Eurokinissi/Τατιάνα Μπόλαρη

Πειθαρχώντας στα επιπλέον μέτρα της κυβέρνησης για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού και στη χώρα μας, οι πολίτες υποχρεούνται πλέον να πραγματοποιούν μόνο τις απαραίτητες μετακινήσεις για τη εξυπηρέτηση απόλυτα συγκεκριμένων αναγκών τους. Υπό τις δεδομένες συνθήκες, όλο και πιο επιτακτική γίνεται η στήριξη όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, αλλά και των ηλικιωμένων, για τους οποίους η παραμονή στο σπίτι έχει πρωταρχική σημασία για την επιβίωσή τους, εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19. Σε αυτό το πλαίσιο προσαρμόζουν τη λειτουργία τους και οι Δήμοι της Αττικής, προκειμένου να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια και υπευθυνότητα όλους τους πολίτες, παρέχοντας ιδιαίτερη βοήθεια-προστασία σε όσους τη χρειάζονται. Ο δήμαρχος Βριλησσίων Ξένος Μανιατογιάννης, ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος και ο δήμαρχος Χαλανδρίου Σίμος Ρούσσος μιλούν στο ert.gr για τα μέτρα προστασίας και αλληλεγγύης που λαμβάνουν απέναντι στον κορονοϊό.

Eurokinissi/Λεωνίδας Τζέκας

 Δήμος Βριλησσίων

«Έχοντας απέναντί μας μια πρωτόγνωρη απειλή για τη δημόσια υγεία, κινηθήκαμε άμεσα και επιδείξαμε αυξημένα αντανακλαστικά στην προσπάθεια πρόληψης και αντιμετώπισης της διάδοσης του κορονοϊού. Τα Βριλήσσια είναι ο πρώτος δήμος που εφάρμοσε τη λειτουργία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πολιτών για την παροχή υπηρεσιών κατ’ οίκον σε όσους το έχουν ανάγκη. Η αγορά φαρμάκων, τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης είναι πρωτίστως η κάλυψη που παρέχουμε, μεταξύ άλλων», αναφέρει ο δήμαρχος Βριλησσίων Ξένος Μανιατογιάννης, μιλώντας για την υπηρεσία που λειτουργεί εδώ και περίπου δέκα ημέρες και εξυπηρετεί τον κόσμο από τις 08:00 έως τις 14:00 στα τηλέφωνα: 210 6135611 – 210 8100224 – 210 8045564 – 210 8105052.

«Η πρωτοβουλία δεν αφορά μόνο τους συμπολίτες που δεν μπορούν να μετακινηθούν. Αφορά όλους όσοι, με αίσθημα ευθύνης, ακολουθούν τις οδηγίες αυτοπεριορισμού ως μέτρο προστασίας ενάντια στη διάδοση του COVID-19», εξηγεί ο Ξένος Μανιατογιάννης.

Μέχρι στιγμής πάνω από 200 άτομα έχουν καλέσει στη συγκεκριμένη δομή του Δήμου για να εξυπηρετηθούν.

«Με τα οχήματα και τις υπηρεσίες Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας στη διάθεση των πολιτών, ολόκληρος ο μηχανισμός παραμένει στις επάλξεις προκειμένου να διαφυλάξουμε με ψυχραιμία και υπευθυνότητα τη δημόσια υγεία», σημειώνει ο δήμαρχος Βριλησσίων και προσθέτει: «Πέρα από τις προαναφερόμενες υπηρεσίες, πραγματοποιούνται ταυτόχρονα η διανομή του Κοινωνικού Παντοπωλείου, το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι, οι συνταγογραφήσεις των μελών του ΚΑΠΗ και η διανομή συσσιτίου.

»Η ψυχολογική υποστήριξη προς τους συμπολίτες μας γίνεται και αυτή μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, όπως και τα ραντεβού με τα Δημοτικά και Κοινωνικά Ιατρεία».

Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και των αρμόδιων υπουργείων, οι υπηρεσίες του Δήμου Βριλησσίων, για λόγους πρόληψης και προστασίας από τον κορονοϊό, παρέχονται εξ αποστάσεως. Όπως τονίζει ο κύριος Μανιατογιάννης, «η εξυπηρέτηση των δημοτών γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας στα τηλέφωνα ασφάλειας, όπου έχουν τεθεί σε εφαρμογή, προκειμένου οι πολίτες να υποβάλλουν τα αιτήματά τους».

Τέλος, μιλώντας και για την ευθύνη των ίδιων των δημοτών να προστατεύσουν τους εαυτούς τους και τους συμπολίτες τους από τον COVID-19, ο δήμαρχος αναφέρει: «Παραμένουμε αλληλέγγυοι στους εργαζόμενους της υπηρεσίας Καθαριότητας-Ανακύκλωσης που προασπίζονται τη δημόσια υγεία και τη βιωσιμότητα της πόλης. Τώρα που μένουμε στο σπίτι θα πρέπει να μειώσουμε και να διαχωρίσουμε σωστά τα απορρίμματά μας, να  μην εκτελούμε εργασίες ανακαίνισης ή εργασίες που παράγουν ογκώδη και οικοδομικά απορρίμματα. Ακολουθούμε τις πρακτικές ανακύκλωσης και δεν κλαδεύουμε. Επίσης, οφείλουμε να κάνουμε λογική κατανάλωση νερού, ώστε να αποφύγουμε τυχόν βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης. Με σοβαρότητα και πιστή τήρηση των οδηγιών, πιστεύω πως θα επιτύχουμε μόνο θετικά αποτελέσματα».

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Δήμου Βριλησσίων.

Δήμος Κηφισιάς

Στο πλαίσιο της εφαρμογής των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19, και ο Δήμος Κηφισιάς στηρίζει τους πολίτες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και όσους, λόγω των περιορισμών που επιβάλλονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στα απαραίτητα για την επιβίωσή τους.

Με απόφαση του δημάρχου Κηφισιάς Γιώργου Θωμάκου αξιοποιείται το έμψυχο δυναμικό του Δήμου από τις υπηρεσίες που δεν λειτουργούν αυτή την περίοδο (π.χ. ΚΑΠΗ) προκειμένου να συνδράμει στο έργο της Κοινωνικής Υπηρεσίας («Βοήθεια στο σπίτι») και του ΝΠΔΔ «Κοινωνική Μέριμνα».

Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες μπορούν να επικοινωνούν με τους σταθμούς υποδοχής αιτημάτων και καταγραφής, στα εξής:

Α΄ ΚΑΠΗ Κηφισιάς 

  • τηλ. 210 8080108 & 210 8018021 (ώρες 8:00-16:00)
  • email: akapi@kifissia.gr

ΚΑΠΗ Νέας Ερυθραίας

  • τηλ. 210 6205006 & 210 8071263 (ώρες 8:00-16:00)
  • e-mail:kapierithraias@kifissia.gr

Για την παροχή βοήθειας στις ευάλωτες ομάδες και ηλεκτρονικά, ο Δήμος Κηφισιάς έχει δημιουργήσει την ιστοσελίδα «Ας Μείνουμε Σπίτι», προτρέποντας όσους πράγματι χρειάζονται στήριξη να εγγραφούν στην υπηρεσία και να υποβάλλουν την αίτησή τους στις δομές υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας και αλληλεγγύης.

Επιπλέον, ο Δήμος προσφέρει δωρεάν είδη πρώτης ανάγκης και φαρμακευτική περίθαλψη στους απόρους και τους οικονομικά ασθενέστερους.

«Η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται παγκοσμίως μας οδηγεί να συμπορευτούμε· κράτη, κυβερνήσεις, περιφέρειες, δήμοι και πολίτες. Όλοι μας δίνουμε τη μάχη για να βγούμε υγιείς από τον νέο κορονοϊό. Ο Δήμος Κηφισιάς στέκεται με αλληλεγγύη και αίσθηση καθήκοντος απέναντι στους πολίτες του. Δημιουργεί ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για τις ευάλωτες ομάδες και λαμβάνει μέτρα με τα οποία όλοι μαζί -αλλά από απόσταση, όπως ορίζουν οι συνθήκες- θα μπορέσουμε να περιορίσουμε τις αρνητικές συνέπειες του COVID-19. Ο Δήμος οργανώνει τις υπηρεσίες του με εκ περιτροπής εργασία, αυστηρά μέτρα περιορισμού εισόδου κοινού (μόνο με ραντεβού) και κατ’ οίκον εργασία. Όλοι μας οφείλουμε να επιδείξουμε ατομική υπευθυνότητα, προσήλωση στους κανόνες και στις οδηγίες των αρμόδιων φορέων, και φυσικά ψυχραιμία», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος.

Ηλεκτρονική εξυπηρέτηση

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων, οι αρμόδιοι του Δήμου Κηφισιάς έχουν ήδη μεριμνήσει ώστε οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους για μια σειρά από υπηρεσίες εδώ.

Οι αιτήσεις κατατίθενται με χρήση των κωδικών Taxisnet.

Ακόμα, προκειμένου να μην απαιτείται η παρουσία των πολιτών στο Δημαρχείο ή στις λοιπές υπηρεσίες του Δήμου Κηφισιάς, υπάρχει εγκατεστημένο και λειτουργεί σύστημα εξυπηρέτησης αιτημάτων καθημερινότητας, μέσα από το οποίο ο πολίτης μπορεί από τον προσωπικό του υπολογιστή να καταθέσει εύκολα και γρήγορα το αίτημα ή την αναφορά του σχετικά με θέματα ηλεκτροφωτισμού, καθαριότητας, προβλημάτων σε πεζοδρόμια και οδοστρώματα κ.ά. Επισκεφτείτε την υπηρεσία εδώ.

Σε συνέχεια των παραπάνω υπηρεσιών, ο Δήμος Κηφισιάς δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων περισυλλογής κηπαίωνογκωδών αντικειμένων μέσω ειδικού συστήματος, απλά και γρήγορα, στη σχετική ηλεκτρονική διεύθυνση.

Δήμος Κηφισιάς
Δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά

Τα στελέχη της Προσχολικής Αγωγής του Δήμου Κηφισιάς καταβάλλουν προσπάθεια για την πραγματοποίηση εξ αποστάσεως δραστηριοτήτων, δημιουργικών και παιδαγωγικών δράσεων, για τα παιδιά των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών. Ήδη δημιουργήθηκαν:

  • ένα ιστολόγιο (blog) με την ονομασία «Βρεφικοί, Βρεφονηπιακοί, Παιδικοί Σταθμοί Δήμου Κηφισιάς: Μένω στο σπίτι μου δημιουργικά», με σκοπό την ενημέρωση γονέων και τη δημιουργική απασχόληση παιδιών για όλο το διάστημα που οι παιδικοί σταθμοί θα παραμείνουν κλειστοί,
  • γραμμές υποστήριξης-ενημέρωσης για την παροχή συμβουλευτικών-ψυχολογικών υπηρεσιών από ψυχολόγους και παιδίατρους των παιδικών σταθμών στα τηλέφωνα: 210 8018864 (κ. Βέργου), 210 8077137 (κ. Σελιάμη), 210 8000832 (κ. Γεωργιλάκη). Ώρες επικοινωνίας: 09:00 – 14:00.

Για επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του Δήμου Κηφισιάς, επισκεφτείτε τη σχετική ιστοσελίδα.

Δήμος Χαλανδρίου

Με τη λειτουργία τηλεφωνικών γραμμών έκτακτης ανάγκης για τους δημότες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και στερούνται προστατευτικού περιβάλλοντος, ανταποκρίνεται ενεργά και ο Δήμος Χαλανδρίου, στην προσπάθεια στήριξης όλων εκείνων που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα και φάρμακα.

Οι τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης είναι οι: 210 6848380, 210 6899911-13-14 και 210 6819068, και λειτουργούν από 08:00 έως 16:00.

Ο δήμαρχος Χαλανδρίου Σίμος Ρούσσος αναφέρει σχετικά: «Με τη σκέψη ότι κανένας/καμία συμπολίτης μας δεν θα μείνει μόνος/η απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού, έχουμε ενεργοποιήσει από την Πέμπτη 19 Μαρτίου πέντε τηλεφωνικές γραμμές έκτακτης ανάγκης, στις οποίες μπορούν να απευθύνονται οι συμπολίτες μας που είναι άνω των 70 ετών, ΑμεΑ ή πάσχοντες από χρόνια νοσήματα (καρδιοπαθείς, πνευμονοπαθείς, διαβητικοί, ανοσοκατασταλμένοι λόγω κακοήθων νόσων, κορτιζόνης κλπ), και διαβιούν χωρίς υποστηρικτικό περιβάλλον».

»Τα αιτήματα όσων τηλεφωνούν αξιολογούνται, ιεραρχούνται και αναλόγως εξυπηρετούνται με τη συνεργασία όλων των κοινωνικών δομών του Δήμου, αλλά και των ιδιωτών (σούπερ μάρκετ, παντοπωλείων, φαρμακείων κ.ά.). Τον συντονισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών έχει ο Δήμος».

«Είμαστε αποφασισμένοι -ως δημοτική αρχή- να μην αφήσουμε κανέναν και καμία από τους συμπολίτες μας αβοήθητους/ες. Δεν θα περάσουν τη δοκιμασία της πανδημίας μόνοι/ες τους», καταλήγει ο κύριος Ρούσσος.

Eurokinissi/ Λεωνίδας Τζέκας

Σε σχέση με την εφαρμογή των μέτρων πρόληψης ενάντια στην εξάπλωση του κορονοϊού, ο δήμαρχος Χαλανδρίου αναφέρει μεταξύ άλλων: «Από τη Δευτέρα 16 Μαρτίου τέθηκε σε εφαρμογή το κλείσιμο για το κοινό των υπηρεσιών του Δήμου. Στη σχετική ιστοσελίδα έχουν αναρτηθεί σαφείς και αναλυτικές οδηγίες για το πώς θα εξυπηρετούνται οι πολίτες (σε ποιο τηλέφωνο θα κλείνουν ραντεβού, σε ποια ηλεκτρονική διεύθυνση θα επικοινωνούν) ανάλογα με το αίτημα που έχουν.

»Παράλληλα, ο Δήμος έχει διαμορφώσει -στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας του- ειδική ενότητα με τον τίτλο “Ανακοινώσεις νέων προληπτικών μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας από τον κορονοϊό”, όπου οι πολίτες μπορούν να βλέπουν τα έκτακτα μέτρα που λαμβάνονται, αλλά και όλο το ενημερωτικό υλικό που δημοσιοποιεί ο ΕΟΔΥ και η ΓΓΠΠ».

Σχετική είδησηCOVID-19: Ο Δήμος Τρικκαίων φροντίζει για την προστασία των πολιτών.


Επιμέλεια κειμένου: Μπέττυ Σαβούρδου

Φωτογραφίες: Δήμος Βριλησσίων/Δήμος Χαλανδρίου/Δήμος Κηφισιάς/Eurokinissi

Μοιράσου το άρθρο: