Το Facebook λάνσαρε την απάντησή του στο TikTok, την εξαιρετικά δημοφιλή εφαρμογή βίντεο, με το Instagram Reels.

Το Reels είναι μια νέα δυνατότητα στο Instagram, την εφαρμογή φωτογραφιών που ανήκει στο Facebook. Όπως και στο TikTok, οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν εγγραφή και να επεξεργαστούν βίντεο 15 δευτερολέπτων με ήχο, καθώς και να προσθέσουν φίλτρα και οπτικά εφέ. 

Το λανσάρισμα έρχεται καθώς το TikTok, το οποίο ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance, δέχεται αυξημένη πίεση από την Ουάσινγκτον. Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι το TikTok θα πρέπει να έχει πουληθεί έως τις 15 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί στις ΗΠΑ. Η Microsoft βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες για να αγοράσει μέρος του TikTok.

Η νέα εφαρμογή του Facebook είναι ήδη διαθέσιμη στις ΗΠΑ, καθώς και σε δεκάδες άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, όπου έχει απαγορευτεί το TikTok, ενώ εδώ και κάποιους μήνες, η εταιρεία την δοκιμάζει στη Βραζιλία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018, η εταιρεία είχε λανσάρει εφαρμογή παρόμοια με το TikTok, με την επωνυμία Lasso, αλλά τον περασμένο Ιούλιο, εγκατέλειψε την προσπάθεια.

Η κυκλοφορία της νέας εφαρμογής έρχεται καθώς το Facebook και άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες κλήθηκαν να λογοδοτήσουν σε ακρόαση στο Κογκρέσο, σχετικά με τις μονοπωλιακές πολιτικές τους.

Το Reels είναι το τελευταίο σε μια μεγάλη σειρά προϊόντων και λειτουργιών του Facebook που μοιάζουν πολύ με επιτυχημένες υπηρεσίες άλλων εταιρειών. Αυτό περιλαμβάνει το Stories, παρόμοιο με το Snapchats Stories και το Messenger Rooms, μια εφαρμογή βιντεοκλήσεων, απάντηση στο Zoom, που ενσωματώνει χαρακτηριστικά της δημοφιλούς εφαρμογής βίντεο Houseparty.

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ ερωτήθηκε σχετικά με την τακτική της εταιρείας να αντιγράφει τους ανταγωνιστές της, απάντησε ότι το Facebook, όπως και άλλες εταιρείες, «έχει προσαρμόσει χαρακτηριστικά που έχουν λανσάρει άλλοι».

Πριν από την ακρόαση, ο διευθύνων σύμβουλος του TikTok επιτέθηκε στο Facebook, κατηγορώντας το για αντιγραφή και για προσπάθεια εξόντωσής του.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων

Μια μέρα μετά το λανσάρισμα του Instagram Reels στις ΗΠΑ, οι μετοχές του Facebook αυξήθηκαν πάνω από 6%.

Ο Ζούκερμπεργκ που κατέχει το 13% της εταιρείας είδε τον προσωπικό του πλούτο να αυξάνεται ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 100 δισ. δολάρια, κερδίζοντας έτσι μια θέση στο αποκλειστικό κλαμπ των «Centibillionaires», μαζί με τον Τζεφ Μπέζος (Amazon) και τον Μπιλ Γκέιτς (Microsoft). Συγκεκριμένα, ο Ζούκερμπεργκ κέρδισε περίπου 22 δισ. δολάρια φέτος, ενώ ο Μπέζος πάνω από 75 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg.

Το Facebook, η Amazon, η Apple και η Google συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων των εταιρειών που ευνοήθηκαν από τα περιοριστικά μέτρα λόγω του κορονοϊού καθώς περισσότεροι άνθρωποι ψωνίζουν, παρακολουθούν ψυχαγωγικά προγράμματα και κοινωνικοποιούνται μέσω του διαδικτύου. 

ΠΗΓΗ: NPR, BBC

Μοιράσου το άρθρο: