Γ. Δέδες: Η Κρήτη στο επίκεντρο του κυβερνητικού ενδιαφέροντος

«Η Κρήτη είναι το πεδίο που αναπτύσσονται κρίσιμες αναπτυξιακές παρεμβάσεις και υποδομές. Η Κρήτη είναι το νησί που για δεκαετίες ήταν ξεχασμένο παρά τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές που είχε για δημιουργία αναπτυξιακών υποδομών που θα μπορούσαν να συνοδεύουν τους ρυθμούς ανάπτυξής του» δήλωσε από το Ηράκλειο όπου βρέθηκε για 48 ώρες, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Δέδες.

«Σήμερα πια, η Κρήτη βρίσκεται στο επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής, με το υπουργείο Υποδομών να είναι συνεχώς παρόν, και να είναι ορατές πλέον και να ξεδιπλώνονται, όλες οι κρίσιμες υποδομές που το νησί στερούταν για δεκαετίες» συμπλήρωσε.

Ο κ. Δέδες συναντήθηκε με τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, τον δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό, δημάρχους και αυτοδιοικητικούς φορείς σε μία σύσκεψη για τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στο νησί.

«Ασχοληθήκαμε με τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, παρακολουθήσαμε την πορεία τους και όλες τις διαδικασίες οι οποίες προωθούνται για την ολοκλήρωσή τους, την πορεία και των διαγωνιστικών διαδικασιών που είναι σε εξέλιξη, και ενημερωθήκαμε και ενημερώσαμε τους αυτοδιοικητικούς φορείς ώστε να υπάρχει μία εικόνα συνολική. Ακόμα και των αιτημάτων που υπάρχουν από πλευράς τοπικής κοινωνίας και αυτοδιοίκησης, ώστε να έχει γνώση η τοπική κοινωνία και οι πολίτες, των δικών μας κινήσεων και τον προγραμματισμό των όποιων παρεμβάσεων κάνουμε», ανέφερε ο κ. Δέδες.

Παράλληλα, ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, επισήμανε την πολύ καλή συνεργασία μεταξύ κυβέρνησης, υπουργείου και αυτοδιοικητικών, στον προγραμματισμό, την εξέλιξη και την υλοποίηση των έργων. «Η παρουσία των στελεχών και του ίδιου του υπουργού Χρήστου Σπρίντζη, στην Κρήτη, όπως όλοι έχουν διαπιστώσει, είναι ιδιαίτερα πυκνή και συνεχής, επειδή τα τελευταία χρόνια η Κρήτη είναι το πεδίο που αναπτύσσονται κρίσιμες αναπτυξιακές παρεμβάσεις και υποδομές. Η Κρήτη, το νησί το ξεχασμένο για δεκαετίες παρά τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές είχε, βρίσκεται πια στο επίκεντρο της κυβερνητικής πολιτικής». Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Δέδες, «αν και είναι ενδιαφέρουσα η περίοδος που έχουμε μπροστά μας, πολιτικά, εμείς έχουμε μάθει να λειτουργούμε σαν είμαστε πάντα σε προεκλογική περίοδο. Από τότε που αναλάβαμε – και αν θυμάστε αναλάβαμε τον Ιανουάριο του 2015 – είχαμε εκλογές τον επόμενο Σεπτέμβριο. Οπότε έχουμε περάσει και χειρότερες περιόδους… Έχουμε για παράδειγμα περάσει περιόδους capital control και να θυμίσω ότι οι διαπραγματεύσεις για τα μεγάλα έργα που είχαν σταματήσει, έγιναν εν μέσω capital control και συμφωνίες επιτεύχθηκαν και μπορέσαμε και ολοκληρώσαμε σημαντικές παρεμβάσεις. Έχουμε επίσης αποδείξει, ότι ανεξαρτήτως της εσωτερικής συγκυρίας, εμείς θα κάνουμε τη δουλειά μας. Τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε, τα έργα όλα, θα τα υλοποιήσουμε άσχετα αν υπάρξουν μικρές παρεκκλίσεις ή τροποποιήσεις στην πορεία και τη διαδρομή. Δεν νομίζω ότι μπορούν να μας επηρεάσουν, ούτε οι αυτοδιοικητικές εκλογές, ούτε όμως το όποιο πολιτικό κλίμα που διαμορφώνεται. Όλα τα κρίσιμα και μεγάλα έργα είναι πολύ καλά προετοιμασμένα, απόλυτα τεκμηριωμένα και απευθύνονται σε διεθνείς επενδυτές».

Σχετικά με τα έργα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου σηματοδότησε την ολοκλήρωση του «πολύπαθου» όπως το χαρακτήρισε, έργου του δρόμου Ηρακλείου-Μεσσαράς, που τον Μάρτιο του 2019 θα έχει επιτευχθεί η παράδοσή του. «Επίσης έχουμε την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης, η οποία συγκεντρώνει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον, όχι μόνο εγχώριο, ευρωπαϊκό αλλά και διεθνές – και τέλος την τελεσφόρηση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου, το οποίο πολύ σύντομα, με χειροπιαστά και απτά αποτελέσματα, αρχίζει να μπαίνει στη φάση υλοποίησής του. Ταυτόχρονα, συζητήσαμε με την Περιφέρεια και αυτοδιοικητικούς φορείς και για μικρότερης φύσεως έργα, εξίσου όμως σημαντικά για το αναπτυξιακό ζητούμενο της Κρήτης, όπως για παράδειγμα κρίσιμα έργα στον πρωτογενή τομέα, τα οποία θα δημοπρατηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα μέχρι τέλος της χρονιάς».

Στα έργα αυτά συγκαταλέγεται η αντικατάσταση του αγωγού του φράγματος του Μπραμιανού, ώστε να δοθεί νερό που είναι πολύτιμο για την περιοχή της Ιεράπετρας και είναι έργο προϋπολογισμού 17 με 18 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτήσει το ΕΣΠΑ από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Επίσης, μεγάλο είναι το ενδιαφέρον και ο προγραμματισμός για τα αρδευτικά δίκτυα του Οροπεδίου Λασιθίου που πάλι με ανάλογη διαδικασία – δηλαδή από το ΕΣΠΑ και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης – και υλοποίηση από το υπουργείο Υποδομών, θα δημοπρατηθεί και αυτό πριν απ’ το τέλος της χρονιάς.

Στη σύσκεψη συζητήθηκαν και όλες οι παράμετροι για την «θετική» όπως τη χαρακτήρισε, εμπλοκή της Περιφέρειας σε όλα τα έργα, μικρά ή μεγάλα, τα οποία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των αυτοδιοικητικών φορέων. Όπως είπε ο κ. Δέδες, «όχι μόνο λόγω της άριστης σχέσης που έχει χτιστεί ανάμεσα στους αυτοδιοικητικούς φορείς και την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, αλλά και διότι το υπουργείο Υποδομών και ο υπουργός Χρήστος Σπρίντζης, έχουν αφήσει έμπρακτα το αποτύπωμά τους προς τους αυτοδιοικητικούς φορείς, όχι με λόγια αλλά με πράξεις».

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα, οι χρηματοδοτήσεις που έχουν διατεθεί τα τελευταία τρία χρόνια στην αυτοδιοίκηση της Κρήτης, δεν έχουν δοθεί ποτέ στο παρελθόν και δεν υπάρχει δήμος ή Περιφέρεια που να έχει γνωρίσει αντίστοιχες ή ανάλογες χρηματοδοτήσεις τα προηγούμενα χρόνια και τις προηγούμενες δεκαετίες. Είπε μάλιστα, πως τότε δεν υπήρξε ενδιαφέρον για τις υποδομές, «παρά το γεγονός ότι υπήρξαν περίοδοι που θα τις χαρακτήριζα ως περιόδους παχέων αγελάδων και η χώρα βρισκόταν σε πολύ καλύτερη οικονομική κατάσταση. Εμείς όμως, με συγκεκριμένη στόχευση, με συγκεκριμένη αξιοποίηση πόρων, καταφέραμε να διαθέτουμε διαμέσου του προγράμματος εθνικών επενδύσεων ή μέσω του ΕΣΠΑ, πολύ περισσότερους πόρους με βάση τα τεκμηριωμένα αιτήματα των δήμων και της Περιφέρειας. Αυτό θα συνεχίσουμε, όπως και τη συχνή παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών στην Κρήτη η οποία θα είναι αδιάλειπτη και θα συνεχιστεί όλο το επόμενο χρονικό διάστημα, όχι μόνο για την παρακολούθηση των αναπτυξιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά για τη σύνδεση όλων αυτών των παρεμβάσεων σε ένα ενιαίο αναπτυξιακό πρόγραμμα για την Κρήτη. Θα καταφέρουμε όλοι μαζί να δικαιώσουμε – και τα έργα να δικαιώσουν – το ζητούμενο του νησιού που είναι η αναπτυξιακή πρόοδος για τα επόμενα χρόνια», είπε ο κ. Δέδες.

Όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης Κρήτης, Στ. Αρναουτάκης, προς συζήτηση τέθηκαν όλα τα έργα, μικρά και μεγάλα, αλλά και όλα εκείνα τα έργα που αφορούν στην οδική ασφάλεια. «Δόθηκαν τα χρονοδιαγράμματα για τον βόρειο οδικό άξονα – το πρώτο τμήμα που γίνεται, η πρώτη φάση η διαγωνιστική και λήγει 8 Οκτωβρίου, όπως επίσης και το δεύτερο τμήμα που αφορά από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη και αυτός ο διαγωνισμός γίνεται την Ίδια ημερομηνία και αφορά την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Παράλληλα, μέσα στον Οκτώβρη θα δοθούν οι τελικές προτάσεις για το πώς θα είναι ο βόρειος οδικός άξονας. Πάνω σ’ αυτή την πρόταση θα δώσουν και οι ανάδοχοι που θα περάσουν στη δεύτερη φάση, τις προσφορές τους. Άρα, αν όλα πάνε καλά, ένα χρονοδιάγραμμα είναι το καλοκαίρι του 2019. Προς το τέλος του 2019 θα έχει καταλήξει το υπουργείο στη διαγωνιστική διαδικασία, στο ποιος θα είναι ο ανάδοχος για τον βόρειο οδικό άξονα. Μέσω του ΣΔΙΤ σύμφωνα με τον κ. Αρναουτάκη, μπορεί να τρέξει γρηγορότερα, δηλαδή να υπάρχει μία μικρή συντόμευση για τη μελέτη του τμήματος από Νεάπολη μέχρι Άγιο Νικόλαο, για να μπορούν να προχωρήσουν ως δημόσιο έργο. Παράλληλα η μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που πρέπει να βγει του χρόνου, θα συμπεριλαμβάνει τα τμήματα από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο και από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία. Όλες αυτές οι μελέτες θα συμπεριληφθούν ώστε να είναι έτοιμα τα έργα που μόλις βρεθούν οι χρηματοδοτήσεις να μπορούν να προχωρήσουν», ανέφερε ο περιφερειάρχης.

Σχετικά με τον Πλατύ ποταμό και την εκτροπή του, όπως τονίστηκε, η Περιφέρεια περιμένει τις τελικές αποφάσεις των υπηρεσιών, διότι το έργο είναι κοντά στα 200 εκατομμύρια. «Άρα πρέπει να γίνεται τμηματικά. Υπάρχουν τα 2 εκατομμύρια που έχουν εγγραφεί για το φράγμα στο Γερακάρι και επίσης και στα δίκτυα, οπότε ολοκληρώνεται και επικαιροποιείται η μελέτη που ήδη υπάρχει, και επίσης μέχρι τέλος του χρόνου θα δημοπρατηθούν τα δίκτυα στο Οροπέδιο και στην Ιεράπετρα. Παράλληλα ο κ. Δέδες, δεσμεύτηκε ότι θα δοθούν χρηματοδοτήσεις για τον δρόμο Ηράκλειο-Ανώγεια και για τη συντήρηση του επαρχιακού δικτύου, κοντά στα 10 εκατομμύρια για τα δύο αυτά έργα. Επίσης, ένα ποσό που υπάρχει 5 εκ. ευρώ, που έχει δοθεί από το υπουργείο για το δρόμο προς τις Μαλάδες, πρέπει να τρέξει κι αυτό, να προχωρήσει στην πρώτη φάση, ώστε να δοθούν οι χρηματοδοτήσεις και για τη δεύτερη φάση που αφορά το τμήμα προς Προφήτη Ηλία».

«Εμείς διεκδικούμε να συντομεύσουν κάποιες διαδικασίες. Φυσικά έχει ξεκινήσει και φαίνεται μία ροή των πραγμάτων αλλά οι διαδικασίες πρέπει να τρέξουν πιο γρήγορα», είπε ο κ. Αρναουτάκης.

Πηγή: ΑΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος