Χανιά: Eξ’ αποστάσεως εξεταστική ζητά η Ανεξάρτητη Σπουδαστική Κίνηση του Πολυτεχνείου

Την πραγματοποίηση εξ’ αποστάσεως εξεταστικής στο Πολυτεχνείο Κρήτης, ζητά με ανακοίνωσή της η Ανεξάρτητη Σπουδαστική Κίνηση και καλεί την Πρυτανεία να καταλάβει την επιτακτική ανάγκη, να πάρει την ευθύνη πάνω της και να πραγματοποιήσει το αίτημα της πλειοψηφίας των φοιτητών, που είναι να γίνει με ηλεκτρονικό τρόπο η εξεταστική.
Αναλυτικά η φοιτητική παράταξη αναφέρει μεταξύ άλλων:
“Καλούμε την Πρυτανεία να καταλάβει την επιτακτική ανάγκη να πάρει την ευθύνη πάνω της και να πραγματοποιήσει το αίτημα της πλειοψηφίας των φοιτητών, που δεν είναι άλλο από την εξ’ αποστάσεως εξεταστική.
Τους τελευταίους μήνες βρισκόμαστε αντιμέτωποι σαν σύγχρονη κοινωνία με μια πρωτοφανή κρίση. Η πανδημία άλλαξε τις ζωές μας και όπως φαίνεται θα συνεχίζει να τις επηρεάζει για καιρό ακόμα.
Υπό αυτές τις συνθήκες σκοπός της πολιτείας και κάθε θεσμικού οργάνου, όπως η Σύγκλητος ενός ιδρύματος, είναι να προστατέψει τους πολίτες και την υγεία τους. Σίγουρα μία ακόμα καραντίνα δεν αποτελεί λύση και πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον ιό, όμως η αποφυγή επικίνδυνων συνθηκών, που προκαλούνται από απερίσκεπτες αποφάσεις, είναι χρέος όλων μας.
Η Σύγκλητος του Πολυτεχνείου Κρήτης, ακολούθησε για την εξεταστική του Εαρινού Εξαμήνου 2019-2020 μία αμφιλεγόμενη πολιτική. Ενώ από το Υπουργείο Παιδείας είχε γίνει πρόβλεψη για εξ’ αποστάσεως εξέταση μαθημάτων, η Πρυτανεία αποποιήθηκε ευθυνών δίνοντας την επιλογή στους διδάσκοντες να αποφασίσουν για τον τρόπο εξέτασης.
Εξαιτίας αυτού πολλά μαθήματα, τα περισσότερα σε κάποιες Σχολές, δόθηκαν δια ζώσης. Τα μόνα μέτρα αποφυγής διάδοσης του ιού ήταν η χρήση ενός μεγάλου εξωτερικού χώρου στάθμευσης, ως χώρο εξέτασης και η μείωση του χρόνου εξέτασης από τρεις σε δύο ώρες, ώστε να αποφεύγετε ο συνωστισμός στον χρόνο που υπάρχει μεταξύ των εξετάσεων.
Μέτρα των οποίων η πλήρης εφαρμογή δεν ευοδώθηκε ποτέ, διότι πρώτον η χρήση του εξωτερικού πάρκινγκ δεν επιλέγονταν από τους καθηγητές, αφού δεν μπορούσαν να το επιτηρήσουν επαρκώς και δεύτερον ο συνωστισμός που αποφεύγονταν από το διάλειμμα ενδιάμεσα στα μαθήματα, επιτυγχάνονταν με το παραπάνω στα ασφυκτικά γεμάτα αστικά λεωφορεία, πολλές φορές με τους επιβάτες να μην κάνουν καν χρήση μάσκας.
Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε ότι η μείωση της διάρκειας της εξέτασης αύξησε σημαντικά την δυσκολία, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρξε κάποια αντίστοιχη μείωση των θεμάτων ή της ύλης.
Με αυτά τα πεπραγμένα το Πολυτεχνείο Κρήτης αποφασίζει να ακολουθήσει την ίδια τακτική και για αυτή την εξεταστική, ενώ βρισκόμαστε στην μεγαλύτερη έξαρση της πανδημίας από την αρχή της για την χώρα μας. Επίσης μετά την χθεσινή ανακοίνωση για το τοπικό lockdown στα Χανιά, η Σύγκλητος ανακοίνωσε πως θα μεταφέρει τα μαθήματα που ήταν προγραμματισμένα μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου σε μεταγενέστερο χρόνο ενώ κάποια θα γίνουν ηλεκτρονικά. Υποσημείωση στην ανακοίνωση ήταν πως αν υπάρξει επέκταση του μέτρου όλη η εξεταστική θα γίνει ηλεκτρονικά.
Μετά από όλα αυτά, που για εμάς είναι σαφής απόδειξη της προχειρότητας των αποφάσεων και της έλλειψης ευθύνης αυτών που τις παίρνουν, θέλουμε να τονίσουμε επιγραμματικά μερικά γεγονότα, ερωτήματα και αιτήματα που είναι επιτακτικό να εισακουστούν:
• Θεωρούμε αδιανόητο ένα σύγχρονο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, ένα Πολυτεχνείο, που ρόλος του είναι να διδάσκει και να εισάγει καινοτομία, να αδυνατεί να διοργανώσει μία ηλεκτρονική εξεταστική, στην οποία θα διασφαλίζεται το αδιάβλητο της διαδικασίας.
• Ο τρόπος διεξαγωγής της προηγούμενης εξεταστικής δείχνει την αδυναμία της κεντρικής διοίκησης του Πολυτεχνείου να προστατέψει τα μέλη του. Τα μέτρα που αποφασίστηκαν δεν εφαρμόστηκαν ουσιαστικά ποτέ και έθεσαν σε κίνδυνο φοιτητές και εργαζόμενους.

• Η Πρυτανεία δεν έχει σαφή γνώση της ύλης και του τρόπου εξέτασης των μαθημάτων. Αυτό φάνηκε από το πως επέτρεψε την μείωση της χρονικής διάρκειας της εξέτασης, χωρίς την παράλληλη μείωση της ύλης ή των θεμάτων. Εξοργιστικό είναι, ότι καλέστηκαν οι φοιτητές σε δια ζώσης εξέταση για μαθήματα που εξετάζονται με ανοιχτό βιβλίο και ανοιχτές σημειώσεις.

• Την προηγούμενη εξεταστική περίοδο συνέβαινε το αδιαχώρητο στα λεωφορεία, καθώς πρέπει να μετακινηθούν εκατοντάδες φοιτητές καθημερινά. Αναρωτιόμαστε αν έχει ληφθεί μέριμνα ή αν έχει υπάρξει συνεννόηση για την αύξηση των δρομολογίων του αστικού ΚΤΕΛ προς το Πολυτεχνείο. Αμφιβάλλουμε για το αν ο στόλος του αστικού ΚΤΕΛ έχει την δυνατότητα να καλύψει τέτοια επιβατικά κοινά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον νόμο μέτρα. Επίσης ενδιαφέρον έχει να τονίσουμε ότι σε επικοινωνία μας με το αστικό ΚΤΕΛ Χανίων, η απάντηση για το τι μέτρα έχουν ληφθεί από μέρους τους, ήταν τουλάχιστον ειρωνική στα πλαίσια αμφισβήτησης της σοβαρότητας της κατάστασης.

• Η Πρυτανεία είναι αποκομμένη και από την κοινωνία. Είναι αδιανόητο να αλλάζει το πρόγραμμα ξαφνικά, να μεταφέρονται μαθήματα και να προαναγγέλλεται ότι σε περίπτωση επέκτασης του τοπικού lockdown, θα πραγματοποιηθεί η εξεταστική από απόσταση. Η προχειρότητα και η έλλειψη αποφασιστικότητας οδηγεί σε ταλαιπωρία χιλιάδες γονείς και φοιτητές, που μέρος των τελευταίων δεν είναι μόνιμα στα Χανιά λόγω οικονομικών δυσκολιών, που συχνά προέκυψαν πρόσφατα από την ύφεση της οικονομίας, λόγω της Covid-19.

• Τι πρωτόκολλα θα ακολουθήσει το Πολυτεχνείο Κρήτης σε περίπτωση κρούσματος φοιτητή, καθηγητή ή μέλους του προσωπικού; Υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο σε τέτοια περίπτωση;

Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω ζητάμε το αυτονόητο και λογικό: ηλεκτρονική εξεταστική από απόσταση με την λήψη της απόφασης άμεσα. Δεν μπορούμε να ριψοκινδυνέψουμε την υγεία μας, την υγεία των δικών μας, του προσωπικού και των καθηγητών. Δεν μπορούμε να πάρουμε το ρίσκο εξάπλωσης της νόσου σε μία ήδη επιβαρυμένη επιδημιολογικά περιοχή.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος