Τι θα γίνει με τις επερχόμενες εκπτώσεις – Οι επιδημιολογικοί παράγοντες που θα το καθορίσουν

Την άποψη ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ισχύσουν κανονικά από τις 11 του μηνός οι εκπτώσεις, διατύπωσε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, υπό την προϋπόθεση ότι τα δεδομένα για την εξέλιξη της πανδημίας θα το επιτρέψουν.

Χαρακτήρισε το click away, μεγάλη εθνική επιτυχία “γιατί είχαμε μερική λειτουργία της αγοράς, χωρίς έκρηξη της πανδημίας” και σημείωσε πως δεν επηρέασε την πορεία της πανδημίας για αυτό και συνεχίστηκε και η πτωτική πορεία της, όμως όσο ο κόσμος κινείται ο ιός μεταδίδεται. Εάν δεν είχαμε το click away θα είχαμε ακόμα μεγαλύτερη πτώση, πρόσθεσε.

Παράλληλα ανέφερε ότι oι επόμενες ημέρες, είναι αυτές που θα εκτιμηθούν τα δεδομένα που θα προκύψουν και εφόσον η πανδημία εξακολουθήσει να είναι υπό έλεγχο θα υπάρξει και μια μεγαλύτερη, σταδιακή χαλάρωση της αγοράς.

Τι θα γίνει με τις επερχόμενες εκπτώσεις – Οι επιδημιολογικοί παράγοντες που θα το καθορίσουνΗ ΓΣΕΒΕΕ

Υπενθυμίζεται ότι ήδη από το Δεκέμβριο του 2020 η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμώντας τη δύσκολη περίοδο για τον κλάδο της δραστηριότητάς της, έχει ζητήσει την οριστική αναστολή του Πτωχευτικού Νόμου, τονίζοντας πως απειλείται η ύπαρξη του 1/3 των επιχειρήσεων, κυρίως της μικρής επιχειρηματικότητας. Επίσης ζητάει την σε κάθε περίπτωση την υπαγωγή των «μικρών» πτωχεύσεων στο Πρωτοδικείο, σύμφωνα με τις προτάσεις της.

Θεωρεί ότι η πρόσφατη τροπολογία για την εξαίρεση των φυσικών προσώπων από την πτωχευτική διαδικασία, την οποία θεωρεί θετική, πρέπει να έχει μεγαλύτερη διάρκεια της εξαίρεσης και όχι μόνο έως την 31.5.2021.

Τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά

Τι θα γίνει με τις επερχόμενες εκπτώσεις – Οι επιδημιολογικοί παράγοντες που θα το καθορίσουνΟ Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και όπως αναφέρει: “Η συγκεκριμένη περίοδος, αντιστοιχεί παραδοσιακά σε σημαντικό ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών, καθώς πρόκειται για την κορυφαία περίοδο πωλήσεων για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου και φτάνει ή ακόμα και ξεπερνάει το ένα τέταρτο του ετήσιου τζίρου, απεικονίζοντας σημαντική αύξηση της κατανάλωσης.

Ειδικότερα φέτος, μετά την χαμένη περίοδο του Πάσχα και με αισθητά μειωμένο τζίρο κατά την καλοκαιρινή περίοδο, η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ίσως αποτελούσε την τελευταία ευκαιρία για την όποια ανάκαμψη.

Παρά το γεγονός ότι οι καταστηματάρχες, σχεδόν στο σύνολό τους, ανταποκρίθηκαν με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας και με κάθε νόμιμο τρόπο στις καταναλωτικές ανάγκες των πελατών τους, εν τούτοις η μέθοδος του click away, τους οδήγησε κατά 95% να κάνουν χειρότερο τζίρο από τον αντίστοιχο περσινό. Τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων παρουσίασαν πτώση άνω του 50% και μάλιστα οι μισές από αυτές πάνω από 80%.
Το εκρηκτικό οικονομικό μείγμα ολοκληρώνεται από την διαπίστωση ότι οι μισές επιχειρήσεις είχαν ετήσιες απώλειες άνω του 50%. Τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα κοσμήματα έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα, ενώ στον αντίποδα τα ηλεκτρονικά και τα παιχνίδια παρουσίασαν καλύτερη εικόνα.

Τι θα γίνει με τις επερχόμενες εκπτώσεις – Οι επιδημιολογικοί παράγοντες που θα το καθορίσουν
(EUROKINISSI)

Το προβάδισμα στην online εξυπηρέτηση των καταναλωτών και αυτή τη φορά είχαν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι αλυσίδες που έχουν οργανώσει τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, αν και στην ερώτηση εάν η επιχείρηση έχει ηλεκτρονικό κατάστημα το ένα τρίτο απάντησε θετικά”.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται πως: “Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, δεδομένων των απογοητευτικών αποτελεσμάτων και μπροστά στον κίνδυνο μιας ολοκληρωτικής καταστροφής, «κρούει τον κώδωνα κινδύνου» για την σοβαρότητα της κατάστασης και τονίζει την ανάγκη διάσωσης του εμπορικού κόσμου που προσπαθεί να επιβιώσει κάτω από τις ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί.

✓ Ξεκαθαρίζει πως το λιανεμπόριο παρέμεινε ουσιαστικά κλειστό και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.
✓ Η απώλεια του εορταστικού και ετήσιου τζίρου κάνει απαραίτητο τον επανασχεδιασμό του πλαισίου στήριξης των επιχειρήσεων. Για την δημιουργία αυτού του νέου πλαισίου δεσμευόμαστε να επανέλθουμε με τεκμηριωμένες προτάσεις με επιπλέον μέτρα στήριξης και με εκτεταμένο χρονικό ορίζοντα.

✓ Επισημαίνει ότι τα συναισθήματα που επικρατούν σε όλους τους συναδέλφους μας είναι απογοήτευση, αβεβαιότητα και θυμός καθώς για μία ακόμη φορά, δημιουργήθηκαν ξεκάθαρα συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, με εμπόριο δύο ταχυτήτων, που ευνοεί τις μεγάλες οργανωμένες αλυσίδες. Το εμπόριο και η αγορά είναι έννοιες που έχουν αξία, μόνο ως ενιαίο σύνολο και δεν μπορούν να λειτουργούν αποσπασματικά.

✓ Ξεκαθαρίζει πως κανένα υποκατάστατο αγοράς δεν μπορεί να αντικαταστήσει την έννοια του φυσικού καταστήματος και της λειτουργίας του. Επανερχόμαστε στην πρόταση μας για λειτουργία με ραντεβού σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα του καταστήματος.

Καθώς η κρίση δυστυχώς έχει πολλαπλές επιπτώσεις αλλά και διάρκεια που ακόμα δεν μπορούν να εκτιμηθούν στο σύνολο τους, είναι ανάγκη η άμεση λήψη αποφάσεων για αποφυγή δραματικής αύξησης των λουκέτων και της ανεργίας. Η πανδημία δεν ήταν επιλογή, η απόφαση όμως για την μεγάλη επανεκκίνηση είναι”.

Σχετική είδηση: Αδ. Γεωργιάδης: Συζητήσεις για περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς από την ερχόμενη εβδομάδα (video)

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος