Αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ ζητούν οι μηχανικοί

Την πλήρη χρηματοδότηση των έργων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στον νομό Λασιθίου από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Τμήματος Ανατολικής Κρήτης του ΤΕΕ, Μιχάλης Χωραφάς. Παράλληλα, τονίζει την ανάγκη πλήρους χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης, εντός των επόμενων δέκα μηνών, των υπολειπόμενων σταδίων των εκπονούμενων μελετών του ΒΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη.

«Είναι σε όλους γνωστό, ότι το σημαντικότερο έργο, το οποίο έχει απόλυτη και άμεση ανάγκη η Κρήτη, είναι ο ΒΟΑΚ», τονίζεται στην επιστολή, όπου, επίσης, γίνεται αναφορά στην απάντηση του υφυπουργού κ. Κεφαλογιάννη σε πρόσφατη ερώτηση του βουλευτή κ. Κεγκέρογλου σχετικά με το θέμα. Συγκεκριμένα, η λύση που προκρίνεται είναι η κατασκευή του τμήματος του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως την Χερσόνησο Ηρακλείου με την μέθοδο της παραχώρησης και του τμήματος από Χερσόνησο έως τη Νεάπολη με την μέθοδο ΣΔΙΤ. Για τα ανατολικότερα τμήματα δεν έγινε καμία αναφορά.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, σήμερα στον ΒΟΑΚ της Ανατολικής Κρήτης, από την Νεάπολη έως τη Σητεία εκπονούνται μελέτες από τον ΟΑΚ συνολικού μήκους περί τα 46 χιλιόμετρα (νέες χαράξεις) και κόστος κατασκευής των αντίστοιχων έργων περί τα 480 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά τα 46 χιλιόμετρα, τα 25 (Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Καλό Χωριό – Παχειά Άμμος – Καβούσι) έχουν ήδη Α.Ε.Π.Ο., δηλαδή, περιβαλλοντικούς όρους, και έχει εκπονηθεί το στάδιο του κατασκευαστικού σχεδιασμού, δηλαδή, της οριστικής μελέτης, ενώ για τα υπόλοιπα 21 χιλιόμετρα (Καβούσι – Αυχήν Αγκαθιάς) έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της περιβαλλοντικής διαβούλευσης και είναι στο στάδιο έκδοσης της Α.Ε.Π.Ο. από το ΥΠΕΝ.

Επίσης, για τον ΝΟΑΚ στην Ανατολική Κρήτη που εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο εκπονούνται μελέτες συνολικού μήκους περί τα 60 χιλιόμετρα και κόστος κατασκευής των έργων περί τα 230 εκατομμύρια ευρώ. Για τα 14 χιλιόμετρα (Παχειά Άμμος – Ιεράπετρα) είναι πλήρως ώριμη η μελέτη και για τα 23,5 χιλιόμετρα (Αγ. Δέκα-Προτόρια) έχει εκδοθεί ΑΕΠΟ και εκπονείται η οριστική μελέτη.

Όπως τονίζεται στην επιστολή, με τις μελέτες αυτές ολοκληρώνεται το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος – Σητεία, που με τη νέα του χάραξη είναι στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ και δε θεωρείται αποσπασματικό ή μικρό έργο. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός έχει θέσει τον ΒΟΑΚ ως προσωπική του προτεραιότητα και έχει δηλώσει ότι θα εκτελεστεί στην ολότητά του, δηλαδή από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, που ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος