Κ. Μητσοτάκης: Έτοιμη η κοινωνία να αλλάξει συμπεριφορά με βοηθό το σχέδιο οδικής ασφάλειας

Μέτρα και δράσεις για τον εθνικό στόχο της μείωσης στο μισό των νεκρών και σοβαρά τραυματιών στο οδικό δίκτυο της χώρας την επόμενη δεκαετία, περιλαμβάνει το σχέδιο για την οδική ασφάλεια που ανακοινώθηκε το πρωί από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, παρουσία του πρωθυπουργού σε εκδήλωση στο Μουσείο Αυτοκινήτου. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απηύθυνε ομιλία στην ειδική εκδήλωση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας και τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου.

Το Σχέδιο Δράσης που θα γίνει νόμος του κράτους, και παρουσιάστηκε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, εμπλέκει για την υλοποίησή του σε εθνικό επίπεδο όλους τους αρμόδιους φορείς και προβλέπει μεταξύ άλλων τη θεσμοθέτηση Εθνικού Παρατηρητηρίου για την οδική ασφάλεια, τη βελτίωση του οδικού δικτύου με μεγάλα έργα υποδομών, τη διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία από το δημοτικό που πλέον γίνεται υποχρεωτική, την αλλαγή όλης της φιλοσοφίας των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής οδήγησης, αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχων για τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.

“Δεν θα πρέπει η ευαισθητοποίησή μας για τα θέματα της οδικής ασφάλειας να περιορίζεται στην εύλογη, αλλά συνήθως βραχυπρόθεσμη αγανάκτηση που προκαλούν τροχαία ατυχήματα όταν αυτά συμβαίνουν και μονοπωλούν τα φώτα της δημοσιότητας, συνήθως για ελάχιστο χρονικό διάστημα”, ξεκαθάρισε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία στην διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς των οδηγών.

“Γι’ αυτό και θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό ότι το μάθημα της οδικής ασφάλειας θα εντάσσεται πια οργανωμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων μας”, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης σημειώνοντας πως “ξέρουμε ότι τα ζητήματα οδικής ασφάλειας μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε αλλάζοντας και πείθοντας τον κόσμο να μεταβάλλει τη συμπεριφορά του”.

“Προφανώς και η εφαρμογή ενός σύγχρονου κώδικα οδικής κυκλοφορίας και η επιβολή προστίμων είναι σημαντικό, αλλά όχι το πιο σημαντικό κομμάτι αυτής της διαδικασίας. Πάνω από όλα πρέπει να αντιληφθούμε ότι προσέχοντας στο δρόμο σεβόμαστε τους εαυτούς μας, τις οικογένειές μας, αυτούς που βάζουμε στο αυτοκίνητο, αλλά και τους συμπολίτες μας. Και πιστεύω ότι η ελληνική κοινωνία είναι συνολικά ώριμη να κάνει και αυτό το μεγάλο άλμα αλλαγών συμπεριφοράς συνεπικουρούμενη πια από ένα οργανωμένο, πολυεπίπεδο σχέδιο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας”, διευκρίνισε.

“Αυτό το οποίο χρειαζόμαστε στη χώρα είναι αποτελεσματικές οριζόντιες πολιτικές. Και οριζόντιες πολιτικές είναι εκείνες οι πολιτικές οι οποίες στηρίζονται, όπως είπαμε, σε πραγματικά δεδομένα και μπορούν να λύνουν το ζήτημα του συντονισμού και της επίτευξης συγκεκριμένων στόχων ανά διακριτούς τομείς πολιτικής, εκεί που συνήθως εμπλέκονται διαφορετικά υπουργεία και διαφορετικοί δημόσιοι φορείς” σημείωσε επίσης ο Πρωθυπουργός.

Παράλληλα όπως είπε, “θα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά και να αγκαλιάσουμε την πρόοδο την οποία κάνει η τεχνολογία, αλλά και τις αλλαγές στις συνήθειες της μετακίνησης, που επιβάλλει η μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη”.

Το τετράπτυχο της οδικής ασφάλειας “Ασφαλείς δρόμοι, Υπεύθυνοι οδηγοί, Κυκλοφοριακή παιδεία, Δίκαιοι κανόνες για όλους”, τόνισε στην ομιλία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Όπως υπενθύμισε ο κ. Καραμανλής πρόκειται για μια προεκλογική δέσμευση της ΝΔ που γίνεται πράξη. Μάλιστα το προεκλογικό σχέδιο της ΝΔ με τίτλο “Προσέχω -Ο δρόμος για την Ασφάλεια”, είχε παρουσιαστεί από τον κ. Μητσοτάκη στις 12 Απριλίου 2017, στον ίδιο χώρο.

Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ανέλυσε το τετράπτυχο ως εξής:

Πιο ασφαλείς δρόμοι. Είναι τα μεγάλα έργα οδικών υποδομών που ξεμπλοκάρουν ή προγραμματίζονται όπως: Πάτρα-Πύργος, Ε-65, ΒΟΑΚ , Καλαμάτα- Ριζόμυλος, Επεκτάσεις Αττικής Οδού, Flyover στη Θεσσαλονίκη, Ολοκλήρωση του οδικού μας δικτύου με νέους, σύγχρονους, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους.
Υπεύθυνοι οδηγοί: Αφορά το νέο σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και εξέταση υποψηφίων οδηγών, για ένα νέο σύστημα, με διαφάνεια και αξιοπιστία, καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Παράλληλα θα πρέπει να φροντίζουμε να οδηγούμε ασφαλέστερα οχήματα, να συντηρούμε σωστά, στο μέτρο των δυνατοτήτων του καθενός, ένα σύγχρονο όχημα, ενώ θα υπάρξει παροχή κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των Ι.Χ.
Κυκλοφοριακή παιδεία. Θα ξεκινά από τα σχολεία μας, αλλά όχι μόνο. Με τη βοήθεια των ειδικών, με κατάλληλα μαθήματα , στοχευμένες καμπάνιες, προγράμματα δια βίου επιμόρφωσης όλων. Ο καθένας και η καθεμία μας, από μικρό παιδί και για μια ζωή θα εκπαιδεύεται για σωστή νοοτροπία και συμπεριφορά στο δρόμο
Δίκαιοι κανόνες για όλους. Ορθή και πλήρης συλλογή δεδομένων, ενδελεχής ανάλυσή τους με βάση τη διεθνή εμπειρία. Επίσης θα γίνει αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, τόνισε μεταξύ άλλων στη δική του παρέμβαση, ότι “παρά την πρόοδο συνεχίζουμε να έχουμε έναν αρκετά υψηλό αριθμό νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων. Για την ακρίβεια, αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο: 65 νεκρούς ανά εκατομμύριο εμείς, 51 η Ε.Ε. Πολύ μακριά νομίζω από τους 22 νεκρούς ανά εκατομμύριο που καταγράφει η Σουηδία”.

Παρουσίασε δε το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την κατάρτιση Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια. Όπως σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, “η μεγάλη διαφορά με το παρελθόν είναι ότι το Στρατηγικό Σχέδιο θα θεσμοθετηθεί, θα γίνει δηλαδή νόμος του κράτους. Συνεπώς θα περιλαμβάνει ενέργειες και δράσεις δεσμευτικού χαρακτήρα που πρέπει να αναληφθούν σε εθνικό επίπεδο από όλους τους αρμόδιους φορείς. Για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%”.

Την ομιλία την παρακολουθήσατε απευθείας από το ert.gr

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος