Έ. Αχτσιόγλου: Οι πολιτικές για την ισότητα είναι σε θέση να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του μπούλινγκ

Οι πολιτικές για την ισότητα, από πλευράς του κράτους, είναι σε θέση να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου του εκφοβισμού (μπούλινγκ), τόνισε η υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Έφη Αχτσιόγλου, κλείνοντας τις εργασίες συνεδρίου στη Θεσσαλονίκη κατά του παιδικού και σχολικού εκφοβισμού, με σύνθημα: «Παιδιά Μιλήστε!».

«Πολιτικές για την ισότητα. Αυτό πρέπει να κάνει το κράτος για το μπούλινγκ. Όχι για την ομοιότητα, για την ισότητα. Όταν αρχίσεις και βάζεις τις προδιαθέσεις ώστε να διαμορφώνονται ισότιμες σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, τότε χτυπάς την αίσθηση της εξουσίας που μπορεί να έχουν κάποιοι από κάποιους ρόλους, και τότε μπορείς να αρχίσεις να στοχεύεις αυτό το φαινόμενο» είπε η κ. Αχτσιόγλου.

Η υπουργός ανέφερε ως παράδειγμα από το υπουργείο της, τη δράση των σχολικών γευμάτων, όπου όλα τα παιδιά, ντόπιοι, μετανάστες, πρόσφυγες, παιδιά από εύπορες, ή φτωχές οικογένειες, «στρώνουν μαζί το τραπέζι στο σχολείο και τρώνε όλοι μαζί το ίδιο φαγητό» και πρόσθεσε: «Αρχίζουν και νοιώθουν ότι ο καθένας με το διπλανό του είναι σε μια ισότιμη κατάσταση».

Επίσης, ανέφερε για τα παιδιά που δικαιούνται το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, ότι πλέον είναι υποχρεωμένοι οι γονείς τους να τα στέλνουν στο σχολείο, «ενώ μέχρι χθες δεν ήταν». Πρόσθεσε δε, ότι αυτό δίνει και ένα μήνυμα σε αυτές τις οικογένειες και στα παιδιά: «Αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορείς να είσαι μέλος μιας κοινωνίας και να παίρνεις πράγματα, αλλά να μη διαμορφώσεις τις προϋποθέσεις για να είσαι ισότιμος πολίτης».

Η κ. Αχτσιόγλου υπογράμμισε ότι έχει σημασία ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία, το φαινόμενο του μπούλινγκ.

«Υπάρχουν αρκετοί που λένε : «Έλα μωρέ, αυτό το πράγμα υπήρχε πάντα, τώρα του βρήκαμε ένα όνομα και του δώσαμε, το τυπώσαμε και το κάναμε μεγάλη υπόθεση, σιγά το πράγμα…». Το ακριβώς αντίθετο ισχύει. Όταν ονοματίσεις κάτι, όταν το οριοθετείς, τότε μπορείς να αρχίσεις να το στοχεύεις. Τότε αρχίζουν και μιλούν αυτοί που το υφίστανται, γι’ αυτό και τότε μπορείς πραγματικά να το βάλεις στο στόχαστρο και να αρχίσεις να το καταπολεμάς».

Η υπουργός αναφέρθηκε, χαρακτηριστικά, στις περιπτώσεις φαινομένων σεξισμού, οι οποίες αναδείχθηκαν όταν τα θύματα άρχισαν να μιλούν για αυτά. Επεσήμανε ακόμη, ότι πρακτικές μπούλινγκ δεν εντοπίζονται μόνο στο σχολείο, αλλά και σε άλλους χώρους, π.χ. στην εργασία, στο στρατό, στην κοινωνία, ως γνώρισμα «άσκησης μιας εξουσίας, η οποία παράγει φόβο», την αυθαιρεσία της οποίας πρέπει να ελέγχουμε για να την αντιμετωπίζουμε. Υπογράμμισε έτσι τη σημασία που έχουν καμπάνιες, όπως αυτή με το σύνθημα «Παιδιά Μιλήστε!». Παραπέμποντας δε, και στη θεματική εβδομάδα για τα δικαιώματα που κάνει φέτος το υπουργείο Παιδείας, κάλεσε το ακροατήριό της «να μιλάμε περισσότερο για αυτό, να προκαλέσουμε συζητήσεις γύρω από αυτό το θέμα. Γι’ αυτό και έχει μεγάλη αξία αυτό που κάνετε σήμερα, γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να μιλάμε πιο φωναχτά για αυτό».

Η υπουργός έκλεισε την ομιλία της με μια φράση του εκλιπόντος φωτορεπόρτερ Γιάννη Μπεχράκη: «Είπε λοιπόν ο Μπεχράκης για τη δουλειά που έκανε: ‘Αποστολή μου είναι να μην υπάρχει κανένας αύριο που θα πει : Δεν ήξερα’. Και σήμερα νομίζω ότι κάνατε ακριβώς αυτή τη σπουδαία δουλειά. Να μην υπάρχει κανείς αύριο, να πει: ‘Δεν ήξερα’» ανέφερε η κ. Αχτσιόγλου.

Το συνέδριο διοργάνωσε ο δικηγορικός σύλλογος Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας, στο χώρο του Βασιλικού Θεάτρου. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και μίλησαν βουλευτές, αυτοδιοικητικοί, νομικοί, ηθοποιοί, ολυμπιονίκες, καλλιτέχνες, τηλεπαρουσιαστές, κ.ά.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος