μεταβολικών διαταραχών, για τις οποίες η θεραπεία μπορεί να αρχίσει όσο ακόμη βρίσκονται στη μήτρα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ