Αρχική Blog Σελίδα 27734

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΗΣ – 26 Αυγούστου 1919

ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΗΣ

Ο ποιητής ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΡΗΣ, έγινε γνωστός και δημοφιλής στο αναγνωστικό κοινό της εποχής του χάρη στο «ΡΩΜΗΟ», την έμμετρη εβδομαδιαία σατιρική εφημερίδα που εξέδιδε ο ποιητής από το 1883. Πέρα από την ποιητική του παραγωγή με σατιρικό περιεχόμενο, γράφει έμμετρες κωμωδίες και μεταφράζει τη κωμωδία του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ «ΝΕΦΕΛΕΣ» η παράσταση της οποίας σημειώνει μεγάλη επιτυχία. Το 1876 κερδίζει τον έπαινο του Βουτσιναίου ποιητικού διαγωνισμού ενώ το 1906, με πρωτοβουλία της ΒΟΥΛΗΣ, προτείνεται για το βραβείο ΝΟΜΠΕΛ λογοτεχνίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το περίφημο φιλολογικό σαλόνι του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΟΥΡΗ, αφορμή επαίνων στο πρόσωπο του ποιητή. Άλλωστε δεν είναι λίγοι οι μελετητές που αμφισβητούν την ποιότητα του ποιητικού του έργου και ισχυρίζονται ότι τα εγκώμια που αποκόμιζε ο ποιητής οφείλονταν στην λαμπερή προσωπικότητά του και στον ευχάριστο χαρακτήρα του. Αντιθέτως εκτιμούν την προσφορά του στη δημοσιογραφία. Παράλληλα με την αφήγηση, προβάλλεται πλούσιο φωτογραφικό και αρχειακό υλικό και αναφέρονται σύγχρονοι μελετητές οι οποίοι έχουν καταθέσει τις απόψεις τους για τον ποιητή και το έργο του.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ – 4 Σεπτεμβρίου 2005

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΠΛΑΝΩΝ

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Σ αυτό το επεισόδιο της σειράς Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΠΛΑΝΩΝ παρουσιάζεται η ζωή και το έργο του σκηνοθέτη ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ μέσα από αφήγηση του ίδιου του καλλιτέχνη: εξηγεί πώς ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τον κινηματογράφο, θυμάται τα πρώτα του βήματα στο σινεμά, μιλά για τις ταινίες του και κάνει αποτίμηση της κινηματογραφικής του πορείας. Ο κριτικός κινηματογράφου Δ. ΧΑΡΙΤΟΣ αποτιμά το έργο και την προσφορά του στον κινηματογράφο και σχολιάζει ταινίες του. Επίσης, ηθοποιοί που έπαιξαν σε ταινίες του Γ. Γρηγορίου μιλούν για τη συνεργασία τους με το σκηνοθέτη και ξετυλίγουν τις αναμνήσεις τους από τα γυρίσματα. Παράλληλα προβάλλονται σχετικά πλάνα από ταινίες του αλλά και φωτογραφικό υλικό από τη ζωή του.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 80 ΧΡΟΝΙΑ

3 Οκτωβρίου 1926

Η ΕΡΤ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΕΘ

Το επεισόδιο αυτό (13/10/1980) της σειράς «Η ΕΡΤ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ» με αφορμή την 45η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης του 1980, κάνει αναδρομή στην ιστορία του θεσμού από την ίδρυσή του. Για την ιδέα της ΔΕΘ και την διοργάνωση της 1ης έκθεσης στις 3 Οκτωβρίου 1926, που οφείλεται στον ιδρυτή της ΝΙΚΟΛΑΟ ΓΕΡΜΑΝΟ, μιλάει η κόρη του ΜΑΡΙΑ ΧΡΗΣΤΙΔΟΥ-ΓΕΡΜΑΝΟΥ. Εμφανίζονται, επίσης, διοικητικά στελέχη του θεσμού που μιλούν για τη δράση του ιδρυτικού συμβουλίου της Έκθεσης, τις πρώτες διοργανώσεις και τη συμβολή πρώην προέδρων της όπως, των ΔΙΟΜΗΔΗ ΒΑΡΛΑΜΙΔΗ, ΑΝ. ΤΣΙΤΣΗ και ΙΩΑΝΝΗ ΒΕΛΛΙΔΗ. Γίνεται αναφορά στις διοργανώσεις της προπολεμικής περιόδου οι οποίες είχαν τη μορφή λαϊκής εμποροπανήγυρης και στην ανανέωση και ισχυροποίηση της Έκθεσης των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών, οπότε προτάσσεται ο οικονομικός και εμπορικός της χαρακτήρας. Σταθμοί, η πρώτη μεταπολεμική έκθεση του 1951 και η χρονιά 1977 που η ΔΕΘ μετατρέπεται από Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου σε Ανώνυμη Εταιρεία. Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί, επίσης, τους χώρους της Έκθεσης, την επέκταση και τη βελτίωση των εγκαταστάσεων στο πέρασμα των χρόνων, παρέχοντας στοιχεία για τις ξένες κρατικές συμμετοχές, τους έλληνες εκθέτες και τον αριθμό των επισκεπτών. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στις εκθέσεις από το 1976 και μετά όπου τονίζεται το ενδιαφέρον της ΕΟΚ, με ξεχωριστό περίπτερο, ενόψει της ελληνικής ένταξης, καθώς και στην καθιέρωση πολιτιστικών εκδηλώσεων από το 1960 και ύστερα, του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και του Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού. Την ιστορία της εξέλιξης του θεσμού της ΔΕΘ πλαισιώνει πλούσιο κινηματογραφικό αρχειακό υλικό με πλάνα από τους χώρους της ΔΕΘ και στιγμιότυπα εγκαινίων μέχρι την 45η έκθεση του 1980. Περιέχεται επίσης, απόσπασμα συνέντευξης, το 1976, του τότε προέδρου της Έκθεσης ΙΩΑΝΝΗ ΒΕΛΛΙΔΗ.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ 17 Σεπτεμβρίου 1982

ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ (1937-1982), 14 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Επεισόδιο:002

Η εκπομπή ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ (1937-1982), 14 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ αποτελεί αφιέρωμα στη ζωή και την καλλιτεχνική δημιουργία του συνθέτη ΜΑΝΟΥ ΛΟΪΖΟΥ σε 4 συνέχειες. Στο επεισόδιο αυτό γίνεται αναφορά σε διάφορα περιστατικά της ζωής του, στα πολιτικά γεγονότα της εποχής, στην ίδρυση του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ενώ παρακολουθούμε τον ίδιο το συνθέτη να μιλάει για το ερωτικό τραγούδι και για τη σχέση του με τους ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ και ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ. Άνθρωποι που συνεργάστηκαν μαζί του, όπως ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ο ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΗΛΑΗΔΟΝΗΣ, ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΝΑΔΗΣ, ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ, ο ΑΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ, ο ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΛΙΩΤΗΣ, καταθέτουν τις προσωπικές τους μαρτυρίες για τον άνθρωπο ΛΟΪΖΟ και την προσφορά του στο ελληνικό τραγούδι. Επίσης, η κόρη του ΜΥΡΣΙΝΗ μιλάει για τη μητέρα της ΜΑΡΩ και διηγείται περιστατικά από την οικογένειά της. Στη διάρκεια του αφιερώματος παρεμβάλλονται πλάνα με γνωστούς τραγουδιστές να ερμηνεύουν αλησμόνητες επιτυχίες του αξέχαστου δημιουργού, όπως την «ΚΟΥΤΣΗ ΚΙΘΑΡΑ», «ΣΕ ΨΑΧΝΩ», «ΜΕ ΦΑΡΟ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ», «ΔΩΔΕΚΑ ΠΑΙΔΙΑ», «ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΟ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΕΙΣ», «Η ΜΕΡΑ ΕΚΕΙΝΗ ΔΕ Θ’ ΑΡΓΗΣΕΙ», «Ο ΑΡΧΗΓΟΣ», «ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ», «ΑΧ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ», «ΑΧ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΜΟΥ», «ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ».

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΜΑΡΙΑ ΧΟΡΣ – 16 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ

ΜΑΡΙΑ ΧΟΡΣ

Το συγκεκριμένο επεισόδιο της εκπομπής «ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ» φιλοξενεί επίσης μια σημαντική προσωπικότητα από τον χώρο των τεχνών στην Ελλάδα, τη χορογράφο ΜΑΡΙΑ ΧΟΡΣ. Η ίδια ξεκινά την αφήγησή της με την αναφορά στο οικογενειακό της περιβάλλον και στην αγάπη της για το χορό. Φοίτησε στη σχολή της ΚΟΥΛΑΣ ΠΡΑΤΣΙΚΑ και από εκεί της δόθηκε η ευκαιρία να δραστηριοποιηθεί στο Λύκειο των Ελληνίδων. Θυμάται τη συμμετοχή της στην ομάδα της ΚΟΥΛΑΣ ΠΡΑΤΣΙΚΑ στην πρώτη τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας το 1936 ενώ αφηγείται πώς ανέλαβε την ευθύνη της χορογραφίας της τελετής αφής από το 1964 και μετά ανελλιπώς μέχρι και την Ολυμπιάδα του 2004 στην Αθήνα. Η ΜΑΡΙΑ ΧΟΡΣ έγινε γνωστή στον ελλαδικό χώρο, αλλά και σε πάμπολλες χώρες του κόσμου, μέσα από τη διδασκαλία χορού σε παραστάσεις αρχαίου δράματος με τα θέατρα που συνεργάστηκε, κυρίως με το Εθνικό Θέατρο, τη Σκάλα του Μιλάνου αλλά και με τη ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ. Μας παρουσιάζει τη δουλειά της κυρίως σε σχέση με τις τραγωδίες που παρουσιάστηκαν σε πολλά αρχαία θέατρα και αφηγείται περιστατικά από τη συνεργασία της με την ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ και τον ΑΛΕΞΗ ΜΙΝΩΤΗ. Τέλος, η ΜΑΡΙΑ ΧΟΡΣ μιλάει για τη συνεχή παρουσία της στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου αλλά και για τον σύζυγό της ΜΙΧΑΛΗ ΧΟΡΣ. Προβάλλονται πλάνα από την τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας το 1936, από παραστάσεις αρχαίου δράματος με τους Α. ΜΙΝΩΤΗ και Κ. ΠΑΞΙΝΟΥ, καθώς και φωτογραφικό υλικό. Προλογίζει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΓΟΥΡΑΚΗΣ.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- 20 Σεπτεμβρίου 1960

Δείτε τα σχετικά βίντεο:

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Η εκπομπή είναι αφιερωμένη στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Διατρέχει χρονολογικά την οργάνωση και τη λειτουργία του θεσμού από την Α Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου το 1960 (πρόταση της Κινηματογραφικής Λέσχης της «Τέχνης» που μετεξελίχθηκε στο Φεστιβάλ) μέχρι το 43ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2002. Οπτικοακουστικό υλικό από τις διοργανώσεις κάθε χρονιάς και αποσπάσματα από τις ταινίες παράλληλα με μαρτυρίες καλλιτεχνών, θεατών, επαγγελματιών που έζησαν το φεστιβάλ και περιγραφή της περιρρέουσας κοινωνικοπολιτικής ατμόσφαιρας αποτυπώνουν τη δομή και τη γενικότερη λειτουργία του θεσμού αλλά και τη σημασία που απέκτησε για την ελληνική κινηματογραφία συνολικά. Στην εκπομπή περιλαμβάνονται αποσπάσματα από παλαιότερες εκπομπές της ΕΡΤ με ανάλογο θέμα, η επικαιρότητα των οποίων δίνει την αίσθηση της εποχής. Γίνονται αναφορές στο πλαίσιο της λειτουργίας του Φεστιβάλ, το οποίο ξεκίνησε ως κοσμικό γεγονός, εξελίχθηκε σε βήμα έκφρασης της γενιάς που αποτέλεσε τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο, πέρασε περίοδο παρακμής και στις αρχές της δεκαετίας του ’90 άλλαξε μορφή και έγινε διεθνές. Γίνεται, επίσης, αναφορά στην ιδεολογική και αισθητική κατεύθυνση του Φεστιβάλ που είχε να κάνει –τις πρώτες δεκαετίες κυρίως– με την πολιτική πραγματικότητα της Ελλάδας. Η συζήτηση στρέφεται γύρω από τις εμπορικές και τις καλλιτεχνικές ταινίες, τις ταινίες προπαγάνδας, τον β εξώστη, τις ανησυχίες των καλλιτεχνών, το νέο κύμα του ελληνικού κινηματογράφου, την κριτική, τη χρηματοδότηση, τη διανομή και την προώθηση των ταινιών, τη φυσιογνωμία του Φεστιβάλ. Προβάλλεται σχετικό φωτογραφικό υλικό και στα αποσπάσματα παλαιότερου και σύγχρονου τηλεοπτικού υλικού καταθέτουν απόψεις και μιλούν για το θεσμό, ανάμεσα σε άλλους, ο ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ που εμπνεύστηκε και πρότεινε τη λειτουργία ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη (1960), ο ΜΙΣΕΛ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ, πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ (1992), σκηνοθέτες όπως οι: ΤΑΚΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ, ΡΟΒΗΡΟΣ ΜΑΝΘΟΥΛΗΣ, ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ, δημοσιογράφοι, κριτικοί κ. α.

 

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

ΤΑΚΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

21 Σεπτεμβρίου 1990

Εκπομπή – αφιέρωμα στον βραβευμένο σκηνοθέτη κινηματογράφου από τη Θεσσαλονίκη, ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟ (1933-1990). Με άξονα κυρίως τις τέσσερις ταινίες που ξεχώρισαν μέσα από το συνολικό έργο του, το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους Μακεδονικός γάμος (1960), και τα φιλμ μεγάλου μήκους, Ουρανός (1963), Εκδρομή (1966), Παρένθεση (1968), μιλούν για την προσωπικότητα και την κινηματογραφική ματιά του ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ οι συνεργάτες του, ΝΙΚΟΣ ΜΑΜΑΓΚΑΚΗΣ, ΣΥΡΑΚΟΣ ΔΑΝΑΛΗΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΡΥΩΝΑΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΛΑΔΙΚΟΥ, ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΚΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΧΑΣ. Στη φιλμογραφία του ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ και τα χαρακτηριστικά της, την υποδοχή και την πρόσληψη του έργου του αναφέρονται οι κριτικοί κινηματογράφου ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΥΡΟΣ και ΗΛΙΑΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ, ο διευθυντής της Ταινιοθήκης της Ελλάδος ΘΟΔΩΡΟΣ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ και ο σκηνοθέτης ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ. Παρεμβάλλονται αποσπάσματα από τις παραπάνω ταινίες, ενώ προβάλλεται φωτογραφικό υλικό από άλλα φιλμ του σκηνοθέτη καθώς και από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται από τους ομιλητές στην πόλη της Θεσσαλονίκης και την περιοχή της Μακεδονίας εν γένει, χώρος ο οποίος αποτέλεσε το σταθερό πεδίο δραστηριότητας του ΤΑΚΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ – 23 Σεπτεμβρίου 2004

ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ

ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ

Στο συγκεκριμένο επεισόδιο της σειράς «ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ» η συγγραφέας ΔΙΔΩ ΣΩΤΗΡΙΟΥ σε συνέντευξή της στον ΓΙΑΝΝΗ ΕΞΑΡΧΟ μιλάει για τη ζωή και το έργο της. Αφηγείται μνήμες από τα πρώιμα χρόνια στο Αϊδίνι και τη Σμύρνη όπου ζούσε με την οικογένειά της και μεταφέρει την ατμόσφαιρα από την καθημερινή ζωή των Μικρασιατών Ελλήνων, τις ασχολίες τους, τις σχέσεις με τις άλλες εθνότητες αλλά και το δράμα της προσφυγιάς, όταν το 1922 καταφεύγει και η ίδια στην Αθήνα. Θυμάται την περίοδο των σπουδών της και τα ταξίδια της στο Παρίσι όπου συναναστράφηκε τη γαλλική διανόηση. Δημοσιογράφος στο ξεκίνημά της, συντάκτρια της εφημερίδας «Νέος Κόσμος», αρχισυντάκτρια στο περιοδικό «Γυναίκα», μιλάει, επίσης, για την προσχώρησή της στο Αριστερό κίνημα, την Αντίσταση, και τη δουλειά της στον παράνομο Τύπο στη διάρκεια της Κατοχής, ως αρχισυντάκτρια στον «Ριζοσπάστη». Αναφέρεται στους λόγους της εκδίωξής της από την ίδια εφημερίδα και στη διαγραφή της από το Κομμουνιστικό Κόμμα, εξηγώντας την προτίμησή της να αυτονομηθεί από τους κομματικούς μηχανισμούς. Μιλάει για τα αίτια που την ώθησαν να ξεκινήσει το γράψιμο και σχολιάζει τα βιβλία της «Ματωμένα Χώματα», «Οι Νεκροί περιμένουν» και την «Εντολή». Μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για τη θέση της γυναίκας στον μεσοπόλεμο αλλά και για τη σχέση με τον σύντροφο της ζωής της Πλάτωνα Σωτηρίου. Στην αρχή της εκπομπής περιλαμβάνεται σύντομο βιογραφικό της συγγραφέα.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

 

ΑΛΕΞΗΣ ΣΟΛΟΜΟΣ – 25 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ

Ο ΑΛΕΞΗΣ ΣΟΛΟΜΟΣ είναι ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες σκηνοθέτες και θεατρικούς συγγραφείς. Για αυτό το λόγο είναι ο κύριος ομιλητής στο επεισόδιο της εκπομπής «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» με τίτλο «Η ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ», σκοπός του οποίου είναι να διαγράψει την πορεία της αποδοχής και ανάδειξης των έργων του αρχαίου κωμικού ποιητή ανά τους αιώνες, δίνοντας έμφαση στην σύγχρονη Ελλάδα. Στις αρχές του 20ου αιώνα, και ύστερα από μια μακρά πορεία σεμνοτυφίας και συνεπώς αποφυγής της ενασχόλησης με τα έργα του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ, κάποιες παραστάσεις του παρουσιάζονται από το Βασιλικό Θέατρο και τη Νέα Σκηνή. Ο ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ θα είναι ο επόμενος που θα καταπιαστεί με το έργο του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ και θα καθιερώσει ετήσια παρουσίαση των έργων του στην Επίδαυρο. Το Εθνικό Θέατρο θα επιτύχει να παρουσιάσει έως σήμερα σχεδόν όλα τα έργα του κωμικού ποιητή. Ο ΑΛΕΞΗΣ ΣΟΛΟΜΟΣ χρησιμοποίησε στις παραστάσεις του στοιχεία από την ελληνική λαογραφία, στο μέτρο που τα δεχόταν ο «οργανισμός» του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ, όπως τονίζει ο ίδιος. Έτσι, ο Α. ΣΟΛΟΜΟΣ, μαζί με τους προηγούμενους καλλιτέχνες που ασχολήθηκαν με τον κωμωδιογράφο, κατάφεραν να απομακρύνουν από τη φήμη του τους χαρακτηρισμούς του ξεπερασμένου, του βωμολόχου ή του αντιεμπορικού. Για το θέμα μιλούν επίσης και οι ηθοποιοί ΜΑΙΡΗ ΑΡΩΝΗ και ΗΛΙΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΙΔΗΣ, ο σκηνοθέτης ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ και ο λογοτέχνης ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ. «Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ είναι αθάνατος επειδή πριν από τόσους αιώνες έγραψε σαν να ήταν σύγχρονός μας. Τα κείμενά του είναι απόλυτα διαχρονικά ακόμη και χωρίς καμία αλλοίωση» καταλήγει ο ΑΛΕΞΗΣ ΣΟΛΟΜΟΣ.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΛΟΥΚΕΡΝΗΣ, 29 Σεπτεμβρίου 1908

ΑΓΟΥΡΑ ΣΤΑΧΥΑ
ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΑΝΑΡΙΩΝ

Το επεισόδιο της εκπομπής «ΑΓΟΥΡΑ ΣΤΑΧΥΑ» με τίτλο «ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΑΝΑΡΙΩΝ» επικεντρώνεται στα παιδιά διαφόρων εθνοτήτων που αναγκάζονται να εργαστούν στα φανάρια των δρόμων, όντας πολλές φορές θύματα εκμετάλλευσης. Παρουσιάζει την καθημερινότητά τους από τη δική τους οπτική, καθώς τα παιδιά περιγράφουν με δικά τους λόγια την πραγματικότητά τους, τον τρόπο υποδοχής τους από το περιβάλλον, τα προβλήματα, τους φόβους και τα όνειρά τους, μεταφέροντας το δικό τους μήνυμα για μια στάση ζωής.

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ- 3 Οκτωβρίου 1979

ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ, ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ

Η συγκεκριμένη εκπομπή με τίτλο «ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ, ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ» αποτελεί αφιέρωμα στον μαρξιστή θεωρητικό της πολιτικής κοινωνιολογίας ΝΙΚΟ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑ επιχειρώντας να φωτίσει την προσωπικότητά του και την πολιτική του σκέψη. Παρουσιάζει τα μαθητικά του χρόνια, τις σπουδές του, την πολιτικοποίησή του ως φοιτητή και την ακαδημαϊκή του σταδιοδρομία. Γίνεται αναφορά στις επιρροές που διαμόρφωσαν τον πολιτικό του στοχασμό και στη διανοητική του δράση στο πλαίσιο της μαρξιστικής σκέψης, καταρχήν στη δεκαετία του ’60 με σταθμό την έκδοση του έργου του «Πολιτική εξουσία και κοινωνικές τάξεις». Επίσης, δίνεται έμφαση στη θεωρητική του προσέγγιση για το κράτος εκτάκτου ανάγκης όπως αποτυπώθηκε στις μελέτες του για τον φασισμό και την κρίση των δικτατοριών.

Η εκπομπή παρακολουθεί ταυτόχρονα τη συμμετοχή του στο κομμουνιστικό κίνημα της Γαλλίας και της Ελλάδας, μέσα από το ΚΚΕ Εσωτερικού και τη συντακτική ομάδα του περιοδικού «Αγώνας», όργανο του κόμματος στο Παρίσι. Το τελευταίο μέρος του ντοκιμαντέρ αναφέρεται στην τελευταία φάση του επιστημονικού του έργου μετά το 1974 με βάση το βιβλίο του «Το κράτος, η εξουσία, ο σοσιαλισμός», που τον απασχολεί το πρόβλημα του σοσιαλιστικού μετασχηματισμού στα πλαίσια του μαρξισμού σε σχέση με το θέμα του ολοκληρωτισμού. Ο προβληματισμός του συμπυκνώνεται το 1977 στη φράση του «ο σοσιαλισμός ή θα γίνει δημοκρατικός ή δεν θα είναι σοσιαλισμός». Η εκπομπή κλείνει διερευνώντας τα αίτια της αυτοκτονίας του.
Για τον ΝΙΚΟ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑ και το έργο του μιλούν οι πανεπιστημιακοί καθηγητές ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ και ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ, ο εκδότης και διευθυντής του περιοδικού «Ο Πολίτης» ΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΗΣ, η σύζυγός του φεμινίστρια συγγραφέας ΑΝΝΙ ΛΕΚΛΕΡ, η πολιτειολόγος ΚΡΙΣΤΙΝ ΜΠΥΣΙ-ΓΚΛΥΣΜΑΝ, ο πολιτικός επιστήμονας ΜΑΚΗΣ ΚΑΒΟΥΡΙΑΡΗΣ και ο σκηνοθέτης ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΜΑΡΑΓΔΗΣ. Περιλαμβάνεται φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό (εικόνες από τα γεγονότα της Τσεχοσλοβακίας το 1968).

Δείτε περισσότερα στο http://www.ert-archives.gr

Burning (Το Παιχνίδι με τη Φωτιά)

Διαθέσιμη έως 06/11/2021 Δραματικό θρίλερ. Βασισμένο σε διήγημα του Μουρακάμι, ένα αριστουργηματικό θρίλερ, που θριάμβευσε στις Κάννες πριν σαρώσει τον κόσμο. Ένας από τους κορυφαίους Ασιάτες δημιουργούς...

A Kid Like Jake

Διαθέσιμη έως 30/10/2021 O Jake είναι ένα παιδί σαν όλα τα άλλα, μόνο που προτιμάει τα παραμύθια με πριγκίπισσες απ’ οτι να παίζει με αυτοκίνητα....

Descendants of the Sun – Οι απόγονοι του ήλιου

Μια ιστορία αγάπης αναπτύσσεται ανάμεσα στον κάπτεν Yoo Shi Jin από τις ειδικές δυνάμεις της Νότιας Κορέας και στη γιατρό Kang Mo Yeon, που...