Ένα ηλεκτροκίνητο εμπορικό αεροσκάφος έκανε δοκιμαστική πτήση διάρκειας 15 λεπτών, κάτι που αποτελεί «παγκόσμια πρωτιά» για την αεροπορική βιομηχανία. Το αεροπλάνο, που σχεδίασαν από κοινού το startup magniX και η αεροπορική εταιρεία charter Harbor Air, απογειώθηκε από το Βανκούβερ και πέταξε για 15 λεπτά. Πρόκειται για ένα εξαθέσιο DHC-2 de Havilland Beaver με κινητήρα magni500, ιπποδύναμης 750 αλόγων.

Η magniX σχεδίασε τον κινητήρα του αεροπλάνου και συνεργάστηκε με την Harbour Air, η οποία μεταφέρει μισό εκατομμύριο επιβάτες το χρόνο μεταξύ του χιονοδρομικού κέντρου του Βανκούβερ, του χιονοδρομικού κέντρου Whistler και των κοντινών νησιών και παραθαλάσσιων προορισμών. «Αυτό σηματοδοτεί την έναρξη της εποχής της ηλεκτρικής αεροπορίας», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της magniX, Ροέι Γκανζάρσκι στην  εφημερίδα The Guardian. Ο Γκανζάρσκι ανέφερε επίσης ότι η τεχνολογία αυτή θα σήμαινε σημαντική εξοικονόμηση κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και μείωση των εκπομπών του άνθρακα.

Ο ιδρυτής και διευθύνον σύμβουλος της Harbor Air και πιλότος του ηλεκτρικού αεροπλάνου Γκρεγκ ΜακΝτούγκαλ, πέταξε κατά μήκος του ποταμού Φρέιζερ κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο του Βανκούβερ, μπροστά από περίπου 100 θεατές λίγο μετά την ανατολή του ηλίου και δήλωσε ότι στόχος της εταιρίας είναι να καταστήσει ηλεκτρικό ολόκληρο τον στόλο της ως το 2022, εφόσον δοθούν οι απαιτούμενες άδειες από τις αρμόδιες αρχές.

Σύμφωνα με τους συντελεστές της πτήσης, η ισχύς της μπαταρίας αποτελεί πρόκληση, καθώς το αεροσκάφος μπορεί να καλύψει μόνο 160 χιλιόμετρα με την μπαταρία ιόντων λιθίου, αρκεί όμως για την πλειοψηφία των πτήσεων μικρών αποστάσεων που εκτελεί η Harbor Air.

«Αν και η απόσταση δεν είναι μεγάλη, αρκεί για να ξεκινήσουμε την επανάσταση», δήλωσε ο Γκανζάρσκι, ο οποίος προβλέπει ότι οι μπαταρίες και οι ηλεκτροκινητήρες θα αναπτυχθούν έτσι ώστε να μπορούν τα αεροπλάνα αυτά να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες πτήσεις. Επίσης, οι φθηνότερες πτήσεις με ηλεκτρικά αεροπλάνα που πραγματοποιούν κοντινά δρομολόγια θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται. «Αν οι άνθρωποι οδηγούν μια ώρα για να πάνε στη δουλειά τους, γιατί να μην το κάνουν αυτό σε ένα τέταρτο;» δήλωσε.

ΠΗΓΗ: TheGuardian

 

Μοιράσου το άρθρο: