Πιθανό «εμπόδιο» στη χάραξη της ηλεκτροκίνητης γραμμής μέσω Α’ ΒΙΠΕ, το υψηλό κόστος αποζημιώσεων ιδιοκτησιών

Το μόνο που θα μπορούσε να εμποδίσει τη διέλευση της ηλεκτροκίνησης γραμμής Βόλου-Λάρισας μέσα από την Α’ ΒΙΠΕ, θα ήταν το υψηλό κόστος των αποζημιώσεων σε ιδιοκτήτες ακινήτων. Ο ΟΣΕ προσανατολίζεται στην αγορά και όχι  στην απαλλοτρίωσή τους και ήδη έχει ξεκινήσει η επικοινωνία με ιδιοκτήτες εκτάσεων μέσα από τις οποίες σχεδιάζεται να περάσει η γραμμή. Το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Βόλου-Λάρισας έχει προϋπολογισμό 40 εκ. ευρώ και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ εκτιμάται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2019. Αυτό ανέφερε σήμερα ο διευθύνοντας σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Αθ. Βούρδας, επικεφαλής κλιμακίου του ΟΣΕ που από χθες βρίσκεται στη Θεσσαλία.

Πιθανό «εμπόδιο» στη χάραξη της ηλεκτροκίνητης γραμμής μέσω Α’ ΒΙΠΕ, το υψηλό κόστος αποζημιώσεων ιδιοκτησιών
Αριστερά ο Αθ. Βούρδας και δεξιά ο Γ. Αντωνιάδης

Σήμερα ο κ. Βούρδας επισκέφθηκε με τον τμηματάρχη μηχανικό μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, Γ. Αντωνιάδη, την περιοχή της Α ΒΙΠΕ ενώ είχε συναντήσεις και με ανεξάρτητους δημοτικούς συμβούλους που από την αρχή είχαν θέσει το θέμα της διέλευσης της γραμμής μέσω Α’ ΒΙΠΕ. Όπως επισήμανε ο κ. Βούρδας , αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του τον Ιούλιο του 2015, μετά από οχλήσεις από βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους,  «διαπίστωσα ότι υπάρχει ένα υπερδεκαετές πάνδημο αίτημα της περιοχής, ώστε η γραμμή να διέρχεται μέσα από την Α’ Βιομηχανική Περιοχή και αυτή είναι η λύση που εξετάζουμε. Αυτή τη στιγμή μας απασχολούν διάφορα τεχνικά χαρακτηριστικά  για τον τρόπο διέλευσης της γραμμής. Η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Βόλου – Λάρισας, είναι ένα έργο ενταγμένο στο κεντρικό επιχειρησιακό πρόγραμμα και ήδη προετοιμαζόμαστε προκειμένου να καταθέσουμε τεχνικό δελτίο. Περιμένουμε τις διαδικασίες της διαχειριστικής Αρχής, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες που εκπονεί και μέσα στο 2017 να δημοπρατηθεί το έργο».

Σημειώνεται ότι με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής από τη ΒΙ.ΠΕ., καταργούνται οι πέντε ισόπεδες διαβάσεις στο Βόλο και τη Ν. Ιωνία. «Για να καταλήξει τεχνικά η μελετώμενη λύση, θα χρειαστούμε και τη βοήθεια των ανθρώπων της περιοχής, αλλά και τη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας, να περάσει από εκεί η γραμμή από τους ιδιοκτήτες της περιοχής», επισήμανε ο κ. Βούρδας. Ο κ. Αντωνιάδης εξήγησε ότι η ΕΡΓΟΣΕ αναζητά τρόπους να αποφύγει τις απαλλοτριώσεις, χαράσσοντας τη γραμμή σε δημόσιες εκτάσεις, αλλά αν χρειαστεί να περάσει η γραμμή μέσα από κάποια ιδιοκτησία, τότε θα προτιμηθεί η λύση της αγοράς της έκτασης για να αποφευχθεί η χρονοβόρα διαδικασία των απαλλοτριώσεων. «Η επιλογή μας είναι να πάμε σε χάραξη στην Α’ ΒΙ.ΠΕ. Αν δεν υλοποιηθεί η πρωταρχική μας επιλογή, θα οφείλεται κυρίως σε υπαιτιότητα τρίτων που θα είναι σε αναντιστοιχία με την απαίτηση της περιοχής», εξήγησε ο κ. Βούρδας.

Ερωτηθείς για τη σύνδεση της ηλεκτροκίνητης γραμμής με το λιμάνι του Βόλου επισήμανε ότι αυτή θα μελετηθεί σε επόμενη φάση διότι έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. «Στις ενδολιμενικές ζώνες είναι δύσκολο να εγκαταστήσεις ηλεκτροκίνηση, λόγω εμπορευματικών φόρτων. Είναι μια διαφορετική συζήτηση που θα γίνει με τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου» τόνισε.

Στο μεταξύ μέσα στο 2016 προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα, ένα έργο προϋπολογισμού 55 εκ. ευρώ που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος