Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ στο Μέγαρο Μουσικής

Δύο συναυλίες, με διαφορετικά προγράμματα, την Κυριακή 31 Ιανουαρίου και τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου, στις 8:30 το βράδυ, δίνει η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ, υπό τον Ζούμπιν Μέτα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Οι νέες εμφανίσεις της Φιλαρμονικής του Ισραήλ, στην αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Κύκλου Διεθνείς Ορχήστρες, που έχει φιλοξενήσει κατά καιρούς σπουδαία σύνολα και φημισμένους μαέστρους. Την πρώτη βραδιά (31/1), ακούγονται έργα Ραβέλ και Σεν-Σανς, ενώ τη δεύτερη, αγαπημένα αποσπάσματα (1/2) από δημοφιλέστατες όπερες των Βέμπερ, Μότσαρτ, Βέρντι και Ροσίνι, καθώς και η περίφημη «Παθητική» του Τσαϊκόφσκι. Τις άριες ερμηνεύει η σοπράνο κολορατούρα Χριστίνα Πουλίτση, ένα από τα πιο ακτινοβόλα αστέρια του ελληνικού αλλά και του διεθνούς λυρικού στερεώματος.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

Κυριακή 31 Ιανουαρίου

Η πρώτη συναυλία της Φιλαρμονικής του Ισραήλ στο Μέγαρο είναι αφιερωμένη σε δύο κορυφαίες μορφές της γαλλικής μουσικής, τον Μορίς Ραβέλ (1875-1937) και τον Καμίγ Σεν-Σανς (1835-1921). Στο πρώτο μέρος, ο Ζούμπιν Μέτα θα διευθύνει τις συνθέσεις Το βαλς και Δάφνις και Χλόη, σουίτα αρ. 2  του Ραβέλ.

Στη συνέχεια, και πάλι στο πρώτο μέρος, ακούγεται η Δεύτερη Σουίτα από τη μουσική μπαλέτου Δάφνις και Χλόη, ένα από τα μεγαλύτερα σε έκταση και διάρκεια έργα του Ραβέλ, που είναι αφιερωμένο από τον συνθέτη «στην Ελλάδα των ονείρων του».

Το δεύτερο μέρος της πρώτης συναυλίας της Φιλαρμονικής του Ισραήλ στο Μέγαρο περιλαμβάνει τη διασημότερη συμφωνική σύνθεση του Καμίγ Σεν-Σανς, τη Συμφωνία αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 78 («Του εκκλησιαστικού οργάνου»). Παραγγελία της Βασιλικής Φιλαρμονικής Εταιρείας του Λονδίνου, η Τρίτη Συμφωνία γράφτηκε στις αρχές του 1886, όταν ο λαμπρός Γάλλος συνθέτης, πιανίστας και οργανίστας βρισκόταν στο απόγειο της δόξας του.

Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ στο Μέγαρο Μουσικής
Η  σοπράνο Χριστίνα Πουλίτση

Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου

Η αυλαία της δεύτερης συναυλίας της Φιλαρμονικής του Ισραήλ θα ανοίξει με την Εισαγωγή από την όπερα Όμπερον Ο όρκος του βασιλιά των ξωτικών) του ρομαντικού Γερμανού συνθέτη, μαέστρου, πιανίστα και κιθαριστή Καρλ-Μαρία φον Βέμπερ (1786 – 1826), ένα λυρικό έργο που σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοανέβηκε στα 1826 στο Λονδίνο.

Το πρόγραμμα του πρώτου μέρους περιλαμβάνει επίσης μερικά από τα ωραιότερα διαμάντια του οπερατικού ρεπερτορίου για σοπράνο κολορατούρα. Θα αρχίσει με την πυροτεχνική «Άρια της εκδίκησης» [«Der Ηölle Rache»] της Βασίλισσας της Νύχτας (Μαγικός αυλός του Μότσαρτ), έναν απαιτητικότατο ρόλο από φωνητικής άποψης, για τον οποίο η Χριστίνα Πουλίτση έχει λάβει επαινετικές κριτικές στο εξωτερικό. Θα ακολουθήσει η μεγάλη άρια της Τζίλντας από τον Ριγκολέτο του Τζουζέπε Βέρντι (1813-1901), μια ηρωίδα που έχει αποδώσει εξαιρετικά η νεαρή Ελληνίδα υψίφωνος σε πολλές ευρωπαϊκές σκηνές αλλά και σε παραστάσεις στο Μέγαρο, τον Δεκέμβριο του 2013.

Η Συμφωνία αρ. 6 σε σι ελάσσονα, έργο 74, με την επονομασία «Παθητική», με την οποία θα κλείσει η δεύτερη συναυλία της Φιλαρμονικής του Ισραήλ στο Μέγαρο, είναι η τελευταία του Πιοτρ-Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893), ο οποίος είχε δηλώσει ότι τον ικανοποιούσε περισσότερο από κάθε άλλη του σύνθεση. Το προσωνύμιο «Παθητική» οφείλεται στον αδελφό του συνθέτη, και δεν είναι άστοχο, αφού η παρτιτούρα, παρά τις λιγοστές φωτεινές σελίδες της, είναι βαθύτατα μελαγχολική.

 

Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ…

… δημιουργήθηκε το 1936 από τον διάσημο και ηρωικό βιολονίστα Μπρονισλάβ Χούμπερμαν –Εβραίο από την Πολωνία– ως Ορχήστρα της Παλαιστίνης και έγινε καταφύγιο πολλών Εβραίων μουσικών που απολύονταν από τις ευρωπαϊκές ορχήστρες εκείνη την εποχή. Έδωσε το πρώτο της κοντσέρτο στο Τελ Αβίβ τα Χριστούγεννα του 1936, με μαέστρο τον Αρτούρο Τοσκανίνι, την ίδια  χρονιά που στη Βομβάη της Ινδίας γεννιόταν ο Ζούμπιν Μέτα. Το 1948 μετονομάστηκε σε Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ισραήλ με διευθυντή ορχήστρας τον Λέοναρντ Μπερνστάιν. Ο Μέτα και ο Μπερνστάιν συνδέθηκαν ισόβια με αυτή την ορχήστρα-σύμβολο της εβραϊκής τραγικής περιπέτειας. Από το 1947 και μέχρι τον θάνατό του, το 1990, ο Μπερνστάιν έβαλε τη σφραγίδα του στο φημισμένο σύνολο, ενώ, το 1969, ο Μέτα έγινε ο μουσικός του σύμβουλος και ο πρώτος μουσικός του διευθυντής το 1977. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Ινδός μαέστρος, ο οποίος σπούδασε στη Βιέννη και συνεργάστηκε για πολλά χρόνια με την Όπερα του Μονάχου, απέκτησε τον τίτλο του Ισόβιου Μουσικού Διευθυντή.

Tιμές εισιτηρίων

21 € (Ζώνη Γ) ● 38 € (Ζώνη Β) ● 55 € (Ζώνη Α) ● 75 € (Διακεκριμένη Ζώνη)

Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ: 10 € ● Πολύτεκνοι, 65+: 14 €

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Τηλ. 210 72.82.333

www.megaron.gr

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ