Για την Τριλογία της Αθήνας και τις “Αλκυονίδες Μέρες”: γράφει η Ευτυχία Γιαννάκη

ΜΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ,
ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ

Επιμέλεια: Μαρία Σφυρόερα

Η Τριλογία της Αθήνας είναι μια σειρά αστυνομικών μυθιστορημάτων με πρωταγωνιστή τον Αστυνόμο Χάρη Κόκκινο και την πόλη.

Η Αθήνα διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές τις ιστορίες. Οι αφηγήσεις μου είναι μια απόπειρα να δώσω μια τοιχογραφία των ανθρώπων της πόλης που λειτουργεί βεβαίως ως μικρογραφία της χώρας, για να καταλάβω μαζί με τον αναγνώστη τις συνταρακτικές αλλαγές που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια. Ο αστυνόμος μου είναι ένας απλός άνθρωπος που τον συναντάμε σε μια πολύ δύσκολη συνθήκη. Κάνει μια απαιτητική δουλειά, σε μια χώρα που η οικονομία της, η κοινωνική συνοχή και οι βεβαιότητες του παρελθόντος κλονίζονται, ενώ η προσωπική του ζωή διαλύεται. Είναι ένας συνηθισμένος άνθρωπος σε μια οριακή κατάσταση, σε μια κινούμενη άμμο.

Τα θέματα με τα οποία καταπιάνομαι είναι συνήθως θέματα που με απασχολούν, είναι ανοιχτά μέσα μου και με κάποιον τρόπο δονούνται γυρεύοντας απαντήσεις. Θέλω να πω ότι μπορεί να υπάρχει ένα στοιχείο κατασκευής στις ιστορίες μου, κυρίως όσον αφορά στην πλοκή, αλλά τα κεντρικά ζητήματα που επιλέγω να θίξω και κυρίως η ψυχολογική και κοινωνική διάστασή τους αφορούν στην πραγματικότητα γύρω μου.

Το πρώτο μέρος της Τριλογίας είχε τον τίτλο Στο Πίσω Κάθισμα και είχε ως στόχο να συστήσει τον Αστυνόμο και την ομάδα του στο αναγνωστικό κοινό. Για την Τριλογία της Αθήνας και τις “Αλκυονίδες Μέρες”: γράφει η Ευτυχία ΓιαννάκηΟι Αλκυονίδες Μέρες είναι το δεύτερο βιβλίο της Τριλογίας της Αθήνας και σε αυτή την ιστορία ο αναγνώστης συναντά τον αστυνόμο και την ομάδα του στην Αθήνα του 2014, στις ημέρες καλοκαιρίας στην καρδιά του χειμώνα, καθώς επιχειρούν να λύσουν το μυστήριο της δολοφονίας μιας ανήλικης κοπέλας από την Γκάνα σ’ ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας. Παράλληλα, το οικογενειακό παρελθόν του Χάρη Κόκκινου, καθώς και η σχέση με τον προφυλακισμένο γιο του βρίσκονται στο προσκήνιο, όπως και στο πρώτο βιβλίο της Τριλογίας.

Η έννοια της αγοράς και πώς λειτουργεί στις μέρες μας, του δυνατού έναντι του αδυνάμου, της αποσιώπησης της μικρής και της μεγάλης παραβατικότητας, του ξένου, όχι μόνο με την έννοια του μετανάστη, αλλά και του ξένου, του μη γνώριμου μέσα μας είναι πυρηνικές έννοιες πάνω στις οποίες δομήθηκε η ιστορία. Η κεντρική ιδέα που διατρέχει όλο το βιβλίο είναι ότι σε μια κοινωνία που αδυνατεί να προστατεύσει τον αδύναμο, κανείς δεν είναι αθώος.

Ο συνδυασμός βάρους και ελαφρότητας στην αφήγηση, η σφιχτή πλοκή, το κοινωνικό σχόλιο και η μελέτη του ψυχολογικού βάθους των χαρακτήρων, ακόμη και το χιούμορ μπροστά στο αποτρόπαιο και όλα αυτά με μια ιστορία η οποία πρέπει να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη από σελίδα σε σελίδα είναι, κατά την άποψή μου, τα κύρια χαρακτηριστικά που καθιστούν την αστυνομική αφήγηση ελκυστική. Τόσο ο συγγραφέας, όσο και ο αναγνώστης βρίσκονται αντιμέτωποι με τους φόβους τους και με τις πιο σκοτεινές πλευρές του νου και αυτό την καθιστά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.

Όπως λένε η ζωή είναι ένα ταξίδι από το οποίο κανείς δεν βγαίνει ζωντανός και κάθε αστυνομική ιστορία συνοψίζει ένα τέτοιο συναρπαστικό και επικίνδυνο ταξίδι.

Ευτυχία Γιαννάκη

Για την Τριλογία της Αθήνας και τις “Αλκυονίδες Μέρες”: γράφει η Ευτυχία Γιαννάκη
Το αστυνομικό μυθιστόρημα της Ευτυχίας Γιαννάκη Αλκυονίδες μέρες κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ίκαρος (σελ.: 424, τιμή: 15,50 €).

Σχεδιασμός εξωφύλλου: The Brood

Το πρώτο βιβλίο της Τριλογίας της Αθήνας με τίτλο Στο πίσω κάθισμα (Ίκαρος, 2016) τιμήθηκε με το Βραβείο Public 2017 για το καλύτερο Ελληνικό Μυθιστόρημα (σελ.: 440, τιμή: 15,50 €).

Παρουσίαση του βιβλίου Αλκυονίδες μέρες από τη συγγραφέα στο Πρώτο Πρόγραμμα και στη Βιβλιοθήκη του Πρώτου μπορείτε να ακούσετε εδώ.

Για την Τριλογία της Αθήνας και τις “Αλκυονίδες Μέρες”: γράφει η Ευτυχία Γιαννάκη

Η Ευτυχία Γιαννάκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε πληροφορική, μουσική τεχνολογία και επικοινωνία και εργάστηκε για αρκετά χρόνια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Έχει εκδώσει, με ψευδώνυμο, ένα ακόμη μυθιστόρημα με τον τίτλο Χάρντκορ (Ωκεανίδα, 2000) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 2004, σε σκηνοθεσία του Ντένη Ηλιάδη και με πρωταγωνιστές τους: Κατερίνα Τσάβαλου, Δανάη Σκιάδη, Όμηρο Πουλάκη, Ιωάννη Παπαζήση και Γιάννη Στάνκογλου.

Περισσότερα για τη συγγραφέα μπορείτε να δείτε και να διαβάσετε στην ιστοσελίδα: www.giannaki.com
Facebook: @eftychiagiannaki
Twitter:      @efigiannaki
Linkedin:    Eftychia Giannaki

Για την Τριλογία της Αθήνας και τις “Αλκυονίδες Μέρες”: γράφει η Ευτυχία Γιαννάκη«Η συγγραφική δύναμη της Γιαννάκη φαίνεται στη διείσδυση στην ψυχολογία των ανθρώπων… Οι Αλκυονίδες μέρες είναι ένα από τα καλύτερα βιβλία που γράφτηκαν για την κρίση».
Βασίλης Βασιλικός, Εφημερίδα Νέα ΣελίδαΓια την Τριλογία της Αθήνας και τις “Αλκυονίδες Μέρες”: γράφει η Ευτυχία Γιαννάκη

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος