Βιωματικό Πρόγραμμα: 213 νέοι με και χωρίς αναπηρία μαζί

“Δεν είναι εύκολο να διαχειρίζεσαι τη διαφορετικότητα όταν δεν έχεις την ευκαιρία ή δεν σου έχουν δώσει τη δυνατότητα να γνωρίσεις ανθρώπους που βιώνουν διαφορετική πραγματικότητα από τη δική σου”. Έχοντας ως αφετηρία την παραπάνω σκέψη και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία, οι άνθρωποι του ΣΚΕΠ (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους), στο πλαίσιο της δράσης “Δες το Αλλιώς”, υλοποίησαν το 2ο Διαδραστικό – Βιωματικό Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης στο Μουσείο Βορρέ, την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015.


Ειδικότερα, στα διαδραστικά εργαστήρια του ΣΚΕΠ συμμετείχαν 213 μαθητές γενικής αγωγής μαζί με νέους με αναπηρίες (νοητική-αισθητηριακή-κινητική) από τα παρακάτω σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής: Δημοτικό Δελασάλ, Εκπαιδευτήρια Καντά, 117ο Δημοτικό Αθηνών, 1ο ΕΠΑ. Λ Ασπρόπυργου, Ειδικό Δημοτικό Κωφών & Βαρύκοων Πεύκης-Λυκόβρυσης, Εστία, ΤΕΕ Κορωπίου, Μαργαρίτα, Εργαστήρι “Λίλιαν Βουδούρη”.

“Στόχος του προγράμματος είναι όλοι οι νέοι να γνωριστούν μέσα από την εικαστική διαδικασία, τον ανοιχτό διάλογο, την αθλητική προσέγγιση και τα ενημερωτικά προγράμματα, για να μοιραστούν μαζί δημιουργικά τη “μοναδικότητά” τους. Είναι μια διαφορετική προσέγγιση σε παιδιά και νέους που σπάνια έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή. Τα εργαστήρια λειτουργούν ως μοχλός επικοινωνίας και ένταξης, με γνώμονα τη δημιουργία ανθρώπινων σχέσεων και όχι το εικαστικό αποτέλεσμα. Βιωματικές προσεγγίσεις και διαδραστικά εργαστήρια, χωρίς επικοινωνιακές κατευθύνσεις, επιτρέπουν στους νέους να προσεγγίσουν ο ένας τον άλλο και να ξεκλειδώσουν την αμηχανία της πρώτης επαφής με το διαφορετικό” τονίζουν οι άνθρωποι του ΣΚΕΠ.

Τα εργαστήρια, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν:

  • Ζωγραφική σε t-shirt
  • “Μια άλλη εικαστική πρόταση” μέσα από την τεχνική του κολλάζ
  • Καλλιτεχνικά εργαστήρια: κατασκευές με πηλό, καλαμάκια και άλλα υλικά
  • Παίζοντας Bocce όλοι μαζί: εισαγωγή στο άθλημα των Special Olympics με unified teams
  • “STEPS by ΣΚΕΠ”: Γίνε εσύ η αφορμή να αλλάξει η κοινωνία μας: ομιλίες με τους εμψυχωτές του ΣΚΕΠ, οι ίδιοι νέοι με αναπηρία
  • Δες το Αλλιώς: Εκπαιδευτικό Εργαστήρι Προσομοίωσης Αισθητηριακής Αναπηρίας

Βιωματικό Πρόγραμμα: 213 νέοι με και χωρίς αναπηρία μαζίΟ Συνήγορος του Παιδιού, που για 3η συνεχή χρονιά στηρίζει το έργο του ΣΚΕΠ, συμμετείχε στην εκδήλωση και στην προσπάθεια για την ισότιμη άσκηση των δικαιωμάτων από όλα τα παιδιά και την άμβλυνση των προκαταλήψεων σχετικά με την αναπηρία. Συνεργάτες του Συνηγόρου ξενάγησαν ομάδες μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μαζί με μαθητές με αναπηρία στα Δικαιώματα του Παιδιού. Δημιούργησαν μαζί μηνύματα και ζωγραφιές-αφίσες, οι οποίες θα διακινηθούν στο διαδίκτυο.

Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αισθητηριακή αναπηρία στη χώρα μας είναι ο αποκλεισμός από χώρους εκπαίδευσης και εργασίας. Το Πρόγραμμα “Δες το Αλλιώς” έχει σκοπό να αναδείξει τα αντικειμενικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης, μέσω συστηματικών προγραμμάτων ενημέρωσης και αλληλεπίδρασης νέων με & χωρίς αναπηρία, από μικρή ηλικία.

Το έργο “Δες το Αλλιώς’ χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία, στο πλαίσιο του Προγράμματος “Είμαστε όλοι Πολίτες”, το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, γνωστού ως EEA Grants. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δημοκρατίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Είναι σημαντικό ότι το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων έχει εγκρίνει τη συμμετοχή των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα διαδραστικά καλλιτεχνικά εργαστήρια του ΣΚΕΠ για το σχολικό έτος 2015- 2016 (Αρ. Πρωτ. 133505/Δ2 – 27-08-2015).

“Οι διακρίσεις αποτελούν βαθιά ριζωμένες πεποιθήσεις. Την κοινωνία μας χαρακτηρίζουν Βιωματικό Πρόγραμμα: 213 νέοι με και χωρίς αναπηρία μαζίπροκαταλήψεις και στερεοτυπικές αντιλήψεις για τη διαφορετικότητα και την αναπηρία. Η έλλειψη της καθημερινής επαφής, της απαραίτητης γνώσης και το αίσθημα της άγνοιας είναι εκείνα που συχνά αποτελούν την αιτία διαμόρφωσης αρνητικών στάσεων και άκαμπτων αντιλήψεων σχετικά με την εικόνα της αναπηρίας” επισημαίνουν οι υπεύθυνοι του ΣΚΕΠ.

Όλες οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση καταδεικνύουν ότι η απουσία προγραμμάτων ευαισθητοποίησης των μαθητών, αλλά και γενικά ενός ευρύτερου συνόλου, απέναντι στα άτομα με αναπηρία:

  • Διαιωνίζει τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις
  • Ισχυροποιεί το στιγματισμό και την περιθωριοποίηση
  • Η αλληλεπίδραση ειδικών κοινωνικών ομάδων με την ευρύτερη ομάδα των μαθητών είναι βασική προϋπόθεση για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με την διαφορετικότητα και την αναπηρία

Γνωρίζετε ότι:

  • Περίπου κάθε πέντε δευτερόλεπτα ένας άνθρωπος στον πλανήτη χάνει την όρασή του.
  • 285 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν προβλήματα όρασης (οι τυφλοί ανέρχονται σε 39 εκατομμύρια και σε 246 εκατομμύρια οι άνθρωποι με μειωμένη όραση).
  • Το 90% ζει σε φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ το 90% των τυφλών παιδιών σε αυτές τις χώρες δεν πηγαίνουν σχολείο.

Για περισσότερες πληροφορίες:

  • Μπορείτε να αφήσετε ένα μήνυμα στο 211 8009876 ή να στείλετε mail στο skep@skep.gr
  • Σ.Κ.Ε.Π.: www.skep.gr – facebook: skep.association – twitter: @skepassociation – LinkedIn: gr.linkedin.com/in/skepassociation

Ρεπορτάζ Ασπασία Κακολύρη 

Βιωματικό Πρόγραμμα: 213 νέοι με και χωρίς αναπηρία μαζί

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος