Ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής σε εργαστήριο σχεδιασμού στο πλαίσιο των γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου

Η διεύθυνση Πολιτισμού-Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των Γιορτών Ανοιχτού Θεάτρου και σε συνεργασία με το πρόγραμμα LABattoir, απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα σε σκηνογράφους, αρχιτέκτονες, εικαστικούς, ηθοποιούς, σπουδαστές της Σχολής Καλών Τεχνών, Αρχιτεκτονικής και δραματικών σχολών, για να συμμετάσχουν σε εργαστήριο με αντικείμενο το σχεδιασμό και την κατασκευή φορητής θεατρικής σκηνής καθώς και των μηχανισμών που τη συνοδεύουν.

Οι συμμετέχοντες

α) Στην πρώτη φάση (2- 6 Ιουλίου 2018) θα ερευνήσουν τη σχέση θεατρικής δράσης και αστικού χώρου και στη συνέχεια θα σχεδιάσουν τη δική τους κινητή θεατρική μονάδα και τον εξοπλισμό της.

Χώρος: Παλιά Σφαγεία, 26ης Οκτωβρίου 35

Ημερομηνίες: 2 έως 6 Ιουλίου 2018 / Ώρες: 10:00 – 15:00

β) Στη δεύτερη φάση (Νοέμβριος 2018) Κατασκευή κινητής σκηνής και εξοπλισμού, όπου στο μέλλον να φιλοξενούνται δράσεις γύρω από τις παραστατικές τέχνες σε διάφορα μέρη της πόλης.

Χώρος: Παλιά Σφαγεία, 26ης Οκτωβρίου 35

Ημερομηνίες: Νοέμβριος 2018 / Ώρες: 10:00 – 15:00

Τα ονόματα των συμμετεχόντων θα ανακοινωθούν τηλεφωνικά στους επιλεχθέντες.

Η Επί Πόλεως, είναι μια δράση ενταγμένη στις “Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου 2018” και αφορά τη σχέση αστικού τοπίου και τέχνης.

Υπεύθυνοι σκηνογράφοι του εργαστηρίου είναι οι:
Γιάννης Κατρανίτσας (σκηνή) και Μαρίνα Γκούμλα (εξοπλισμός).

ΜΑΡΙΝΑ ΓΚΟΥΜΛΑ, Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος, Ηθοποιός, Θεατροπαιδαγωγός

Πτυχιούχος του Τμήματος Θεάτρου, Σχολή Καλών Τεχνών, Α.Π.Θ. με διπλή ειδίκευση στην σκηνογραφία και την υποκριτική. Μεταπτυχιακό στην Υποκριτική, Τμήμα θεάτρου, Α.Π.Θ. Υπότροφος του προγράμματος σπουδών Dramasiswa, Σχολή Καλών Τεχνών S.T.S.I., Ινδονησία. Παραδοσιακή Μπαλινέζικη ζωγραφική Wayang Beber, Studiο Nurata Fine Arts, Ινδονησία. Έχει συνεργαστεί με θεατρικούς και πολιτιστικούς φορείς: Greek Cultural Center of N.Y., Κ.Θ.Β.Ε., Θέατρο Τέχνης Ακτίς Αελίου, Όπερα Θεσ/νίκης, Ινδονησιακή Πρεσβεία, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, Σερρών και Ρούμελης, Πανδαιμόνιο 7, Ο.Π.Ε.Π., Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσ/νίκης, Τελλόγλειο Ίδρυμα, Black Box, Θέατρο Τ, Θέατρο Σοφούλη κ.α. Έχει συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Fringe of St. Ambroise-Montreal, Canada, στο 53ο, 47o και 41o Φεστιβάλ Κιν/γράφου Θεσ/νίκης, στο 35ο και 37ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, στο Φεστιβάλ Δημητρίων, στα Αισχύλεια 2010 και στο 1rst Balkan Performing Arts Market. Υπήρξε μέλος του «Θεάτρου Τέχνης Ακτίς Αελίου» για 6 χρόνια. Είναι ιδρυτικό μέλος του “Eclipses Group theater».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΡΑΝΙΤΣΑΣ, Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και σπούδασε Διοίκηση επιχειρήσεων, Ενδυματολογία και Διακόσμηση εσωτερικών χώρων.Από το 1997 εργάζεται σχεδιάζοντας σκηνικά καικοστούμια στο θέατρο, στο χορό και στην όπερα, θεματικές κατασκευές. Έχει συνεργαστεί με φορείς όπως: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κ.Θ.Β.Ε., Φεστιβάλ Αθηνών, Φεστιβάλ Δημητρίων, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ωνάσειου Ιδρύματος, Helexpo-ΔΕΘ, Νόησις Μουσείο Τεχνολογίας, Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας και Θράκης, Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Labattoir, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Λάρισας, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης, Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Καλαμαριάς, Εταιρία Θεάτρου Χώρος, Θεατροκίνηση, Νέο Θέατρο Θεσσαλονίκης, Parnassus Arts Productions, εταιρίες οργάνωσης εκδηλώσεων. Ως σκηνογράφος της Εταιρίας Θεάτρου Χώρος και με τον σκηνοθέτη Σίμο Κακάλα, εργάστηκε για τη δημιουργία του σκηνικού χώρου της παραγωγής Golfo Reloaded,που περιόδευσε ανά την Ελλάδα και παρουσιάστηκε σε ανοιχτούς χώρους. Επίσης σκηνογράφησε για λογαριασμό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και στα πλαίσια της «Όπερας Βαλίτσας», δύο παραγωγές( La Boheme, I Pagliacci), που περιόδευσαν επίσης ανά την Ελλάδα.

Η επιλογή των συμμετεχόντων θα γίνει από τους υπευθύνους του εργαστηρίου και μέλη της Επιτροπής Θεάτρου του Δήμου, βάσει βιογραφικών/ portfolio και στην περίπτωση των σπουδαστών /φοιτητών βάσει βιογραφικού.

Αριθμός συμμετεχόντων: 30 (κατόπιν επιλογής)

Τα ονόματα των συμμετεχόντων θα ανακοινωθούν στις 27/6/2018

Θα δοθεί βεβαίωση μετά από τη συνεπή παρακολούθηση. Συμμετοχή δωρεάν.

Αναλυτικό πρόγραμμα Ιουλίου 2018 (πρώτη φάση)

Δευτέρα 2 Ιουλίου

Εισαγωγή στο project, στους στόχους και στον τρόπο εργασίας του LABattoir

Μάθημα από τον ομότιμο καθηγητή Αρχιτεκτονικής Πέτρο Μαρτινίδη με θέμα: Γεωμετρικά παράδοξα στην εξέλιξη του θεατρικού χώρου.

Πέτρος Μαρτινίδης

Ομότιμος καθηγητής Τμήματος Αρχιτεκτόνων ΑΠΘ. Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη το 1946, σπουδές αρχιτεκτονικής (Θεσσαλονίκη), ψυχολογίας και θεωρίας κειμένων (Παρίσι) και ιστορίας και φιλοσοφίας των επιστημών (Λονδίνο). Δίδαξε από το 1977 ως το 2013 μαθήματα κριτικής, θεωρίας και ιστορίας της αρχιτεκτονικής, σχεδιασμό θεατρικών χώρων κ.ά. Συνεχίζει να διδάσκει σε μεταπτυχιακά τμήματα του ΑΠΘ

Άσκηση: Επιλέγω από όσα άκουσα και είδα, εποχή και τύπο θεάτρου. Ερευνώ στο internet φέρνω υλικό και αιτιολογώ την επιλογή μου.

Τρίτη 3 Ιουλίου

Παρουσίαση των επιλογών-συζήτηση. Άξονες του project: α) χώροι στην πόλη

β) οι παράμετροι του χώρου που επέλεξα
γ) σε ποια σκηνική σκευή με οδηγεί η επιλογή του χώρου, επίσκεψη σε Θέατρο της Πόλης.
Άσκηση: φωτογραφίζω τον χώρο που έχω επιλέξει.

Τετάρτη 4 Ιουλίου

Αρχίζω να σχεδιάζω
α) τη σκηνή που φαντάζομα

β) τους σκηνικούς μηχανισμούς.

Πέμπτη 5 Ιουλίου

Σχεδιασμός – κατασκευή μοντέλων.

Παρασκευή 6 Ιουλίου

Παρουσίαση των σχεδίων-μακετών, συζήτηση, συμπεράσματα. Συζήτηση για τη δεύτερη φάση.

Όλοι οι συμμετέχοντες κρατούν το δικό τους ημερολόγιο του project.
Με το υλικό θα δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό άλμπουμ με τις δουλειές και τις σκέψεις.
Πληροφορίες: 231331-8222 (ΔΕ-ΠΑ 11.00 – 13.00)

Δηλώσεις συμμετοχής στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://goo.gl/forms/GrfNmxvU1T7XJKGk1

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ