Ο Δημήτρης Σωτάκης και “Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ” στις “Βιβλιοπαρουσιάσεις”

ΕΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ
Επιμέλεια: Μαρία Σφυρόερα

«Η ιστορία ενός Σούπερ Μάρκετ», όπως, άλλωστε, και τα προηγούμενα βιβλία μου, είναι μια συμβολική ιστορία, που κινείται σε έναν κύριο άξονα, στον τρόπο, δηλαδή, που διαχειριζόμαστε τη ζωή μας, προκειμένου να προσεγγίσουμε την ευτυχία.

Είναι η ιστορία του Ροβήρου Ανθρώπου, ενός δημοσιογράφου από τη Νέα Ζηλανδία, ο οποίος, μετά από ένα μυστηριώδες ατύχημα, καταλήγει ναυαγός, σε ένα άγνωστο ερημονήσι του Ειρηνικού Ωκεανού. Βρισκόμενος αναπάντεχα εκεί, ο ήρωας, όχι μόνο δεν απελπίζεται, αλλά θεωρεί αυτή τη συγκυρία ως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αρχίσει να ονειρεύεται και εντέλει να υλοποιήσει τα όνειρά του. Απαγκιστρωμένος από την ανιαρή ζωή που ζούσε μέχρι τότε στη μικρή του πόλη, αρχίζει έναν προσωπικό αγώνα δρόμου για την ευτυχία και την ποθητή κοινωνική καταξίωση. Αφού εξερευνά το νησί, σταδιακά το κατακτά και πλέον αισθάνεται κυρίαρχός του. Μοναδική του συντροφιά, μερικά αγριοκάτσικα που περιφέρονται στο πίσω μέρος του και μια θαλάσσια αρκούδα, που του υπενθυμίζει με την επίσκεψή της, ότι ο έρωτας είναι συνυφασμένος πάντα με την ευτυχία. Αποφασίζει, λοιπόν, εκεί ακριβώς, στο μέσον του πουθενά, χαμένος από τον κόσμο, να ανοίξει ένα Σούπερ Μάρκετ. Να αναρριχηθεί στα υψηλότερα κοινωνικά στρώματα, να μεταμορφωθεί σε έναν αξιοσέβαστο επιχειρηματία, που θα συνταράξει ολόκληρο τον πλανήτη με τις εμπορικές του δραστηριότητες. Η ιδέα και μόνο, τού προκαλεί δάκρυα ευτυχίας. Ευθύς αμέσως, ξεκινάει την κατασκευή του καταστήματος.

Κάπου εκεί, η πραγματικότητα αρχίζει και ξεθωριάζει, ο ήρωας κάνει μια βουτιά σε έναν μικρόκοσμο, δημιουργεί ένα καινούριο σύμπαν προσδοκιών, έχοντας βουτήξει στη ματαιότητα, στη φλογερή επιθυμία, στην παράνοια. Ωστόσο, είναι ευτυχισμένος, γαλήνιος και αποφασισμένος να φτάσει ως το τέλος.

Ο Ροβήρος Άνθρωπος είναι ένας άνθρωπος μέσα από ένα ανομοιογενές πλήθος, το οποίο, ωστόσο, επιθυμεί, κραυγάζει την επιθυμία του για την ευτυχία, την αποδοχή, την επίπλαστη ευτυχία. Η μοναξιά είναι μια ακόμα παράμετρος της ψυχοσύνθεσης του ήρωα, ο οποίος με έναν, σχεδόν, αυτιστικό τρόπο, πασχίζει να υπάρχει, να βρει ένα έδαφος για να διατυμπανίσει ποιος είναι, ποιος εν δυνάμει θα μπορούσε να είναι. Και καθ’ όλη τη διάρκεια αυτού του άνισου αγώνα με τον εαυτό του, χάνει σταδιακά την επαφή με την πραγματικότητα και τη λογική, κλείνεται σε ένα καβούκι, το οποίο παραδόξως του δημιουργεί γαλήνη και ασφάλεια.

«Η ιστορία ενός Σούπερ Μάρκετ» διηγείται την ιστορία του ανθρωπίνου γένους, που πνίγεται στη ματαιότητα και την προσμονή, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο.

Δημήτρης Σωτάκης

Ο Δημήτρης Σωτάκης και “Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ” στις “Βιβλιοπαρουσιάσεις”
Το μυθιστόρημα του Δημήτρη Σωτάκη Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κέδρος (σελ.: 208, τιμή: 11,00 €).

Τις πρώτες σελίδες του βιβλίου μπορείτε να τις διαβάσετε εδώ.

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Έχει εκδώσει οχτώ μυθιστορήματα και μια συλλογή διηγημάτων. Το βιβλίο του Το θαύμα της αναπνοής (2009) κατέκτησε το βραβείο Athens Prize for Literature και ήταν υποψήφιο για το Ευρωπαϊκό Αριστείο Λογοτεχνίας, καθώς και για το βραβείο Jean Monnet στη Γαλλία. Βιβλία του κυκλοφορούν στα γαλλικά, σερβικά, τουρκικά, ολλανδικά, ιταλικά και κινεζικά.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος