Αποπληθωρισμός για 45ο μήνα το Νοέμβριο-πάνω οι μισθοί το 3ο τρίμηνο

O Γενικός Δείκτης τιμών καταναλωτή κατέγραψε μείωση 0,9% σε ετήσια βάση τον Νοέμβριο για 45ο μήνα σερί σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Ο δείκτης μισθών χωρίς καμία διόρθωση εμφάνισε αύξηση 0,4% σε ετήσια βάσητο 3ο τρίμηνο.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης μισθών του 3ου τριμήνου με εποχική διόρθωση, αλλά χωρίς διόρθωση ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημερών παρουσίασε αύξηση 1% έναντι μείωσης 0,5% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2015 προς το 2014.

Ο δείκτης μισθών με διόρθωση εργάσιμων ημερών αλλά χωρίς εποχική διόρθωση, παρουσίασε μείωση 0,2% έναντι αύξησης 1,1% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2015 προς το 2014.

Πιο αναλυτικά για τον δείκτη τιμών καταναλωτή, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε:

Σύγκριση Νοεμβρίου 2016-Οκτωβρίου 2016

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,2% τον μήνα Νοέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

Από τις μειώσεις των δεικτών:

• Κατά 0,6% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο ψωμί και δημητριακά, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο και στα νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά φρούτα.

• Κατά 11,1% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.

• Κατά 0,2% της ομάδας Στέγαση λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

• Κατά 1,3% της ομάδας Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω του χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.

• Κατά 0,8% της ομάδας Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• Κατά 0,3% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.

• Κατά 0,9% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα προσωπικά είδη.

Σύγκριση Νοεμβρίου 2016 με Νοέμβριο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,9% τον μήνα Νοέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

• Κατά 2,0% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ψωμί και δημητριακά, νωπά λαχανικά και στα νωπά φρούτα.

• Κατά 4,1% της οιτάδατ Ένδυση και Υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• Κατά 2,9% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.

• Κατά 0,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτου και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρα, οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• Κατά 1,7% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.

• Κατά 1,0% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• Κατά 2,0% της ομάδας Άλλα αναθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας, προσωπικά είδη και στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

• Κατά 1,3% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• Κατά 0,1% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης και στα στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στον ηλεκτρισμό.

• Κατά 0,7% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• Κατά 1,3% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία- καφενεία-κυλικεία.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος