YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online

Πώς θα σας φαινόταν αν μπορούσατε να ενισχύσετε οικονομικά την αγαπημένη σας κοινωφελή οργάνωση χωρίς να βάλετε το χέρι στην τσέπη; Για την ακρίβεια, κάνοντας τις διαδικτυακές αγορές που ούτως ή άλλως θα πραγματοποιούσατε; Αυτό ακριβώς προσφέρει η πλατφόρμα YouBeHero.

Τι είναι το YouBeHero;

Το YouBeHero είναι Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 2019. Αποτελεί έναν δωρεάν και εύκολο τρόπο για συλλογή δωρεών προς μια οργάνωση με κάθε online αγορά.

«Ξεκινήσαμε τρεις και σήμερα είμαστε περίπου δεκαπέντε άνθρωποι, όλοι εθελοντές, όλοι από διάφορα μέρη της Ελλάδας και του κόσμου. Η βάση μας είναι στο κέντρο της Αθήνας, ωστόσο συνεργαζόμαστε ασύγχρονα και εξ αποστάσεως”, λέει στο ert.gr η Ειρήνη Δαμιανάκη.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Σε μια από τις online συναντήσεις της YouBeHero, εν ώρα εργασίας: η Ειρήνη Δαμιανάκη από Ολλανδία, ο Βασίλης Κολίπ, ο Λευτέρης Καπασακαλίδης και ο Αντώνης Γκρέκης από Ελλάδα

Πώς προέκυψε η ιδέα, πώς συγκροτήθηκε η ομάδα;

«Πάντα ήμασταν υπέρ του εθελοντισμού και προσπαθούσαμε να βοηθάμε όσο μπορούμε», μας εξηγεί ο Βασίλης Κολίπ. «Αυτό ήταν κάτι έμφυτο για εμάς. Ίσως προέρχεται από τις οικογένειες μας; Ίσως επειδή μεγαλώσαμε τη δεκαετία του ’90 βλέποντας παιδικά με ήρωες-πρότυπα; Ίσως επειδή τύχαμε σε σπουδαίες δασκάλες και καθηγητές; Υποψιαζόμαστε πως είναι λίγο από όλα.

»Διεξάγοντας μια σύντομη -ωστόσο περιεκτική- έρευνα σε 16 ΜΚΟ το 2018, επαληθεύσαμε αυτό που ξέραμε ήδη: οι οργανώσεις δυσκολεύονται να βρούνε οικονομικούς πόρους, άρα δυσκολεύονται και να πετύχουν τους στόχους τους».

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Τα δύο σημαντικότερα προβλήματα των οργανώσεων: έλλειψη οικονομικών και ανθρώπινων πόρων

«Γνωρίζοντας όλα τα θετικά συναισθήματα που δημιουργεί η προσφορά, η επιθυμία μας ήταν να συνεχίσουμε την προσπάθεια στήριξης, έχοντας ως κινητήρια δύναμη τη θέληση για έναν καλύτερο κόσμο», υπογραμμίζει ο Βασίλης.

«Είναι υπέροχο να ξέρεις πως αυτό που δίνεις όχι μόνο αναγνωρίζεται, αλλά είναι και αναγκαίο για κάποιους άλλους», προσθέτει ο Λευτέρης Καπασακαλίδης. «Σε κάνει να νιώθεις μοναδικά γιατί δίνει νόημα στη ζωή σου. Σε κάνει να θέλεις να είσαι καλύτερος και να ξεπερνάς τον εαυτό σου. Σε κάνει ικανό να διακρίνεις καλύτερα και πιο αισιόδοξα τις προκλήσεις τις καθημερινότητας.»

«Κάπως έτσι προέκυψε η ιδέα. Θέλαμε να χτίσουμε κάτι πάνω στο οποίο θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε τις γνώσεις μας, να δοκιμάσουμε πράγματα που δεν μας επιτρεπόταν στις κανονικές μας εργασίες, αλλά κυρίως, να νιώσουμε χρήσιμοι. Να νιώσουμε όχι μόνο ότι αυτό που κάνουμε έχει νόημα για εμάς, αλλά και για εκατομμύρια άλλους μέσω των καθημερινών ηλεκτρονικών τους αγορών», τονίζει η Ειρήνη.

Η ομάδα συγκροτήθηκε με την πάροδο του χρόνου. Σταδιακά, οργανικά και πάντα με σεβασμό του ενός προς τον άλλον.

«Πολλά νέα παιδιά επικοινώνησαν μαζί μας για μια εθελοντική θέση στην ομάδα. Πλέον ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν αυτό που είδαμε και εμείς: με το να προσφέρεις στην κοινωνία, προσφέρεις ουσιαστικά στον ίδιο σου τον εαυτό», σχολιάζει ο Αντώνης Γκρέκης.

«Ολόκληρη η ομάδα μας διατηρεί μια παιδικότητα. Επιλέγουμε, όπως τα παιδιά, να είμαστε περίεργοι, να αναρωτιόμαστε συνεχώς και να προχωράμε σταθερά. Για αυτό άλλωστε οι φωτογραφίες μας στη σελίδα “ποιοι είμαστε” προέρχονται από την παιδική μας ηλικία», μας εξηγεί η Ειρήνη.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Μερικά από τα μέλη της ομάδας του YouBeHero

«Ως παιδιά, έχουμε ανάγκη να διασκεδάσουμε, να παίξουμε, να δείξουμε σε ένα βαθμό αφέλεια, να κάνουμε, ίσως, ακόμα και ανώριμες ερωτήσεις κάποιες φορές. Με τον τρόπο αυτό παραμένουμε συνδεδεμένοι με τους πραγματικούς μας εαυτούς και ταυτόχρονα συγκεντρωμένοι στην αποστολή μας», υπογραμμίζει ο Αντώνης.

«Είμαστε, λοιπόν, τα παιδιά που χτίζουν την πλατφόρμα με την εμπειρία των ενηλίκων», συμπληρώνει η Ειρήνη.

Ποια είναι τα πρώτα αποτελέσματα;

Στον έναν χρόνο λειτουργίας της πλατφόρμας, περισσότεροι από 1.000 χρήστες από όλη την Ελλάδα έχουν συμβάλει στην επίτευξη σημαντικών στόχων που έχουν τεθεί από τις ίδιες τις οργανώσεις.

Μερικοί από αυτούς αφορούν την αστεγία, τα αδέσποτα ζώα και τις δράσεις ανθρώπων με αναπηρία.

Μέσω της πλατφόρμας μέχρι σήμερα έχουν συλλεχθεί πάνω από 2.500€ σε δωρεές.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Οι 10 δημοφιλέστερες οργανώσεις αυτή τη στιγμή στην πλατφόρμα

Πώς αντέδρασαν οι οργανώσεις στην πρώτη επαφή;

«Με χαρά, καλή διάθεση και θετικότητα! Αγκάλιασαν το εγχείρημά μας και μας προσκάλεσαν να γνωριστούμε από κοντά», απαντάει ο Λευτέρης.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Ο Βασίλης Κολίπ και ο Λευτέρης Καπασακαλίδης με τα μέλη της οργάνωσης Πνοή Αγάπης

«Οι άνθρωποι πίσω από τις οργανώσεις (εργαζόμενοι, εθελοντές και ωφελούμενοι) αποτελούν τον λόγο που υφίσταται η πλατφόρμα», συνεχίζει ο Βασίλης. «Είμαστε σε συνεχή επαφή μαζί τους για να μπορέσουμε εκατέρωθεν να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για την επίτευξη των στόχων και τη διάδοση του έργου τους».

«Στο ταξίδι αυτό ευτυχώς δεν είμαστε μόνοι μας», διευκρινίζει η Ειρήνη. «Αρκετά πράγματα που ξέρουμε τώρα μας τα δίδαξαν άλλοι. Σε αυτό βοήθησε πολύ η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα του Social Dynamo του ιδρύματος Μποδοσάκη, καθώς και η σχέση που αναπτύξαμε με το HIGGS και τους ανθρώπους του.»

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Δημιουργικά του YouBeHero για την προώθηση των οργανώσεων

«Πιστεύουμε ακράδαντα στο έργο των οργανώσεων. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στη διαφάνεια και προσπαθούμε με όλα μας τα μέσα να ελέγχουμε ότι η κάθε δωρεά όντως πηγαίνει εκεί που έχει δηλωθεί», ξεκαθαρίζει ο Αντώνης. «Θέλουμε οι χρήστες της πλατφόρμας να είναι βέβαιοι, βλέποντάς το ιδίοις όμμασι, ότι η κάθε δωρεά έχει αξία και μπορεί να αλλάξει τον κόσμο μας προς το καλύτερο».

«Το όραμά μας είναι μια πραγματικότητα στην οποία οι εργαζόμενοι στον τρίτο τομέα θα είναι συγκεντρωμένοι 100% στο έργο και ταυτοχρόνως θα άγουν μια αξιοπρεπή ζωή, συμβάλλοντας απερίσπαστα στην ευμάρεια μικρών και μεγάλων κοινοτήτων σε ανθρώπινο, ζωικό και περιβαλλοντικό επίπεδο», σχολιάζει ο Λευτέρης.

Πόσο δύσκολο ήταν η ιδέα να γίνει πράξη;

«Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που καλούμαστε να ξεπεράσουμε ακόμα και σήμερα είναι αυτές που βάζουμε οι ίδιοι στους εαυτούς μας. Πού μπορούμε να φτάσουμε; Πόσοι μπορούν να ακούσουν τη φωνή μας;», υπογραμμίζει ο Βασίλης.

«Το να χτίσεις ένα app για να το χρησιμοποιούν χιλιάδες άνθρωποι καθημερινά είναι μαραθώνιος», συνεχίζει ο Αντώνης. «Χρειάζεται να έχεις ένα ισχυρό κίνητρο το οποίο θα κρατήσει ζωντανή την πίστη σου όταν θα ρωτάς τον εαυτό σου “αξίζει τον κόπο να κουράζομαι τόσο;”. Ένας ενήλικας καλείται να αντεπεξέλθει σε δεκάδες υποχρεώσεις πέραν της εργασίας του. Συχνά ακούμε την έκφραση “δενπρολαβαίνω” και όχι αδικαιολόγητα».

«Καθημερινά και εμείς οι ίδιο έχουμε αμέτρητες υποχρεώσεις. Το συναίσθημα, όμως, της αλληλεγγύης (ή αλλιώς το YouBeHero) μας δίνει τη δύναμη να προχωράμε ένα βήμα ακόμα κόντρα στο “δεν προλαβαίνουμε”».

«Η επιμονή ανταμείβεται και η πίστη μας παραμένει ζωντανή», σχολιάζει η Ειρήνη. «Σιγά σιγά περισσότεροι άνθρωποι μας πλησιάζουν και γίνονται μέρος του αστερισμού μας, φωτίζοντας τα μονοπάτια όλων μας».

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Ο Λευτέρης Καπασακαλίδης παρουσιάζει την πλατφόρμα στους εθελοντές της Οργάνωσης Labyrinth of Senses

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

«Ως ένα “ευχαριστώ” για τις αγορές των πελατών που τους στέλνουμε, τα καταστήματα μάς δίνουν μια προμήθεια που εμείς μετατρέπουμε σε δωρεά προς την οργάνωση της επιλογής σου», μας εξηγεί ο Λευτέρης.

Η διαδικασία εγγραφής στην πλατφόρμα είναι απλή, γρήγορη και ασφαλής. Αρχικά διαλέγεις ποια οργάνωση επιθυμείς να στηρίξεις.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Οι οργανώσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: Φιλοζωικές, Ανθρωποκεντρικές και Περιβαλλοντικές.

Δημιουργείς τον λογαριασμό σου, αναζητείς μέσα από πληθώρα e-shop αυτό που θέλεις και πατάς στο κουμπί «Επίσκεψη καταστήματος» για να πας στη σελίδα του. Εκεί συνεχίζεις τις αγορές σου κανονικά σαν να είχες πάει εκεί απευθείας και χωρίς καμία διαφορά στην τιμή.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Βρες μέσα από το YouBeHero το κατάστημα που ψάχνεις και πάτησε «επίσκεψη καταστήματος» για να πας στη σελίδα του

Μόλις ολοκληρώσεις την αγορά σου, θα λάβεις ένα ευχαριστήριο email από την οργάνωση που υποστήριξες.

Από ποιες οργανώσεις μπορεί να επιλέξει κανείς

Αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα απαριθμεί πάνω από 40 εγγεγραμμένες οργανώσεις με την καθεμιά να ανήκει σε μια από τις ακόλουθες κατηγορίες:

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Οι τρεις βασικές κατηγορίες της πλατφόρμας YouBeHero

1. Για τον άνθρωπο
Οργανώσεις που αφορούν τα άτομα με αναπηρία, την ανθρωπιστική βοήθεια, την αστεγία, την κοινωνική αλληλεγγύη και επανένταξη, τις τέχνες, την τρίτη ηλικία, τα παιδιά και τους νέους, καθώς και τις οργανώσεις που ασχολούνται με τους πρόσφυγες-μετανάστες.

2. Για τους καλούς μας φίλους
Οργανώσεις που ασχολούνται με τα ζώα, δηλαδή είτε με αδέσποτα, είτε με εκείνα που κατοικούν στη φύση, για παράδειγμα αρκούδες ή λύκους.

3. Για το περιβάλλον
Οργανώσεις που στόχο έχουν τη βελτίωση των περιβαλλοντικών μας συνθηκών, είτε στη θάλασσα, είτε στην ξηρά.

Η κάθε οργάνωση κατά την εγγραφή της υποχρεούται να δηλώσει έναν στόχο (π.χ. 100€ για την αγορά 50 εμβολίων για αδέσποτα σκυλιά) ώστε να είναι ξεκάθαρο στους χρήστες το πού θα απορροφηθούν οι δωρεές.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Λογότυπα των εγγεγραμμένων οργανώσεων στην πλατφόρμα YouBeHero

Και για τους ξεχασιάρηδες;

«Επειδή είμαστε άνθρωποι και ξεχνάμε, έχουμε φτιάξει ένα εργαλείο για να μην αφήνεις καμία δωρεά να πάει χαμένη», αναφέρει ο Αντώνης.

Εγκαθιστώντας τον ηρωικό ενθυμητή στον browser σου (Chrome, Firefox ή Edge) θα βλέπεις μια μικρή ειδοποίηση κάθε φορά που βρίσκεσαι σε κάποιο συνεργαζόμενο κατάστημα.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Ο «ηρωικός ενθυμητής» σε ενημερώνει αν το κατάστημα που βρίσκεσαι είναι συνεργαζόμενο με την πλατφόρμα

Είναι απλό στη χρήση και το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να πατήσεις στο κουμπί «ενεργοποίηση δωρεάς» και όλα θα είναι έτοιμα για να ολοκληρώσεις κανονικά την αγορά σου στην ίδια τιμή και χωρίς κανένα επιπλέον κόστος.

YouBeHero ή Πώς να γίνεις ήρωας ενώ κάνεις τις αγορές σου online
Ο ηρωικός ενθυμητής εν δράσει

Ο ηρωικός ενθυμητής προς το παρόν λειτουργεί μόνο σε υπολογιστή, ωστόσο σύντομα θα είναι διαθέσιμος και για κινητά τηλέφωνα, όπως μας διαβεβαίωσε η ομάδα του YouBeHero.

Πώς σκεφτήκατε την έκφραση «ηρωικός ενθυμητής»;

«Το όνομα προέκυψε από το “donation reminder” που θα πει “ενθυμητής δωρεάς”» , μας εξηγεί ο Λευτέρης. «Στη δική μας περίπτωση, όμως, η δωρεά δεν είναι απλή, είναι “ηρωική” γιατί συμβάλλει στο ταξίδι του ηρωισμού που κάνει ο κάθε χρήστης της πλατφόρμας υποστηρίζοντας μια οργάνωση».

«Είναι ένα όνομα που πολλές φορές έχει γίνει θέμα συζήτησης και έχουμε αναρωτηθεί αν πρέπει να αλλάξει», προσθέτει ο Βασίλης. «Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον αγγλικό όρο, ή απλά να το πούμε “plugin” ή και “extension”, ωστόσο αυτό κρίνουμε πως θα ήταν λάθος, καθώς η πλατφόρμα είναι στα ελληνικά και ως εκ τούτου “ο επιμένων ελλη-νικά!”».

Δες τον κόσμο να αλλάζει!

«Δουλεύουμε καθημερινά για να ακουστεί η σκέψη μας στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο», υπογραμμίζει ο Αντώνης. «Προσπαθούμε να εξελισσόμαστε, έχοντας ως βάση την παιδική ειλικρίνεια και την απαιτούμενη ωριμότητα να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόκληση. Παλεύουμε ώστε το “Δεν προλαβαίνω” να γίνει “Μπορώ να προσφέρω”. Και συνεχίζουμε…»

Και η κατακλείδα έρχεται από την Ειρήνη: «Θυμήσου… Γίνε ένας ήρωας και δες τον κόσμο να αλλάζει. Χάρη σε σένα!»


Επιμέλεια: Μπέττυ Σαβούρδου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος