ΚΕΠ: Εκσυχρονισμός, αλλαγή λογότυπου και αυτοεξυπηρέτηση

Με βάση το έργο «Αναβάθμιση Ψηφιακής, Οργανωτικής, Λειτουργικής και Αισθητικής Ταυτότητας των ΚΕΠ (ΚΕΠ Re-branding)», τα ΚΕΠ εκσυγχρονίζονται, ανακαινίζονται, αλλάζουν το λογότυπό τους, ενώ θα δίνουν την δυνατότητα στους πολίτες που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο να αυτοεξυπηρετούνται.

Όπως δηλώνει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς «τα ΚΕΠ είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους στη συνείδηση του πολίτη, θεσμούς της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Ωστόσο, προκειμένου αυτός ο θεσμός να ανταποκρίνεται ακόμη καλύτερα τις ανάγκες της ψηφιακής εποχής και τη νέα καθημερινότητα που διαμορφώνεται για τους πολίτες, οφείλει να εξελιχθεί. Ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουμε προχωρήσει ήδη σε αρκετές μεταρρυθμίσεις προς αυτή την κατεύθυνση, με τελευταία την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας εξ’ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPliveΤώρα, δρομολογούμε πια τη συνολική αναβάθμιση της ψηφιακής, οργανωτικής, λειτουργικής και αισθητικής ταυτότητας των ΚΕΠ. Έπειτα από συσκέψεις, υπογράψαμε με την Κοινωνία της Πληροφορίας, προγραμματική συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας και της αισθητικής των ΚΕΠ, προκειμένου να βελτιωθούν οι παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες και να ανταποκρίνεται καλύτερα ο θεσμός στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της εποχής μας. Η διευκόλυνση του πολίτη και της επιχείρησης είναι στον πυρήνα της πολιτικής μας και το αποδεικνύουμε στην πράξη».

Να σημειωθεί ότι το έργο δρομολογείται έπειτα από την προγραμματική συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργού, Κυριάκου Πιερρακάκη και του υφυπουργού Γιώργου Γεωργαντά και της Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ.Ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδας Χριστόπουλος τονίζει ότι «η είσοδος της δημόσιας διοίκησης στην ψηφιακή εποχή είναι ένα μεγάλο στοίχημα για εμάς στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό, η αλλαγή του φυσικού και θεσμικού υπόβαθρου, θα καθορίσουν σημαντικά την επιτυχία μας για τη μεταστροφή της αντίληψης των πολιτών και των επιχειρήσεων για το κράτος. Τα νέα ΚΕΠ είναι το «κλείδι» για αυτή τη μεταστροφή. Με την αναβάθμιση της ψηφιακής, οργανωτικής, λειτουργικής, αλλά και της αισθητικής ταυτότητας των ΚΕΠ, επιχειρούμε ένα συνολικό re- branding του θεσμού, ώστε να συμβαδίζει πλέον με τις σύγχρονες ανάγκες. Στόχος μας είναι να διευκολύνουμε την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά και των επιχειρήσεων, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου μέσω των νέων ΚΕΠ».

Στόχοι του έργου είναι:

– Νέο φιλικό περιβάλλον εργασίας και εξυπηρέτησης

– Παροχή νέων και προηγμένων υπηρεσιών

– Εξυπηρέτηση πολιτών που σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς όπως: ΑμΕΑ, ηλικιωμένοι, υπήκοοι άλλων χωρών, άτομα με περιορισμένες ψηφιακές δεξιότητες κ.α.

– Καθιέρωση της αυτοεξυπηρέτησης εντός του ΚΕΠ

– Στήριξη της επιχειρηματικότητας

-Μετασχηματισμό τους σε one-stop shop για πολίτες και επιχειρήσεις (ως ένα βαθμό)

Απόφαση και υλοποίηση

Οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν στην απόφαση για υλοποίηση του συγκεκριμένου λόγου είναι:i) το δίκτυο των Κ.Ε.Π. ιδρύθηκε και οργανώθηκε χωροταξικά το 2002 και έκτοτε δεν έχει υποστεί ουσιαστικές αλλαγές με αποτέλεσμα η αισθητική και λειτουργική του ταυτότητα να απόσχει από την εποχή του. Σήμερα είκοσι (20) χρόνια μετά από την έναρξη λειτουργία τους κρίνεται απαραίτητη η παρέμβαση για την ουσιαστική «Αναβάθμιση Ψηφιακής, Οργανωτικής, Λειτουργικής και Αισθητικής Ταυτότητας των ΚΕΠ (ΚΕΠ Re-branding)», ώστε να συνεχίσουν να εκτελούν τη βασική αποστολή τους που είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών.

ii) Τα ΚΕΠ υποδέχονται μεταξύ άλλων ομάδες εξυπηρετούμενων που έχουν μικρότερη δυνατότητα χρήσης εφαρμογών πληροφορικής από το σπίτι, τη προσωπική τους συσκευή ή από το χώρο της εργασίας. Για ένα μέρος των εξυπηρετούμενων αυτών, τα ΚΕΠ θα πρέπει να προσφέρουν τις δυνατότητες και την υποστήριξη που έχουν ανάγκη ώστε να αυτό-εξυπηρετηθούν, παρέχοντάς τους πρόσβαση στην ψηφιακή υπηρεσία από το χώρο του ΚΕΠ (σύνδεση στο διαδίκτυο, διαθέσιμες συσκευές εξυπηρέτησης, καθοδήγηση και υποστήριξη). Τα ΚΕΠ, στο πλαίσιο του νέου ρόλου τους, μπορούν να παρέχουν εξειδικευμένη πληροφόρηση ή καθοδήγηση προς συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών  επιχειρηματιών, με στόχο τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και καινοτομίας. Η υποστήριξη μπορεί να παρέχεται επιτόπου ή και μέσω τηλεδιάσκεψης.

To έργο περιλαμβάνει τις ακόλουθες δράσεις :

• Αναβάθμιση Υποδομών

i) Ανακαίνιση Χώρων: Περιλαμβάνει προσαρμογή της εσωτερικής διαρρύθμισης στο νέο τρόπο λειτουργίας με νέες ειδικά σχεδιασμένες Μονάδες Εργασίας – Εξυπηρέτησης (“Modules”), τη διασφάλιση πρόσβασης ΑμΕΑ, τη συνολική αναβάθμιση της εμφάνισης των ΚΕΠ και την εφαρμογή ενιαίας σύγχρονης ταυτότητας.

ii) Αναβάθμιση Εξοπλισμού ΤΠΕ: Περιλαμβάνει την παροχή σύγχρονου εξοπλισμού ΤΠΕ για την εξυπηρέτηση, αυτοεξυπηρέτηση και πληροφόρηση των εξυπηρετούμενων πολιτών.

• Υποστήριξη της Λειτουργίας

Υπηρεσίες Υποστήριξης Λειτουργίας: Περιλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιών για την υποστήριξη της καθημερινής λειτουργίας των ΚΕΠ, Υπηρεσίες συντήρησης των χώρων, εξοπλισμού πληροφορικής, κλπ.• Διαχείριση Έργου

Υπηρεσίες Διαχείρισης: Περιλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιών διοίκησης του έργου, τόσο κατά τη φάση υλοποίησης (PMO Team), όσο και κατά τη φάση της λειτουργίας των ΚΕΠ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (SLA Team).

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος