Το περιοδικό δρόμου «σχεδία» αναστέλλει, προσωρινά, την κυκλοφορία του και μας προσκαλεί να συμμετάσχουμε στο νέο κοινωνικό πρόγραμμα μικρών συνδρομών, θωρακίζοντας τους πωλητές και συμβάλλοντας στη βιωσιμότητα του ελληνικού περιοδικού δρόμου, σε αυτή τη δύσκολη, για όλους, συγκυρία. Οι άνθρωποι του περιοδικού μάς εξηγούν το σκεπτικό που οδήγησε στη λήψη αυτής της απόφασης.

Πώς προφυλάσσεται ένας άστεγος;

«Πώς “αυτοαπομονώνεται” και προφυλάσσεται από τον κορωνοϊό ένας άστεγος;», είναι το ερώτημα που έθεσε το βρετανικό περιοδικό δρόμου «The Big Issue».

Αυτός είναι και ο δικός μας προβληματισμός, όλο αυτό το διάστημα. Πώς θα προστατεύσουμε τον κύριο Στάθη, την κυρία Δήμητρα, τον κύριο Παναγιώτη, που έχουν πατήσει, για τα καλά, τα 70;

Οι παραινέσεις να μην πουλούν το περιοδικό για τη δική τους προστασία δεν έβρισκαν ανταπόκριση. Η αναστολή της κυκλοφορίας της «σχεδίας», τουλάχιστον έως την Τετάρτη 1η Απριλίου, με γνώμονα πάντα την υγεία των ανθρώπων, για το κοινό καλό, ήταν αναπόφευκτη.

Είναι μια υπεύθυνη μα, συνάμα, πάρα πολύ δύσκολη απόφαση. Ήταν δύσκολο να λες στους ανθρώπους «δεν μπορείτε να πουλάτε “σχεδία” για λίγες μέρες», ήταν αβάσταχτα λυπηρό να ακούς σχεδόν από όλους, ανθρώπους ευγενικούς, αξιοπρεπέστατους, μαχητές να απαντούν «μα, έχω μεγάλη ανάγκη», «μα, αν δεν πουλάω “σχεδία” θα πεθάνω της πείνας». Νιώσαμε, για μία ακόμη φορά, ότι σηκώνουμε ένα βάρος που δεν μας αναλογεί».

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Στη φωτογραφία, το εξώφυλλο του τεύχους Απριλίου 2020, η κυκλοφορία του οποίου ανεστάλη τουλάχιστον έως την Τετάρτη 1 Απριλίου. Το σκίτσο είναι του Τάσου Αναστασίου.

Συνδρομές αλληλεγγύης

Για να αντιμετωπιστεί εν μέρει έστω η κρίση, η «σχεδία» ξεκινάει μια καμπάνια για την εγγραφή νέων συνδρομητών, προσφέροντας τη δυνατότητα τετράμηνης (έναντι 16€ – περιλαμβάνονται τα ταχυδρομικά τέλη) ή δίμηνης συνδρομής (έναντι 8€), ενώ παρέχεται η ευκαιρία και για την ταχυδρομική αποστολή του τεύχους Μαρτίου (έναντι 4€) για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη.

Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε συνδρομή, για κάθε 16€, για παράδειγμα, το 50% (8€) θα αποτελεί έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής συνδρομής.

Συνδρομητής μπορεί να γίνει κάποιος είτε μέσω της ιστοσελίδας www.shediart.gr είτε επικοινωνώντας τηλεφωνικώς με τα γραφεία του περιοδικού (213 0231220).

Για συνδρομή, πατήστε εδώ: https://shediahome.gr/product-category/syndromi-periodikou/

*Στην ιστοσελίδα www.shedia.gr υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα.

**Στο webdocs.ert.gr/shedia μπορείτε να δείτε τις ιστορίες πέντε πωλητών όπως τις αφηγούνται οι ίδιοι στο project Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΕΛΙΔΑΣ – ένα συμμετοχικό πείραμα του σκηνοθέτη Λευτέρη Φυλακτού και των Νέων Μέσων της ΕΡΤ.

Μοιράσου το άρθρο: