Απάντηση ΟΑΣΘ στην κριτική της ΝΔ

Array

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε σήμερα το ΔΣ του ΟΑΣΘ και αναφέρθηκε σε θέματα που τέθηκαν από την αξιωματική αντιπολίτευση για τη λειτουργία του οργανισμού. Συγκεκριμένα επισημάνθηκε ότι:

“Πριν από μερικές μέρες ο κ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στην Θεσσαλονίκη, θεώρησε σκόπιμο να αναφερθεί απαξιωτικά για την προσπάθεια που γίνεται σήμερα στον Ο.Α.Σ.Θ προκειμένου να αποκατασταθεί η τεράστια ζημιά που συντελέστηκε στα προηγούμενα χρόνια.
Υποσχεθήκαμε ότι θα υπάρξει απάντηση. Μία απάντηση η οποία έχει στο κάδρο τον συνυπεύθυνων και τον κ. Μητσοτάκη.
Με τον Ν.4313/2014, (αντίγραφο του οποίου σας επισυνάπτουμε με Νο1) καταλογίστηκε σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου ποσόν 319.877.516,65 ευρώ.
Το ποσό αυτό αναλυτικά αφορούσε:
120.687.472,82 ευρώ για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013.
54.773.964,22 ευρώ για το έτος 2014 και
144.416.079,61 ευρώ για τα έτη 2015, 2016, 2017 {πρόβλεψη}.
Τα ποσά αυτά για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013 και 2014 αποτελούσαν πρόσθετη αντισταθμιστική καταβολή.
Για δε τα έτη 2015, 2016, 2017 προϋπολογιστική.
Από τον πίνακα Νο2 που επίσης σας επισυνάπτουμε, προκύπτει ότι ήδη είχαν καταβληθεί υπέρογκα ποσά αντισταθμιστικής καταβολής.
Για τα έτη μέχρι το 2014, ευρώ 590.372.252
ενώ για τα έτη 2015, 2016, 2017 είναι προϋπολογιζόμενα.
Στον πίνακα των υπουργών που υπογράφουν το συγκεκριμένο νομοθέτημα φιγουράρει εκτός των άλλων και το όνομα του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.
Γιατί όμως ένα μήνα πριν από τις εκλογές του 2015, η απερχόμενη τότε κυβέρνηση αισθάνθηκε την ανάγκη να εκδώσει αυτό τον νόμο; Η απάντηση είναι σαφής και αποτυπώνεται σε κείμενα της προηγούμενης διοίκησης και Διαιτητικής Απόφασης του 20/2017.
Διότι είχαν σε εκκρεμότητα και αδυνατούσαν να οριστικοποιήσουν και να υιοθετήσουν, τα ποσά της χρηματοδότησης (αντισταθμιστική εισφορά) για τα έτη από 2009 μέχρι το 2014.
Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με την οικονομική συμφωνία που περιλαμβάνεται στο Ν. 2898/2001 και τη Διαιτητική Απόφαση 20/2017 η οριστικοποίηση της αντισταθμιστικής εισφοράς θα έπρεπε, για κάθε χρήση, να είχε ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους.
Τί ακριβώς ήθελε να κάνει η τότε κυβέρνηση με τον Ο.Α.Σ.Θ.; Εδώ τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά. Ήθελε να μεταφέρει τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις του Ο.Α.Σ.Θ, μέχρι και το 2014, στην επόμενη κυβέρνηση, ενώ για τα επόμενα χρόνια 2015, 2016, 2017 προϋπολόγιζε μικρή μεν χρηματοδότηση της τάξεως των 40-47 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ενώ ταυτόχρονα προϋπολόγιζε θεαματική αύξηση των εσόδων.
Τί ακριβώς πρότεινε; Μέχρι και 100% στην αύξηση του κομίστρου. Στο σχετικό πίνακα Νο6 που σας παραθέτουμε ως παράδειγμα οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα αυξάνονταν από 66,67% έως και 100%, δηλαδή η κάρτα που σήμερα κοστίζει 30 ευρώ θα κόστιζε 50 και 60 ευρώ.
Αντί λοιπόν, να προχωρήσει σε μια εξυγίανση του φορέα, με τον Ν.4313/2014, μετακυλούσε τα κόστη της κακοδιαχείρισης στο Δημόσιο και στους πολίτες.
Τι θα έπρεπε να κάνει με βάση τα επιχειρησιακά δεδομένα του Ο.Α.Σ.Θ.;
Μέχρι και το 2014 ήταν σαφές ότι πρόκειται για μία οικονομική μονάδα με απίστευτα διαχειριστικά προβλήματα. Παρά τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις η ρευστότητά του ήταν σε χαμηλότατα επίπεδα που πρόδιδαν αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του τόσο προς τους πιστωτές, όσο και προς τους εργαζομένους.
Την ίδια στιγμή μοίραζε κανονικά το επιχειρηματικό κέρδος.
Τέλος να σημειωθεί ότι, στον ισολογισμό έναρξης που συνέταξε ο ορκωτός ελεγκτής για το διάστημα 01/01 μέχρι 07/08/2017, καταγράφεται ζημιά 35 εκατ. Ευρώ (συνημμένο Νο10)
Η επιχειρησιακή δυνατότητα του στόλου των λεωφορείων ήταν σε προϊούσα απαξίωση.
Να σημειωθεί ότι η συμφωνία για τη διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών προέβλεπε ποσοστό απόκλισης από τα προγραμματισμένα σε κίνηση λεωφορεία όχι μεγαλύτερη του 5%. Ήδη από ότι φαίνεται από τον ΠΙΝΑΚΑ Νο9, το 2014, τη χρονιά δηλαδή που η προηγούμενη κυβέρνηση εξέδιδε τον Ν.4313/2014, η απόκλιση αυτή ξεπερνούσε το 26%.
Τα γεγονός καταμαρτυρούσε την κακή κατάσταση του στόλου και προοιώνιζε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μέχρι σήμερα.
Είναι καταφανές ότι επρόκειτο για ένα οικονομικά και επιχειρησιακά χρεοκοπημένο οργανισμό.
Δικαίως ο Αύγουστος του 2017 έχει χαρακτηριστεί ως σημείο μηδέν, όπου το δίλημμα που υπήρχε ήταν: ή θα υπάρξει τομή ή ο οργανισμός θα έκλεινε αφήνοντας την πόλη χωρίς συγκοινωνίες και ταυτοχρόνως 2.300 εργαζόμενους σε ανεργία.
Με την υλοποίηση του Ν.4482/2017 αναλήφθηκαν από την κυβέρνηση και την Διεύθυνση του Οργανισμού μας, σειρά πρωτοβουλιών:
1. Κρατήσαμε το κόμιστρο στα ίδια επίπεδα χωρίς καμία απολύτως αύξηση.
2. Μειώσαμε κατά 10% την τιμή του κομίστρου που εκδίδεται μέσα στο λεωφορείο.
3. Εγγυηθήκαμε την εργασία του συνόλου των εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Θ.
4. Παρέχουμε δωρεάν μετακίνηση σε ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό του ενεργού πληθυσμού της πόλης που είναι άνεργο.
5. Έχουμε δρομολογήσει διαδικασίες για την ανάταξη του στόλου, η οποία είναι ιδιαίτερα επίπονη με δεδομένη την πολύ κακή κατάστασή του.
6. Στο εννεάμηνο που έχει ήδη περάσει, από τότε που αναλάβαμε, έχουμε εξοικονομήσει για το Δημόσιο ποσό που προσεγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ και που μας δίνει τη δυνατότητα να επιταχύνουμε μέσα από τη συνεργασία με την ΕΛΒΟ, την ανάταξη του στόλου και ταυτοχρόνως μέσα από αυτή την συνεργασία να ανοίξουμε δυνατότητα για την διάσωση μιας πολύ σημαντικής βιομηχανίας που θα έχει σημαντική επίδραση στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής.
7. Προχωράμε στην ψηφιοποίηση του Οργανισμού ώστε να αποκτήσει σύγχρονο οργανόγραμμα, αξιόπιστη τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Θα θέλαμε να είναι όσο το δυνατόν σαφέστερο και περισσότερο του προφανούς ότι:
πρώτον η επικοινωνία μας με την κοινή γνώμη δεν σταματάει εδώ και δεύτερον τα στοιχεία που συλλέγουμε είναι πολύ περισσότερο αρνητικά από αυτά που μπορούσαμε να φανταστούμε στην αρχή.
Άρα, είναι προφανές ότι θα υπάρξει συνέχεια στη δημοσιοποίησή τους καθώς θα προχωράει η έρευνα, το μέγεθος της οποίας δυστυχώς, δεν μπορούμε ακόμα να προσδιορίσουμε.
Αυτός άλλωστε είναι ο ρόλος του εκκαθαριστή.
Θα συστήναμε, λοιπόν, σε όλους όσους θεωρούν ότι πρέπει να λησμονήσουμε το παρελθόν και να απολογούμαστε για τις αρνητικές συνέπειες που εκείνοι επισώρευσαν στον Ο.Α.Σ.Θ., να είναι προσεκτικότεροι.
Τους βεβαιώνουμε ότι η Διεύθυνση του Ο.Α.Σ.Θ. και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε όσα εμπόδια και τρικλοποδιές κι αν υπάρξουν”.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς προέβη κατά τη συνέντευξη τύπου στην παρακάτω δήλωση:

«Ο Ν.4313/14 που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση και φέρει, μεταξύ άλλων, και την υπογραφή του νυν προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, μετακυλούσε τα κόστη της κακοδιαχείρισης του Ο.Α.Σ.Θ. στο Δημόσιο και τα επόμενα στους πολίτες. Είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε σήμερα στον κ.Μητσοτάκη. Είναι προφανές ότι στις επόμενες μέρες θα έχουμε μία ειδική συνάντηση για το επιχειρησιακό έργο. Πρέπει να σας πω ότι έχουμε συγκροτήσει δύο επιτροπές. Μία επιτροπή για να αποτιμήσει την κατάσταση των λεωφορείων την επιχειρησιακή και άλλη μία από άποψη οικονομική.
Σήμερα το πρωί μου ήρθε και η έκθεση από το γραφείο των Ορκωτών Ελεγκτών. Θα την παρουσιάσουμε και στο ΔΣ το απόγευμα και φυσικά και γι αυτό το θέμα, για το σύστημα δηλαδή της ιστορίας και πώς εξελίχθηκε το ζήτημα των λεωφορείων θα το κουβεντιάσουμε σε άλλη ειδική συνέντευξη Τύπου και μάλιστα η ιδέα μας είναι να γίνει στο μεγάλο αμαξοστάσιο για να δείτε τι ακριβώς σημαίνει ο Ο.Α.Σ.Θ. που έχουμε παραλάβει και τον οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να θέσουμε σε κίνηση και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Αλλά έχουμε και άλλα θέματα, πάρα πολλά θέματα, που έχουν να κάνουν με τις διαχειριστικές ευθύνες και με τις πολιτικές ευθύνες. Σήμερα ουσιαστικά θα ασχοληθούμε με ένα από τα τέσσερα νομοθετήματα που έχουν παραβιάσει τη νομιμότητα. Αντιλαμβάνεστε ότι έχουμε πάρα πολλή δουλειά μπροστά μας. Και ο λόγος που σας έχουμε δώσει τον τόμο αυτόν τον μικρούλη είναι ακριβώς για να μπορούμε να κουβεντιάσουμε ερευνώντας τα ζητήματα σε βάθος και όχι στην επιφάνειά τους. Αυτή είναι η δική μας διάθεση.»
Όπως σημείωσε ο Στέλιος Παππάς, η προηγούμενη διοίκηση του Οργανισμού ζητούσε, και αυτό θεσμοθετήθηκε με το Ν.4313.14, 150 εκ. ευρώ το χρόνο για τα έτη από το 2010 ως το 2014, για να μπορέσει να καλύψει το κόστος λειτουργίας. «Εμείς αυτό το κόστος το μειώσαμε στα 70 εκ. ευρώ και μάλιστα, χωρίς να αυξήσουμε την τιμή του κομίστρου και πληρώνοντας τους εργαζόμενους κανονικά. Στις ημερομηνίες που έχουν προβλεφθεί από το νόμο», υπογράμμισε ο Στέλιος Παππάς.
Για την επιχειρησιακή ικανότητα του στόλου των λεωφορείων ο κ. Παππάς ανέφερε:
«Το σημαντικότερο όμως είναι ότι και η επιχειρησιακή δυνατότητα του στόλου μας ήταν σε κακά χάλια. Από την οικονομική συμφωνία, δεν έπρεπε να υπάρχει απόκλιση από τα προγραμματισθέντα λεωφορεία, μεγαλύτερη του 5%. Το 2014, το 1015 και το 2016 αυτή η απόκλιση ήταν της τάξης του 26%. Αυτό και μόνο το στοιχείο ήταν προϋπόθεση ικανή για να ακυρώσει την οικονομική σύμβαση με το Δημόσιο. Ήταν όρος δηλαδή για να υπάρξει η σύμβαση. Κι αυτόν τον όρο τον παραβίαζαν. Αντί λοιπόν να λύσουν το πρόβλημα, αρχίζουν να μετακυλούν τα κόστη στην επόμενη κυβέρνηση για το προηγούμενο διάστημα, και στους πολίτες για το επόμενο».
Επίσης έκανε λόγο για «σημείο μηδέν» πριν την παρέμβαση της κυβέρνησης. Όπως τόνισε:
«Αυτή η κατάσταση έχει πια επιβεβαιώσει ότι ο Αύγουστος του 2017, ήταν το σημείο μηδέν για τον Ο.Α.Σ.Θ. . Και οι πολίτες μπορεί να μην το καταλαβαίνουν, αλλά τα δημόσια πρόσωπα, τα οποία έχουν ευθύνη γι αυτή την κατάσταση, δεν μπορεί να μην το καταλαβαίνουν. Και κυρίως, δεν μπορεί να εγκαλούν τους άλλους για τις δικές τους ευθύνες. Διότι το 2017 που έγινε ο νόμος 4482 και αποϊδιωτικοποιήθηκε ο Ο.Α.Σ.Θ. – τι είδους ιδιωτική επιχείρηση ήταν όταν όλα τα λεφτά, ακόμα και τα κέρδη τους, τα πλήρωνε το Δημόσιο; – ο Ο.Α.Σ.Θ. πήγαινε για κλείσιμο. Η πόλη θα ήταν χωρίς συγκοινωνίες και θα υπήρχαν 2.300 εργαζόμενοι στο δρόμο. Αυτή είναι η κατάσταση. Και όποιος θέλει να κάνει κριτική στη σημερινή διοίκηση, θα πρέπει να ξεκινάει απ’ αυτό. Γιατί αλλιώς, θα παίρνει απάντηση».
Ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. επισήμανε ότι η διαχειριστική επάρκεια που εξασφάλισε η παρούσα διοίκηση δίνει τη δυνατότητα συνεργασίας με την ΕΛΒΟ για την ανάταξη των λεωφορείων. Μια συνεργασία που δείχνει ότι μας ενδιαφέρει να επανεκκινήσει μία σημαντική βιομηχανία. Η οποία αν εκκινήσει και ο στόχος μας αν επιτευχθεί, τα αποτελέσματα θα είναι πολλαπλώς ωφέλιμα για όλους.
Εμείς θέλουμε να παραδώσουμε τον Ο.Α.Σ.Θ. σε καλύτερη κατάσταση απ’ ό,τι τον παραλάβαμε. Δεν ήρθαμε να κάνουμε τουρισμό. Ήρθαμε να εξυγιάνουμε έναν οργανισμό και να κάνουμε εκκαθάριση. Η διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. σήκωσε τα μανίκια.
Σε ερώτηση για το μέλλον του Ο.Α.Σ.Θ. , ο Στ.Παππάς απάντησε:
«Ξέρω πολύ καλά ότι διαχρονικά υπήρχε ένα κίνημα υπέρ των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στην πόλη. Ο λαός της Θεσσαλονίκης ήθελε μία τομή στις συγκοινωνίες. Και υπήρχε ο νόμος που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση έναν μήνα πριν από τις εκλογές του 2015. Δηλαδή θα εφάρμοζαν αυτόν τον νόμο. Θα απομυζούσαν το Δημόσιο και θα φόρτωναν το κόστος της αύξησης του κομίστρου στους πολίτες. Αυτό ήθελε ο κ.Μητσοτάκης. Αυτό δεν πέρασε. Και όσο τουλάχιστον μπορούμε εμείς, δεν θα περάσει. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι, όσο μπορούμε περισσότερο, θα κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες δημόσιες, που σημαίνει ότι δεν είναι κρατικές, αλλά δημόσιες – δηλαδή θα μπαίνουν άλλοι δημόσιοι οργανισμοί, κυρίως η αυτοδιοίκηση, που έχουν ένα ενδιαφέρον – και βεβαίως είναι σαφές ότι, προκειμένου να κάνουμε έναν συνολικότερο σχεδιασμό χρειάζεται η συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Κατ’ επανάληψη έχουμε καλέσει τους τοπικούς δημάρχους να συγκροτήσουν μία επιτροπή έτσι ώστε από κοινού να κάνουμε το σχεδιασμό.»

Πηγή ΟΑΣΘ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος