Φωτό: Airbus 2020

Τα σχέδιά της, για την κατασκευή του πρώτου στον κόσμο επιβατηγού αεροσκάφους το οποίο θα κινείται αποκλειστικά με υδρογόνο, αντί για ορυκτά καύσιμα, παρουσίασε η ευρωπαϊκή εταιρία κατασκευής αεροσκαφών Airbus.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το αεροσκάφος μηδενικών εκπομπών ρύπων -με την ονομασία ZEROe (zero-emission)- θα είναι έτοιμο να πετάξει στους ουρανούς το 2035. Στο πλαίσιο της κατασκευής του, μάλιστα, παρουσιάστηκαν από την εταιρία τρία σχέδια παρόμοιων αεροσκαφών, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους σε μέγεθος και εμφάνιση, όλα όμως πρόκειται να εξυπηρετήσουν τον ίδιο σκοπό: την εξασφάλιση μηδενικών εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια των πτήσεών τους.

Και στα τρία διαφορετικά σχέδια αεροσκαφών της  Airbus προβλέπεται η χρήση τουρμποκινητήρων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν υγρό υδρογόνο, αποθηκευμένο σε δεξαμενές, δίνοντας τη δυνατότητα στο αεροπλάνο να πραγματοποιεί πτήσεις τουλάχιστον 1.000 έως 2.000 ναυτικών μιλίων. Ανάλογα με το σχέδιο που θα επιλεγεί ( η εταιρία αναμένεται να αποφασίσει ως το 2025) το αεροσκάφος θα μπορεί να μεταφέρει από 120 ως 200 επιβάτες.

«Πιστεύω ότι η χρήση υδρογόνου -τόσο σε συνθετικά καύσιμα όσο και ως κύρια πηγή ενέργειας για τα εμπορικά αεροσκάφη- μπορεί να μειώσει σημαντικά τις (αρνητικές) επιπτώσεις των πτήσεων για το κλίμα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Guillaume Faury.

«Αυτές οι ιδέες θα μας βοηθήσουν να ανακαλύψουμε και να βελτιώσουμε τον σχεδιασμό και την εμφάνιση του πρώτου αεροσκάφους μηδενικών εκπομπών ρύπων στον κόσμο, το οποίο σκοπεύουμε να θέσουμε σε λειτουργία το 2035», πρόσθεσε.

Και ενώ θα χρειαστεί ακόμη να περάσουν κάποια χρόνια για τη χρήση του υδρογόνου στα αεροσκάφη, αυτό χρησιμοποιείται ήδη σε κάποιες περιπτώσεις χερσαίων μετακινήσεων, αν και σε μικρή κλίμακα.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η λειτουργία λεωφορείων που κινούνται με υδρογόνο στο Λονδίνο, την πρωτεύουσα της Βρετανίας.

Η σκέψη της χρήσης του υδρογόνου ως καυσίμου σε αεροπορικές πτήσεις είχε έρθει ξανά στο προσκήνιο στις αρχές του 20ου αιώνα, όμως εγκαταλείφτηκε.

«Η μετάβαση στη χρήση του υδρογόνου, ως κύριας πηγής ενέργειας για τα υπό σχεδιασμό αεροπλάνα, θα απαιτήσει τη ανάληψη αποφασιστικών δράσεων από ολόκληρο το οικοσύστημα των πτήσεων», ανέφερε ο Faury.

«Με την υποστήριξη κυβερνητικών και βιομηχανικών εταίρων, μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτήν την πρόκληση, με σκοπό την αύξηση της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και του υδρογόνου, για το βιώσιμο μέλλον της βιομηχανίας της αεροπορίας», πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus.

Τα σχέδια των νέων αεροπλάνων είναι αποτέλεσμα της κοινής έρευνας που ξεκίνησε πέρσι η Airbus μαζί με την EasyJet, προκειμένου να εξετάσει τις δυνατότητες κατασκευής και χρήσης αεροσκαφών φιλικών προς το περιβάλλον.


Πηγές: BBC/ CNBC

Φωτογραφία: Airbus 2020

 

 

Μοιράσου το άρθρο: