Η μαθητική επιχειρηματικότητα βρέθηκε στο επίκεντρο της Ημερίδας «Εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα» του Junior Achievement Greece/Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019 στο Θέατρο του Κολλεγίου Αθηνών.

Η υπουργός Νίκη Κεραμέως με στελέχη JA GREECE & Kολλεγίου Αθηνών

Στην ημερίδα παρέστησαν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης, οι οποίοι εντυπωσιάστηκαν από τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας στα ελληνικά σχολεία για τα οφέλη του προγράμματος «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση»

Η ομιλία της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως

Στην ομιλία της, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι δρομολογείται από το Υπουργείο η εισαγωγή μαθήματος επιχειρηματικότητας σε όλα τα σχολεία με τη συνεργασία του Junior Achievement Greece. Η κυρία Κεραμέως εξήρε το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση», τονίζοντας ότι «καλλιεργεί όλες αυτές τις δεξιότητες και συμπυκνώνει όλες αυτές τις αξίες για τις οποίες αγωνιζόμαστε και τις οποίες επιδιώκουμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας: Καινοτομία, βιωματική γνώση, συνεργατικότητα, ευγενής άμιλλα, αριστεία, επιχειρηματικό νου, δημιουργικότητα».

Οι συγκινητικές ομιλίες των παιδιών: Μαρία Κοκάλα, Αθηνά Λορεντζιάδη, Δημήτρη Μασκαλίδης και Παναγιώτης Χάνιος.

Οι απόφοιτοι της Εικονικής Επιχείρησης του JA Greece, Μαρία Κοκάλα, Αθηνά Λορεντζιάδη, Δημήτρης Μασκαλίδης και Παναγιώτη Χάνιος μίλησαν για το πώς η συμμετοχή τους στο πρόγραμμα άλλαξε εντελώς την πορεία της ζωή τους, ενώ ιδιαίτερα συγκινητικές ήταν οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών και των γονιών των παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στην ημερίδα μίλησε επίσης πλήθος ακαδημαϊκών και στελεχών της αγοράς.

 

Δημήτρης Μασκαλίδης, Μαρία Κοκάλα, Αθηνά Λορεντζιάδη, Παναγιώτης Χάνιος

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας για την μαθητική επιχειρηματικότητα στα σχολεία, σύμφωνα με τα πορίσματα της οποίας, τα παιδιά αποκτούν μεγαλύτερο δυναμισμό: το 77,5% των μαθητών και των μαθητριών στην Ελλάδα δήλωσαν ότι αυξήθηκε σημαντικά η αυτοπεποίθησή τους μετά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης, ενώ αντίστοιχα μεγάλο ποσοστό (76%) των εφήβων είπαν ότι έμαθαν να δουλεύουν ομαδικά και κατάλαβαν πόσο απαραίτητο είναι αυτό για την επαγγελματική και την κοινωνική τους ζωή.

Ακολουθώντας το εκπαιδευτικό υλικό του JA Greece, υλοποιώντας αληθινό προϊόν και παρουσιάζοντας την «επιχείρησή» τους σε Εμπορικές Εκθέσεις και διαγωνισμούς,  τα παιδιά αγάπησαν περισσότερο το σχολείο, αύξησαν σημαντικά τις επιχειρηματικές τους δεξιότητες, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους σχετικά με τη λειτουργία των επιχειρήσεων ενίσχυσαν τη δημιουργική τους σκέψη, την ανάληψη ρίσκου και την επιθυμία τους για επιτυχία και άλλαξαν προς το θετικό τις απόψεις τους σχετικά με τον επιχειρηματία και την επιχείρηση.

Η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη και η υπεύθυνη Επικοινωνίας του JA Greece Μαρία Γιαννέτου

Τα ερευνητικά αποτελέσματα έδειξαν ότι η εμπειρία είναι πολύ θετική και για τους εκπαιδευτικούς καθώς ανακαλύπτουν νέες μεθόδους που συνδέουν τη θεωρία με την πράξη, δένονται συναισθηματικά περισσότερο με τα παιδιά, αισθάνονται μεγάλη ικανοποίηση που κάνουν κάτι διαφορετικό από την κλασική παράδοση, ενώ έρχονται και οι ίδιοι πιο κοντά με τον κόσμο των επιχειρήσεων.

Ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης

Αντίστοιχα μεγάλα οφέλη έχουν και οι εθελοντές-στελέχη επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι χαίρονται να μεταδίδουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους από τον κόσμο των επιχειρήσεων στους μαθητές και να συμβάλλουν στην καλλιέργεια της επιχειρηματικής και δημιουργικής τους σκέψης, ενώ τους είναι πολύτιμη η θετική ενέργεια που παίρνουν από την επαφή τους με τα παιδιά. Μεγάλος κερδισμένος είναι το σχολείο που «ζωντανεύει», γίνεται χαρούμενο και δημιουργεί γύρω του μια κοινότητα μάθησης.

Την έρευνα παρουσίασαν η Αικατερίνη Μπλιάτζα, η Αριάδνη Χουλιαροπούλου, η Παναγιώτα Ρούτουλα, φοιτήτριες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, οι οποίες πραγματοποίησαν την έρευνα στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής», υπό την επίβλεψη του καθηγητήτου ΕΑΠ  Μανώλη Κουτούζη και του Learning Director του JA Greece, Μάνου Παυλάκη.

Μοιράσου το άρθρο: