«Όλοι οι Ρέμπραντ» στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ

Με αφορμή την 350ή επέτειο από το θάνατο του Ρέμπραντ, το Rijksmuseum που έχει τη μεγαλύτερη συλλογή έργων στο Άμστερνταμ, διοργανώνει μια σειρά από εκθέσεις και εκδηλώσεις για να γιορτάσει το έργο του κορυφαίου ζωγράφου. Η κύρια έκθεση του μουσείου έχει τίτλο «Όλοι οι Ρέμπραντ» και θα διαρκέσει από τις 15 Φεβρουαρίου έως τις 10 Ιουνίου 2019.

Η έκθεση διερευνά διάφορες πτυχές της ζωής του Ρέμπραντ και το έργο του μέσα από μια σειρά θεμάτων και περιλαμβάνει 22 πίνακες, 60 σχέδια, καθώς και 300 χαρακτικά έργα. Χωρίζεται σε μη χρονολογικές ενότητες, γεγονός που επιτρέπει στους επισκέπτες να δουν τον τρόπο με τον οποίο ο Ρέμπραντ προσέγγιζε συγκεκριμένα θέματα.

«Όλοι οι Ρέμπραντ» στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ

Η περιήγηση στο έργο του ξεκινά με τα αυτοπορτρέτα του καθώς κανένας καλλιτέχνης δεν έχει μελετήσει το πρόσωπό του με μεγαλύτερο βάθος και αίσθημα όσο ο Ρέμπραντ. Η ενότητα αυτή περιλαμβάνει όχι μόνο τους πίνακες ζωγραφικής που έκανε ο ζωγράφος στο τέλος της καριέρας του αλλά και την εξαιρετική «φυσιογνωμική μελέτη εκφράσεων και συναισθημάτων που βλέπουμε στα χαρακτικά του έργα», εξηγεί ο επικεφαλής των διακοσμητικών τεχνών του μουσείου, Γκρέγκορ Γουέμπερ. «Η ομαδοποίηση των έργων ανάλογα με την θεματική τους μας δίνει την ευκαιρία να δούμε πώς συχνά επιστρέφει στα ίδια θέματα. Ο Ρέμπραντ αμφισβητεί συνέχεια την τέχνη του. Επιστρέφει στο θέμα και το επαναλαμβάνει με άλλο τρόπο, με άλλο μέσο».

Το δεύτερο τμήμα επικεντρώνεται στους αφηγηματικούς του πίνακες. Ο Ρέμπραντ παρατηρούσε τον κόσμο γύρω του, τους ανθρώπους που συναντούσε καθημερινά, τους ζητιάνους, τους υπαίθριους μουσικούς, τους περιπλανώμενους αλλά και την πόλη του Άμστερνταμ.

Ο Ρέμπραντ ήταν ένας ταλαντούχος αφηγητής και οι ιστορίες του βρίσκονται στο επίκεντρο της τελευταίας ενότητας της έκθεσης. Οι ιστορίες της Παλαιάς Διαθήκης τον ενέπνευσαν να ζωγραφίσει τον Ισαάκ και τη Ρεβέκκα (Εβραϊκή Νύφη, 1665-1669) και το αυτοπορτρέτο του ως Απόστολος Παύλος (1661). Οι πρώιμες απεικονίσεις αυτών των ιστοριών τείνουν να είναι εκλεπτυσμένες, όμως αργότερα ο Ρέμπραντ χρησιμοποίησε μια διαφορετική πειραματική τεχνική, προσθέτοντας χρώμα και φως για να ενισχύσει περαιτέρω την αφήγηση και να αντλήσει την ουσία της.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος